کد خبر : 1657119 | 30 آذر 1398 ساعت 11:11 | 11.3K بازدید | 0 دیدگاه

یادداشت : بلا به‌دور پلنگ جان جانان!

«قهرمان من! دلاور من! خوشا به حال مادرت حسن یزدانی... قربون قد و بالات... عاشق کشتی گرفتنتم. کشتی گرفتنت رو دوست دارم».

یادداشت : بلا به‌دور پلنگ جان جانان!

به گزارش "ورزش سه"، این واژه‌ها را فقط صدرالدین کاظمی گزارشگر فینال المپیک ریو بر زبان نراند. اینها جمله‌های یک ملت بودند که با تحسین نثار کشتی‌گیری می‌شدند که چشم و چراغ ایران روی تشک است. یکی از آنها که از جوبیار آمده. شهری که می‌گویند مغازه‌دارها به جای پول خرد به مشتری، دوبنده کشتی می‌دهند!


سال‌هاست کسی مثل یزدانی نداشته‌ایم. ورزشکاری که وقتی به مسابقه می‌رود لازم نیست از قبل خودمان را آماده کرده باشیم که همه چیز را بیندازیم گردن داور و اینکه توطئه کرده‌اند علیه ما و نمی‌خواهند به حق‌مان برسیم و... حسن یزدانی می‌رود روی تشک و قبل از آنکه فرصت کنیم پلک بزنیم کار حریف را یکسره می‌کند. دست‌کم تا امروز این طور بوده که با او مدال تضمین شده است.


حسن یزدانی یک ستاره واقعی است. از آنها که وقتی کشتی می‌گیرد در توئیتر هم برایش داستان می‌سازند.


- پلنگا تو خودشون به پلنگی که خیلی قویه میگن حسن یزدانی!


- حسن یزدانی یه جوری کشتی می‌گیره که انگار کار واجبی داره باید بهش برسه دیرش شده!


- حسن یزدانی هنوز سوت رو نزدن 3-0 از حریف جلوئه!


- حسن یزدانی یه جوری کشتی می‌گیره آدم دلش می‌خواد زیر یه خم تلویزیون رو بگیره، تبدیل کنه به خم، ببره روی پل!


- کشتی‌گیرای قبل از تو سوءتفاهم بودن حسن یزدانی!


او البته در کنار این تحسین‌ها، نیش‌هایی در استخوانش را هم تحمل کرده است. 29 بهمن 95 در مسابقات جهانی کرمانشاه در حالی‌که از دیوید تیلور در وقت اول جلو بود، در وقت دوم نفس کم آورد و ضربه شد، بعضی‌ها نخواستند ببینند که او تازه به وزن 86 کیلوگرم آمده و باید اندکی به او فرصت داد، چنان تاختند و طعنه زدند که در باد طلای المپیک خوابیده و دچار غرور شده و قهرمان یک‌بار مصرف است و‌... که تکان‌دهنده بود اما او نه رمید، نه گسست. ماند و با تمام وجود تمرین کرد و باز به طلای جهانی دست یافت.


او بدون شک شانس اصلی کسب مدال طلای المپیک ٢٠٢٠ برای کشتی ایران به شمار می‌رود و مردم اخبارش را با دقت دنبال می‌کنند. یزدانی در آخرین تمرین تیمش قبل از حضور در جام باشگاه‌های جهان با مصدومیت از ناحیه زانو مواجه شد و این رقابت‌ها را از دست داد. ذکر واژه مصدومیت کنار نام آقای ستاره، بسیاری را نگران کرد و ترس از عدم رسیدنش به المپیک به جان‌مان افتاد. یعنی وسط این همه گرفتاری و آلودگی هوا و روزهای تیره، فقط همین یک فقره را کم داشتیم.


یزدانی اما در اینستاگرامش نوشت: «سلام خدمت همه مردم عزیز و کسانی که پیگیر وضعیت من هستند. خدا رو شکر آسیب دیدگیم جدی نیست و با سپری شدن چند دوره درمانی، خیلی زود به تمرینات برمی‌گردم.»


او از مسئولان فدراسیون و کمیته ملی المپیک هم تشکر کرد و از همه خواست برایش دعا کنند. بلا به دور آقای پلنگ! آقای قهرمان! ما به درخشش تو دل بسته‌ایم.

 

احسان محمدی-ایران ورزشی

 

دیدگاه‌ها