کد خبر : 1653503 | 13 آذر 1398 ساعت 17:00 | 254.2K بازدید | 0 دیدگاه

حرف‌های آزمون در مورد ویلموتس، برانکو و کی‌روش

سردار: در مورد برانکو پدرم وظیفه‌اش را انجام داد

سردار آزمون معتقد است رفتار ویلموتس در به تاخیر انداختن اردوی تیم ملی برای دریافت مطالباتش، اتفاق بدی بوده و به مقایسه سرمربی فعلی و پیشین تیم ملی پرداخته است.

سردار: در مورد برانکو پدرم وظیفه‌اش را انجام داد

به گزارش "ورزش سه"، چند وقت پیش سردار آزمون در روزهایی که حرف از برکناری ویلموتس وجود داشت، با انتشار پستی در صفحه اینستاگرامش به استقبال تغییر در راس کادر فنی تیم ملی رفت و حالا در مصاحبه اش بار دیگر به صورت ضمنی حرف های قبلی اش را تکرار کرده است.


آزمون که همواره یکی از بازیکنان مورد اعتماد و علاقه کی روش بود و پس از جام جهانی با تمام وجود پای او ایستاد تا آزمون از خداحافظی اش صرف نظر کند، به نظر می رسد از شرایط فنی تیم ملی با سرمربی بلژیکی دل خوشی ندارد و در مصاحبه با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان در رابطه با شایعات برکناری ویلموتس اینگونه واکنش نشان داده و گفته است: « درباره این حاشیه‌ها نمی‌توانم نظر خاص و فنی بدهم. فدراسیون فوتبال چنین تصمیمی گرفته است و باید به این تصمیم احترام گذاشت. البته ویلموتس از لحاظ انسانی فرد واقعا خوب و مودبی بود. با این وجود نمی‌توانم درباره ویژگی‌های فنی اش نظری بدهم. اگر مسئولان فدراسیون به این نتیجه رسیده اند که ویلموتس نمی‌تواند برای تیم ملی مربی خوبی باشد، می‌توانند او را برکنار کنند در غیر این صورت اگر حس می‌کنند مربی خوبی است باید ویلموتس را در تیم ملی حفظ کنند».


نکته جالب توجه در حرف های سردار آزمون، استفاده از فعل گذشته در مورد مارک ویلموتس است که به نظر می رسد در حوزه فنی مورد تایید آزمون نیست؛ مهاجمی که علیرغم تمام توانایی هایش، طی 180 دقیقه مقابل بحرین و عراق نتوانست کاری از پیش ببرد و موقعیت آنچنانی هم برای او فراهم نشد.

 

آزمون همچنین رفتار ویلموتس در نیامدن به ایران به دلیل پرداخت نشدن مطالباتش را نمی پسندد و البته از مسئولان فدراسیون هم گلایه می کند که چرا وقتی بودجه ندارند، مربی ای به خدمت می گیرند که قادر به پرداخت حقوقش نیستند. او در رابطه با موضوع می گوید :« درباره حقوق گرفتن ویلموتس باید بگویم او حق دارد پولش را دریافت کند، اما در ۲ ماه اول حضور این مربی در ایران تا حدی تصورات نسبت به ویلموتس خراب شد. چرا که او تازه به ایران آمده بود و برای گرفتن حق خود، نباید اینگونه رفتار می‌کرد. پیش از این کارلوس کی روش مربی‌مان بود که یک سال حقوق و پول نمی‌گرفت، اما به بازیکنان تیم ملی احترام می‌گذاشت و برای آن‌ها به ایران می‌آمد. تفاوت ویلموتس با کی روش در همین موضوع است. البته ویلموتس هم برای گرفتن پولش حق دارد و دستمزدش را می‌خواهد. با این وجود همیشه گفته ام وقتی فدراسیون فوتبال پول ندارد چرا باید با مبلغ سنگین تری یک مربی خارجی بیاورد؟ داخل ایران هم مربیانی هستند که می‌توانند در تیم ملی کار کنند. اینکه مربی به دلیل دستمزد نگرفتن به ایران نیاید به تیم ملی آسیب می‌زند. چه او حق داشته باشد چه نداشته باشد. چه دوست داشته باشد چه نداشته باشد. شاید در قرارداد ویلموتس ذکر شده باشد که اگر پولم را نگیرم به ایران نمی‌آیم، اما در کل این موضوع بد بود‌».

 

1450979


بخش دیگری از مصاحبه آزمون به گمانه زنی در رابطه با انتخاب برانکو ایوانکوویچ برای هدایت تیم ملی اختصاص یافته و این موضوع از آنجا اهمیت بیشتری پیدا می کند که بدانیم پیش تر و در دوران حضور کی روش در تیم ملی، پدر سردار آزمون (خلیل آزمون) مصاحبه تندی علیه برانکو انجام داد.

 

اختلاف میان خلیل آزمون و برانکو ایوانکوویچ از جایی آغاز شد که آزمون در مصاحبه ای در مورد طارمی که دوست صمیمی اش بود صحبت کرد. آزمون در بخشی از صحبت‌هایش گفت که نمی‌دانم چرا مهدی طارمی هنوز در ایران بازی می‌کند.  این ماجرا البته به همینجا ختم نشد و خبری آمد که طارمی به قربان بردیف، سرمربی سردار آزمون در روبین‌کازان و روستوف معرفی شده و پس از این ماجرا اینگونه برداشت شد که مهدی طارمی را سردار آزمون به بردیف معرفی کرده است.


برانکو پس از این ماجراها در کنفرانس خبری پس از دیدار برابر ماشین سازی در واکنش به این موضوع عنوان کرد که جدایی طارمی از پرسپولیس ربطی به آزمون ندارد و باشگاه است که در این مورد تصمیم می گیرد؛ صحبت هایی که بلافاصله واکنش شدید پدر آزمون نسبت به برانکو را در پی داشت. خلیل آزمون معقتد بود مصاحبه برانکو سبب شده تا هواداران پرسپولیس به گمان اینکه فکر می کنند پسرش در تلاش برای انتقال طارمی به روستوف است،  مقابل او قرار گرفته اند و در صفحات مجازی به او توهین می کنند.


واکنش سردار به اتفاقی که درست سه سال پیش در آذرماه سال 1395 رخ داد، یکی از سوالاتی بود که از ستاره تیم ملی فوتبال ایران پرسیده شد. مهاجم 24 ساله زنیت اینگونه به این سوال واکنش داد و گفت: « من واقعا هیچ مشکلی با برانکو نداشتم، اما همیشه اعلام کرده ام وقتی او علیه من حرف زد، پدرم طبق وظیفه پدری اش و به دلیل اینکه نمی‌خواست هرکسی بدون هیچ دلیلی علیه پسرش مصاحبه کند، از فرزندش دفاع کرد. اگر یک بار دیگر هم این موضوع از سوی هر کسی تکرار شود، پدرم اولین نفری است که جواب می‌دهد. با این وجود خودم هیچ وقت به این مسائل کاری ندارم چراکه پدر من دوست دارد از فرزندش دفاع کند و نمی‌خواهد به ناحق علیه او مصاحبه شود. از اینکه برانکو یا هرکس دیگری می‌خواهد سرمربی تیم ملی شود بی اطلاع هستم، اما امیدوارم هرکسی سرمربی می‌شود کمک کند این تیم بار دیگر به نظم و یکدلی برسد».

دیدگاه‌ها