کد خبر : 1659035 | 09 دی 1398 ساعت 16:52 | 18.5K بازدید | 0 دیدگاه

نتیجه جلسات اضطراری در فدراسیون و وزارت

بهاروند؛ آماده برای نشستن روی صندلی تاج

کمتر از 24 ساعت بعد از استعفای مهدی تاج، جلسات اضطراری در فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش نتیجه داد و به نظر می رسد خروجی این جلسه، انتخاب حیدر بهاروند به عنوان جانشین تاج باشد.

بهاروند؛ آماده برای نشستن روی صندلی تاج

به گزارش "ورزش سه"، بعد از اینکه مهدی تاج اعلام کرد به دلیل بیماری قادر به ادامه کار در فدراسیون فوتبال نیست، وضعیت عجیبی برای جانشینی او پیش آمده بود. طبق اساسنامه فدراسیون، بعد از کناره گیری رئیس فدراسیون، قاعدتاً باید نایب رئیس اول جانشین او شود اما مشکل اینجا بود که نایب رئیس اول فدراسیون یعنی علی کفاشیان چند ماهی است که استعفا کرده و محمود اسلامیان که جانشین او شده، فقط «سرپرست نایب رئیسی» است و باز طبق اساسنامه اسلامیان هم نمی توانست به طور موقت جایگزین تاج شود. وضعیت وقتی پیچیده تر شد که کفاشیان به طور رسمی و کتبی استعفا نداده بود و برخی منابع می گفتند او هم می تواند طبق قانون، بار دیگر به صندلی ریاست فدراسیون (ولو به صورت موقت) برگردد.


عاقبت در جلسه امروز که میان اعضای هیات رئیسه فدراسیون برگزار شد، این حیدر بهاروند بود که با نظر اعضا به عنوان گزینه سرپرستی فدراسیون معرفی شد و گویا وزارت ورزش هم مشکلی با سرپرستی بهاروند ندارد.


گفته می شود بعضی از اعضای هیات رئیسه ترجیح می دهند انتخابات به بهار سال 99 موکول شود و در جلسه سالیانه مجمع عمومی، رئیس فدراسیون انتخاب شود. اما اصرار وزارت ورزش بر آن است که انتخابات هرچه زودتر (پیش از پایان سال 98) برگزار شود تا هرچه سریع تر وضعیت فدراسیون فوتبال مشخص شود.


چه انتخابات فدراسیون فوتبال در اسفند 98 برگزار شود و چه اردیبهشت 99، آنچه مشخص است که بهاروند از امروز به عنوان سرپرست فدراسیون فوتبال مشغول به کار می شود، باید در اولین گام وضعیت نیمکت تیم ملی را مشخص کند و هرچه سریع تر جانشین مارک ویلموتس را انتخاب کند.

 

دیدگاه‌ها