کد خبر : 1659116 | 10 دی 1398 ساعت 08:14 | 17.2K بازدید | 0 دیدگاه

چرا صوفی‌زاده سرپرست فدراسیون نشد؟

در صورت رخ دادن برخی اتفاقات ممکن بود نایب رییس بانوان به عنوان سرپرست فدراسیون معرفی شود.

چرا صوفی‌زاده سرپرست فدراسیون نشد؟

به گزارش "ورزش سه"، بعد از استعفای مهدی تاج و با توجه به اساسنامه موجود فدراسیون تصمیم گیری هیات رییسه بر این بود که حیدر بهاروند تا زمان برگزاری انتخابات عهده دار امور باشد.


در بند 2 ماده 38 اساسنامه فدراسیون فوتبال که در آن قید شده است:


"اگر رییس فدراسیون غایب باشد، فوت نماید و یا به طور دائم یا موقت از انجام وظایف خود سر باز زند نایب رییس اول عهده دار وظایف وی تا زمان رفع غیبت یا مجمع بعدی خواهد بود. در صورت غیبت یا خودداری نایب رییس اول، وظایف به نواب رییس بعدی و یا سایر اعضای هیات رییسه محول می‌شود"


برای برخی با استناد به این بند اساسنامه این سوال به وجود آمده بود که چرا لیلا صوفی زاده، نایب رییس بانوان فدراسیون فوتبال به عنوان سرپرست انتخاب نشد.


هوشنگ نصیرزاده، کارشناس حقوقی فوتبال در این باره گفت: درباره جانشین رییس فدراسیون در صورت فوت یا استعفا، اساسنامه تصمیم گرفته و هیات رییسه نمی تواند نظر شخصی بدهد. ابتدا نایب رییس اول، سپس نایب رییس دوم و بعد از آن هم نایب رییس بانوان می توانند سرپرست باشند. برخی گفته بودند نایب رییس بانوان نمی تواند سرپرست باشد. چرا نمی تواند؟ اگر نایب رییس اول و دوم حضور نداشتند، لیلا صوفی زاده می توانست سرپرست فدراسیون شود.

 

حسین جمشیدی

دیدگاه‌ها