کد خبر : 1654394 | 17 آذر 1398 ساعت 19:23 | 60.5K بازدید | 0 دیدگاه

مربی ایرانی فدراسیون برای نیمکت ویلموتس

یحیی – برانکو ؛ اینبار مچ‌اندازی برای تیم ملی

سرمربی شهرخودرو به نیمکت تیم ملی و جانشینی مارک ویلموتس نزدیک شده است و این در حالیست که حمیدوای نیز پیش از این ادعا کرده بود که اجازه جدایی سرمربی‌اش را تنها به مقصد تیم ملی صادر خواهد کرد.

یحیی – برانکو ؛ اینبار مچ‌اندازی برای تیم ملی

به گزارش "ورزش سه"، یحیی گل محمدی که طی فصول اخیر روند موفقیت‌آمیزی را روی نیمکت مربیگری دنبال کرده، اکنون در آستانه تجربه نیمکت رویایی تیم ملی قرار دارد. سرمربی سابق پرسپولیس، ذوب آهن و فعلی شهرخودرو بعد از اینکه نماینده مشهد را در فصل گذشته به سهمیه لیگ قهرمانان آسیا رساند، در ابتدای فصل به عنوان گزینه جانشینی برانکو ایوانکوویچ روی نیمکت پرسپولیس معرفی شده بود که در نهایت مذاکرات بین مدیران دو باشگاه نتیجه‌بخش نبود و یحیی به کارش در شهرخودرو ادامه داد.


تداوم حضور یحیی گل محمدی روی نیمکت شهرخودرو باعث شد تا این تیم در فصل جاری نیز علیرغم مشکلاتی که او بارها به آن اشاره کرده، روی مدار موفقیت قرار داشته باشد و تیمش را در قامت مدعی فصل به مصاف رقبا بفرستد.


موفقیت‌های چند وقت اخیر گل محمدی در کنار سابقه فصول گذشته باعث شده تا او اکنون به عنوان گزینه ایرانی نیمکت تیم ملی پیش از دیگران قرار داشته باشد و در کنار برانکو ایوانکوویچ اینبار رقابت برای قبول این سمت را دنبال کند.


طی روزهای اخیر مذاکرات فدراسیون و مارک ویلموتس بلژیکی منجر به پایان همکاری طرفین شده و اکنون تنها شرایط این فسخ باقی مانده تا مهدی تاج به دنبال گزینه جانشینی او باشد. طی روزهای اخیر شایعات بیشتر به سمت برانکو ایوانکوویچ بوده و از سرمربی سابق پرسپولیس که از هدایت الاهلی عربستان برکنار شده به عنوان گزینه بازگشت به ایران و قبول هدایت تیم ملی یاد شده است.


با این حال مشکلات مالی و ارزی و البته هجمه‌ای که طی روزهای اخیر بابت مبلغ قرارداد ویلموتس علیه فدراسیون شکل گرفته، در کنار شرایطی که مجلس درباره این ماجرا شکل داده باعث شده تا فدراسیون گزینه‌های دیگری را دنبال کند. گزینه ایرانی در این خصوص یحیی گل محمدی است که از اقبال خوبی نزد فوتبالدوستان ایرانی برخوردار است و با موفقیت‌های چند فصل اخیرش توانسته نگاه‌ها را به سمت خود جلب کند. گل محمدی که چندی پیش نیز از سوی فدراسیون فوتبال به عنوان برترین مربی سال انتخاب شده، این روزها جدی‌تر از همیشه در نزدیکی نیمکت تیم ملی و جانشینی ویلموتس دیده می‌شود.


مهمترین موضوع اما رضایت باشگاه شهرخودرو و مالک این باشگاه است. با این حال به نظر می‌رسد این موضوع نیز چندان دور از دسترس نباشد چرا که حمیداوی، مالک این باشگاه چندی پیش در قبال شایعاتی که درباره گل محمدی و حضور او در باشگاه‌های دیگر و خصوصا پرسپولیس منتشر شده بود، مدعی شد که تنها با حضور این مربی در تیم ملی ایران اجازه جدایی و پایان قرارداد را به او خواهد داد.


باید دید فدراسیون فوتبال که بعد از ناکامی تیم ملی طی دو دیدار اخیر خود برابر بحرین و عراق تحت فشار قرار دارد و منابع مالی - ارزی نیز آنها را با شرایط سختی مواجه کرده در رقابت بین برانکو ایوانکوویچ و یحیی گل محمدی کدامیک هدایت تیم ملی را در ادامه مسیر عهده‌دار خواهد شد.

دیدگاه‌ها