کد خبر : 1658830 | 08 دی 1398 ساعت 15:28 | 144.4K بازدید | 0 دیدگاه

شوک به فوتبال 5 ماه مانده به انتخابات

استعفای مهدی تاج از ریاست فدراسیون فوتبال

رییس فدراسیون فوتبال به دلیل بیماری از سمتش در این فدراسیون کناره‌گیری کرد.

استعفای مهدی تاج از ریاست فدراسیون فوتبال

به گزارش "ورزش سه"، بعد از بستری شدن مهدی تاج رییس فدراسیون فوتبال در بیمارستان به دلیل حمله قلبی و مشکلاتی که برای او پیش آمد، اخباری درباره کناره‌گیری اش از ریاست شنیده شد. در این خصوص حتی برخی نزدیکان مقامات فدراسیون نیز در فضای مجازی پیام‌هایی منتشر کردند اما هیچ واکنش رسمی را شاهد نبودیم. حالا اما با گذشت چندروز از بستری شدن تاج، امروز امیرمهدی علوی، سخنگوی فدراسیون فوتبال خبر استعفا را به صورت رسمی اعلام کرد.


سخنگوی فدراسیون گفته است: «متاسفانه پس از حمله قلبی صورت گرفته قبلی در ترکیه و معالجات صورت گرفته در این کشور، در روز چهارشنبه گذشته دومین حمله قلبی برای ریاست فدراسیون صورت گرفت که با توجه به مشکلات به وجود آمده و توصیه پزشکان مبنی بر دوری از استرس و فعالیت سنگین، ایشان تصمیم گرفتند ضمن انصراف  از ادامه حضور،مطابق اساسنامه فعالیت های آتی توسط نایب رییس محترم انجام شود‌.»


در این خصوص شنیده می‌شود که پزشکان به تاج توصیه کرده‌اند باید از هرگونه فشار و استرس ناشی از فوتبال دور باشد و رییس فدراسیون فوتبال نیز تصمیم گرفته از سمتش کنار برود.

 


تاج در شرایطی این تصمیم را اتخاذ کرده که کمتر از 5 ماه دیگر انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال در اردیبهشت ماه 1399 برگزار خواهد شد. از این رو اگر مسئولان فدراسیون فوتبال بخواهند برای تاج جایگزینی تعیین کنند باید مجمع فوق‌العاده تشکیل شود که این مساله نیز زمان‌بر است و با توجه به نزدیکی انتخابات شرایط مهیا نخواهد بود. 


ماده ٣٨ اساسنامه فدراسیون تمام ابهامات درباره آینده مدیریتی فوتبال ایران را برطرف می‌کند و به خوبی نشان می‌دهد چه اتفاقاتی رخ خواهد داد. در بند ١١-٢ این ماده آمده است: «اگر رئیس فدراسیون غایب باشد، ‌فوت نماید یا به‌طور دایم یا موقت از انجام وظایف خود سر باز زند،‌ نایب‌رئیس اول عهده‌دار وظایف وی تا زمان رفع غیبت یا مجمع بعدی خواهد بود. در صورت غیبت یا خودداری نایب‌رئیس اول،‌ وظایف به نواب رئیس بعدی یا سایر اعضای هیأت‌رئیسه محول می‌شود.»

 


این در حالی است که از زمانی که علی کفاشیان از نایب‌رئیسی اول فدراسیون فوتبال به‌دلیل بازنشستگی استعفا کرد،‌ مهدی تاج هنوز جایگزین او را مشخص نکرده است. در رسانه‌ها شایعه شده که محمود اسلامیان سرپرست نایب‌رئیسی اول فدراسیون بوده که وقتی فدراسیون این خبر را به‌صورت رسمی اعلام نکرده، قطعا نمی‌شود به آن استناد کرد. پس در اصل باید گفت فدراسیون نایب‌رئیس اول ندارد. حیدر بهاروند، نایب‌رئیس دوم فدراسیون فوتبال نیز بازنشسته است و تا همین حالا هم بدون توجه به فشارها برای برکناری‌اش به کار ادامه داده و نمی‌تواند جایگزین موقت تاج باشد. لیلا صوفی‌زاده، نایب‌رئیس سوم فدراسیون هم شاید محدودیت‌هایی برای کار اجرایی داشته باشد. پس باید دید هیأت‌رئیسه در صورت وخامت حال تاج،‌ چه تصمیمی برای فدراسیون اتخاذ خواهد کرد.

دیدگاه‌ها