کد خبر : 1655899 | 24 آذر 1398 ساعت 13:05 | 79.9K بازدید | 0 دیدگاه

تلافی چین؛ عدم پخش بازی آرسنال

حمله چینی‌ها به اوزیل به دلیل حمایت از مسلمانان اویغور

تلویزیون چین بعد از انتقاد مسوت اوزیل از حکومت این کشور به دلیل سرکوب مسلمانان اویغور، دیدار آرسنال و منچسترسیتی را پخش نخواهد کرد و به جای آن بازی تاتنهام را روی آنتن خواهد برد.

حمله چینی‌ها به اوزیل به دلیل حمایت از مسلمانان اویغور

به گزارش "ورزش سه"، بعد از آنکه مسوت اوزیل در شبکه‌های اجتماعی به انتقاد از حکومت چین پرداخت و آن را به سرکوب مسلمانان اویغور متهم کرد با اینکه باشگاه آرسنال بعد از آن اعلام کرد این باشگاه سیاسی نیست و توییت اوزیل نظر شخصی او بوده ولی با اینحال خشم چینی‌ها از بابت توییت اوزیل باعث شده تلویزیون این کشور بازی امروز آرسنال و منچسترسیتی را از برنامه پخش خود حذف کرده و به جای آن دیدار تاتنهام و ولوز را روی آنتن ببرد.

 

1459790

 

خبرگزاری بلومبرگ گزارش داد که تلویزیون CCTV تصمیم گرفته به جای بازی آرسنال و منچسترسیتی که پیش از این قرار بود به صورت زنده پخش شود، دیدار تاتنهام و ولوز را روی آنتن ببرد.

 

اوزیل در حساب اینستاگرام خود از حکومت چین به دلیل سرکوب مسلمانان اویغور در این کشور انتقاد کرده بود. آرسنال در چین منافع اقتصادی زیادی دارد و از جمله یک رستوران زنجیره‌ای در این کشور توسط باشگاه آرسنال دایر شده است. بیانیه آرسنال با هدف کاهش تنش در روابط خود با چین و محافظت از منافع اقتصادی این باشگاه تفسیر شده است.

 

1460318

 

این در حالی است که در انگلیس باشگاه آرسنال به دلیل اینکه همزمان با ماجرای اوزیل به یک اظهارنظر سیاسی دیگر واکنشی نشان نداده با انتقاد مواجه شده است. بعد از آنکه هکتور بلرین در اکانت توییتر خود اظهارنظر تندی خطاب به بوریس جانسون نخست‌وزیر انگلیس کرد، باشگاه آرسنال به این حرکت او واکنشی نشان نداد تا از طرف ناظرین به برخورد دوگانه با موضوع اظهارنظر سیاسی بازیکنانش متهم شود.

 

دیدگاه‌ها