کد خبر : 1657602 | 02 دی 1398 ساعت 12:43 | 25.6K بازدید | 0 دیدگاه

بولت: تجربه خوبی بود اما درد دارم

بازگشت سریع‌ترین مرد تاریخ به پیست

یوسین بولت دوباره روی پیست دوید؛ هم او دلش برای دویدن تنگ شده و هم دو و میدانی دلتنگ درخشش سریعترین مرد تاریخ؛ به بهانه افتتاح استادیوم تازه تکمیل شده ملی توکیو که قرار است تابستان آینده المپیک را در آن برگزار کنند.

بازگشت سریع‌ترین مرد تاریخ به پیست

به گزارش "ورزش سه"، دونده جاماییکایی و برنده هشت مدال طلای المپیک به عنوان بخشی از یک مسابقه امدادی نمایشی 6 در 200 متر دور پیست دوید در حالی که حدوداً 60 هزار نفر از نزدیک تماشاگر بودند؛ اینها نخستین بخش از جامعه بودند که در استادیوم ملی حاضر شده بودند. کار ساخت این استادیوم که 9/156 میلیارد ین (44/1 میلیارد دلار) هزینه داشته ماه گذشته میلادی به پایان رسید، 9 ماه قبل از آنکه در سوم مرداد سال آینده میزبان افتتاحیه المپیک باشد. در این رقابت نمایشی چهار تیم حضور داشتند که جاماییکا سوم شد.


رکورددار 100 متر و 200 متر جهان گفت: «تجربه خیلی خوبی بود، بودن اینجا و دویدن در برابر این‌همه تماشاگر. خوشحال بودم و هیجان زده چون قرار نیست در المپیک شرکت کنم و اینکه توانستم در این پیست بدوم، تجربه خاصی بود. به خاطر همین مقدار که دویدم کمی دچار درد شده‌ام.» هواداران حاضر در استادیوم با فریادهای «بولت صاعقه» از او خواستند جشن منحصر به فرد خود را نشان دهد.

 

1463157


قبل از اینکه بولت همه توجه‌ها را به خود جلب کند، مخاطبان یک ورژن کوچک از آنچه ممکن است در مراسم افتتاحیه المپیک توکیو 2020 به نمایش گذاشته شود، را دیدند و گروه‌هایی از سراسر ژاپن در فستیوال سنتی «ماتسوری» شرکت کردند و آواز خواندند و رقصیدند.


کازویوشی میورا بازیکن سرشناس فوتبال ژاپن که هنوز در سن 52 سالگی به صورت حرفه‌ای بازی می‌کند به همراه چند تا از بازیکنان تیم راگبی ژاپن در این برنامه شرکت کردند. میورا که مسن‌ترین گلزن فوتبال حرفه‌ای جهان به شمار می‌رود، گفت: «اینجا باورنکردنی است و ما می‌خواهیم کاری کنیم که مرکز ورزش جهان شود.»


این استادیوم که علاوه بر افتتاحیه و اختتامیه المپیک و پارالمپیک، میزبان مسابقات فوتبال و دو و میدانی نیز خواهد بود، ماراتن را برگزار نمی‌کند چون برای دوری از گرما و رطوبت منطقه این مسابقه به صدها کیلومتر آن طرف‌تر در ساپورو در جزیره شمالی هوکایدو منتقل شده است.

 


منبع :ایران ورزشی

دیدگاه‌ها