کد خبر : 1657842 | 03 دی 1398 ساعت 13:26 | 63.2K بازدید | 0 دیدگاه

گره کور استقلال، استراماچونی و مدیریت

گره کور استراماچونی و استقلال حداقل با مدیران فعلی بازنخواهد شد.

گره کور استقلال، استراماچونی و مدیریت

به گزارش "ورزش سه"، چهار روز پیش بود که باشگاه استقلال به صورت رسمی خبر از پرداخت مبلغ 160 هزار یورو از طریق یک بانک ایتالیایی به حساب استراماچونی داد تا برای مدتی هر چند کوتاه آرامش به اردوگاه آبی های پایتخت برگردد و وزرات ورزش و هیئت مدیره این تیم از زیر فشار هواداران خارج شوند.


بازگشت علی فتح الله زاده مدیر عامل محبوب هواداران به این تیم، نوید روزهای خوب را می داد و  دیگر کسی شکست غیر منتظره مقابل ماشین سازی تبریز و از دست رفتن امتیازات حیاتیِ قبل از تعطیلات نیم فصل را به یاد نداشت. همه چیز مهیای بازگشت استراماچونی بود. با حضور مجدد استرا  جبران امتیازات کار چندان مشکلی به نظر نمی رسید و هوادارن این تیم در فکر استقبال از او در فرودگاه بودند. اما با لغو برگزاری دیدار استقلال و سپاهان در جام حذفی اعلام شد که استراماچونی تا بعد از تعطیلات کریسمس باز نخواهد گشت تا باز هم شایعاتی نقل محافل شود که استرا بعد از دریافت پول قصد بازگشت ندارد. تا اینکه دیروز فتح الله زاده به یک باره خبر از دریافت ایمیلی از طریق وکیل استرا داد و اعلام کرد که سرمربی آبی ها برای بازگشت ۸ شرط جدید برای ادامه همکاری تعیین نموده. هشت شرطی که بعد از انتشار آن در کانال رسمی باشگاه، به یازده شرط افزایش پیدا کرده بود شرایطی نظیر: گرفتن تمامی حقوق باقیمانده خود تا پایان فصل، پرداخت هزینه اجاره منزل، رزرو بلیط و هزینه های وکالت و...


دقایقی  ابتدا سلطانی معاون باشگاه و کمی  بعد از آن، خود استراماچونی با استوری های اینستاگرامی ادعاهای فتح الله زاده در برنامه زنده تلویزیونی را رد و سندهای منتشر شده را نادرست دانستند.


 صحبت های استراماچونی زمانی جالب می شود که وی ادعا می کند با رفع موانع پرداخت پول، آماده‌ی ملحق شدن به هواداران و بازیکنانش بوده است اما باشگاه استقلال با انتشار یک ایمیل به نظر تمامی پل های بازگشت سرمربی آبی پوشان را خراب کرده است.


چیزی که در این میان مبهم است، بحث صداقت است و اینکه از بین هیئت مدیره استقلال و استراماچونی، کدامیک با هواداران استقلال صادق هستند؟ (شانزده روز از ترک ایران توسط استراماچونی گذشته است. اگر در تمام این مدت نقل قول های مدیران استقلال و استراماچونی را در کنار هم قرار دهیم، پیدا کردن شخص دروغگو و فرد صادق کار سختی نیست) . شاید تنها نقطه شفاف سالیان اخیر استقلال عدم صداقت مدیران  با هواداران تیم بوده است!

 

1459187


بهتر است با حقیقت کنار بیاییم. استراماچونی سرمربی کوچکی نیست. او در پایه های رم و اینتر سرمربی بوده و قهرمان اروپا شده و در فصل های کابوس وار اینترمیلان، سرمربی این تیم بوده و موفق به شکست یوونتوس، آث میلان، ناپولی و سایر تیم های بزرگ ایتالیا شده است. آیا فردی با این پیشینه ممکن است درخواستی ابتدایی در حد دریافت تمامی پول قرارداد داشته باشد؟ (آن طور که می گویند او بدنبال تضمین دریافت قرارداد است نه پرداخت کامل).


بهتر است مدیران، خود را پشت آرای دو میلیونی اپراتورهای تلفن همراه و امثالهم قایم نکنند. بهتر است مدیران استقلال بدانند که با انتشار پیام های نیمه کاره نمی توانند به راحتی از مهلکه‌ی خود ساخته خارج شوند و یا توپ را در زمین استراماچونی بیاندازند و او را مقابل هوادار قرار دهند.  حتی  در داستان بازگشت استرا، مدیران و هیئت مدیره استقلال تنها کاخ خراب شده ای را مجددا بازسازی نموده اند. کاخی که با دستان خودشان خراب شده بود. برگشت استرا به خط قرمز هواداران تیم بدل شده و ابدا بازگشت او، اعضای هیئت مدیره را به قهرمان داستان بدل نمیکند.


 شاید هواداران استقلال حق داشته باشند که نوک پیکان انتقادات خود را به سمت راس هرم مدیریتی تیم یعنی وزرات بگیرند. جایی که با انتخاب افراد ناکارآمد باعث بروز این مشکلات شده است.


در ماجرای امروز این تیم نیز مساله اصلی هنوز پا برجاست. با تغییرات پوتین مدودوفی قرار نیست تفکر هیئت مدیره فعلی عوض شود.


فکری به حال تفکر مدیران باشگاه بکنید. پیش از آنکه دیر شود.


جعفر احمدی

 

 

دیدگاه‌ها