کد خبر : 1655848 | 24 آذر 1398 ساعت 10:04 | 9.9K بازدید | 0 دیدگاه

صنعت نفت و یک رویای شیرین (عکس)

صعنت نفت از سد ماشین سازی هم گذشت تا 26 امتیازی شود. حالا این تیم در فاصله سه امتیازی با صدرنشین تیم چهارم جدول بشمار می رود.

به گزارش "ورزش سه"، اگر چه در فصل گذشته صنعت نفت به همراه سرجیو راه بردن در بازی های لیگ برتر را یاد گرفته بود اما عملکرد این فصل اسکوچیچ در این تیم استثنایی بوده؛ با توجه به اینکه باشگاه از نظر مالی با مشکلات عدیده ای روبرو است و هفته ها دغدغه بازیکنان صنعت نفت دریافت قسط اول قرارداد بود.

 

صنعت نفت شاید که زود باشد رویای قهرمانی در لیگ برتر را در سر بپروراند و باید دو سه فصلی این روند را دنبال کند تا به جام قهرمانی بازی های لیگ برتر حمله کند اما دست کم می تواند به سهمیه حضور در لیگ قهرمانان دست یابد. هر چند مانعی نیست که شاگردان اسکوچیچ به قهرمانی و جام فکر کنند. همین چند فصل پیش بود که استقلال خوزستان تیمی که اکنون در دسته یک حضور دارد بر بلندای فوتبال ایران رسید و دو فصل هم فولاد به این افتخار مهم دست پیدا کرد.

 

نتایج صنعت نفت در این فصل از بازی ها به خوبی ثابت کرد نتیجه گیری در بازی های لیگ برتر ابتدا به کیفیت فوتبالی است که تیم در زمین ارایه می دهد و حتی مشکلات مالی هم نمی تواند بهانه خوبی برای عدم نتیجه گیری باشد. بازیکنان صنعت نفت با این عملکرد به طور حتم شرایط خود را تغییر خواهند داد. ابتدای این تغییر از اسکوچیچ خواهد بود که در فصل آتی خود را در تیم های بهتر خواهد دید. صنعت نفت الگوی خوبی برای تیم هایی است که مشکلات مالی خود را برجسته می کنند تا به نوعی عدم نتیجه گیری را توجیه کنند. البته که باشگاه هم باید به موقع به تعهدات خود پایبند باشد و حیف از صنعت نفت آبادان که قرار باشد در ادامه از سوی ارگان های دولتی حمایت نشود. در حالی که به خوبی می دانیم فوتبال در ایران دولتی است و هم اکنون تیم های زیادی از سوی دولت حمایت می شوند. اگر قرار است وزارت نفت برای فوتبال هزینه نکند وزارت صنعت و معدن هم نباید چنین اجازه ای پیدا کند. هر چند زمانی باید حمایت دولت از فوتبال قطع شود که دولت راه های درآمدزایی از جمله حق پخش و کپی رایت را از انسداد در بیاورد و در سال های اول خصوصی سازی در کنار تیم ها باشد. همانند اتفاقی که در فوتبال حرفه ای هم رخ داده است.

 

1460217

 

1460218

 

1460219

 

عکس: علیرضا هنرجویان

دیدگاه‌ها