کد خبر : 1659395 | 11 دی 1398 ساعت 15:10 | 11K بازدید | 0 دیدگاه

مطالبات مهم جامعه فوتبال از بهاروند

سرمربی تیم ملی، VAR و شاید صعود به المپیک

حیدربهاروند با کناره گیری مهدی تاج از ریاست فدراسیون فوتبال تبدیل به فرد اول اجرایی فوتبال ایران شده است.

سرمربی تیم ملی، VAR و شاید صعود به المپیک

به گزارش" ورزش سه" این بازیکن سابق تیم خیبر خرم آباد که ستاره اقبالش در فوتبال ایران در پست های اجرایی از آخرین انتخابات مجمع فدراسیون فوتبال نور گرفته، حالا و در یکی از مهمترین پیچ های خطرناک فوتبال ایران فرمان را در دست گرفته و تا انتخابات باید این مرکب را به سلامت هدایت کند.


در حال حاضر فوتبال ایران مسایل حل نشده و به جای مانده زیادی از گذشته دارد که حل و فصل آن ها به سرعت انجام نخواهد شد اما چند ماموریت مهم پیش روی سرپرست فعلی فدراسیون فوتبال است. 

 


*سرمربی تیم ملی


بی شک مهمترین ماموریت فدراسیون فوتبال چه زمانی که تاج بود و حالا که سکان به دست بهاروند است، مشخص شدن وضعیت سرمربی تیم ملی است. بعد از اینکه جدایی مارک ویلموتس قطعی شد تیم ملی هنوز نتوانسته جانشین او را انتخاب کند. صحبت از گزینه هایی مثل برانکو ایوانکوویچ و چند گزینه ایرانی بود اما تا الان هیچکدام رسما به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب نشده اند. تیم ملی ایران سه ماه دیگر باید در رقابت های مقدماتی جام جهانی بازی کند.

 


*تجهیز ورزشگاه ها به VAR


یکی از وعده های مهمی که در ابتدای این فصل از رقابت های لیگ برتر از سوی رئیس و مسئولان فدراسیون فوتبال داده شده بود ماجرای ورود و استفاده از سیستم کمک داور ویدئویی VAR بود. موضوعی که بنا به دلایل زیادی تا الان در فوتبال ایران اجرایی نشده است. بهاروند در مصاحبه ای که روز چهارم دی ماه به عنوان رئیس سازمان لیگ و پیش از استعفای مهدی تاج درباره VAR داشت گفت:" در فصل جدید فوتبال کشور VAR یکی از الزامات است، یعنی با تصویب هیات رئیسه هر استادیومی که VAR نداشته باشد نمی تواند میزبان باشد." او همچنین اعلام کرده بود که یک شرکت ایرانی این مسئولیت را پذیرفته است. با این وجود و با استناد به حرف های بهاروند حالا این انتظار وجود دارد که او به عنوان سرپرست فدراسیون فوتبال بتواند این ماموریت مهم را اجرایی کند.

 

 

*پشتیبانی از تیم امید و شکست طلسم صعود


تیم زیر23 سال یا همان تیم امید ایران برای حضور دررقابت های انتخاب المپیک 2020 امروز به تایلند می رود و فدراسیون فوتبال باید تمام تلاشش را برای موفقیت این تیم انجام بدهد. امیدها در حالی که با همراه اول به عنوان اسپانسر قرارداد بستند نیازمند یک حمایت جدی برای موفقیت در این رقابت ها هستند. یکی از ماموریت های مهم بهاروند در مدت حضورش در راس فدراسیون فوتبال پشتبانی لازم از تیم امید برای موفقیت در رقابت های قهرمانی زیر23 است.

 

 

*برگزاری سالم انتخابات مجمع فدراسیون فوتبال 


بعد از استعفای مهدی تاج از ریاست فدراسیون فوتبال این خبر منتشر شد که احتمال برگزاری زودهنگام انتخابات مجمع فدراسیون وجود دارد. این انتخابات طبق برناهم قبلی قرار بود در اردیبهشت سال 99 برگزار شود اما به نظر می رسد که اصرار زیادی وجود دارد تا انتخابات در اسفندماه انجام شود. بعد از حضور بهاروند در راس فدراسیون فوتبال مقرر شد که او بزودی مقدمات برگزاری مجمع را فراهم کند. موضوع اصلی اما فارغ از زمان انتخابات این است که این انتخابات سالم و عادلانه برگزار شود. ماموریت مهمی که بردوش بهاروند است.

دیدگاه‌ها