کد خبر : 1659647 | 12 دی 1398 ساعت 23:16 | 62.6K بازدید | 0 دیدگاه

زمان؛ مهم‌ترین دغدغه فرهاد برای اهتزاز پرچم آبی

سرانجام بعد از مذاکرات نافرجام ۳+۱ دوحه بازهم نوبت به بازیکن محبوب استقلال رسید تا این بار او برای هدایت تیم سابقش متقاعد شود در شرایطی که زمان زیادی در اختیار ندارد.

زمان؛ مهم‌ترین دغدغه فرهاد برای اهتزاز پرچم آبی

 به گزارش "ورزش سه"، هفت محبوب آبی‌ها درنهایت، مطابق انتظار متقاعد شد تا هدایت تیم محبوبش را بپذیرد، اما این بار نه به‌صورت موقت بلکه طی قراردادی 1.5 ساله به‌طور دائم قرار است روی نیمکت داغ استقلال پا جای اساتیدش بگذارد که روزگاری عصای دست همه آن‌ها به شمارمی آمد.


 مجیدی در شرایطی این پیشنهاد را می‌پذیرد که خود بهتر ازهر کسی می‌داند بزرگ‌ترین و درعین‌حال خطرناک‌ترین تصمیم دوران ورزشی‌اش را گرفته است، چراکه جانشین کسی می‌شود که در عرض شش ماه دل بسیاری از هواداران استقلال را برد و در یک اقدام کم‌نظیر صدر جدول را دودستی تقدیم رقبای استقلال کرد و عطای حضور در تهران را بخشید و به سمت رم پرواز کرد تا ثابت کند مدیریت وقت علاقه‌ای بر حضور او در استقلال ندارد.


بی‌انصافی محض است اگر نخواهیم بگوییم حداقل طرفداران و بازیکنان در این مدت برای بازگشت وی به هر وسیله‌ای متوسل شدند. تجمعات فراوان و شکستن رکورد کامنت در اینستاگرام و سرودن شعروآهنگ ازیک‌طرف و خواهش و التماس کاپیتان و بازیکنان هم از سویی دیگر هم افاقه نکرد و سینیوراستراماچونی دلش با مدیران صاف نشد تا درنهایت از او یک خاطره باقی‌مانده باشد.


اما حالا دیگر وقت پرداختن به گذشته نیست و مجموعه استقلال برای اثبات شایستگی‌هایش چاره‌ای جز نگاه به آینده ندارد. مجیدی در شرایطی این پیشنهاد را قبول کرد که ممکن است هر موفقیت احتمالی را به‌پای سرمربی پیشین بنویسند، اما با شناختی که در تمام این سال‌ها از مجیدی داریم موفقیت استقلال برایش از هر مقوله‌ای مهم‌تر است و این را می‌توان از انتشار آخرین پست او پیش از خروج استراماچونی به‌راحتی فهمید. همان‌جا که او از این مربی خالصانه تشکر می‌کند که بازهم پرچم استقلال را بالابرده است، بدون آنکه حتی تصورش را هم بکند که در عرض یک ماه بعد از انتشار آن پست خودش در جایگاه کسی قرار می‌گیرد که از او قدردانی کرده است.


مجیدی حالا باید با گرفتن از تجربه از آن 5 دیداری که در فصل گذشته درمقطعی حساس هدایت استقلال را بر عهده گرفت و همچنین دوره‌های آکادمیکی که در کشورهای اروپایی پشت سر گذاشته مهم‌ترین آزمون دوران زندگی‌اش را با کارنامه‌ای درخشان پشت سر بگذارد و یک سرآغازی شود برای حضور موفق مربیانی جوان در تیم‌هایی که زمانی در آن محبوبیت زیادی داشتند.


حضور موفق مجیدی می‌تواند حتی به تیم رقیب این اعتمادبه‌نفس را بدهد تا از مربیان با درایت و جوانش با خیالی آسوده‌تر استفاده کند تا اعتبار باشگاه در دورانی که به‌سختی می‌توان از مربیان خارجی استفاده کرد زیر سؤال نرود.


این در حالی است که مجیدی در برهه‌ای از زمان، زمام امور تیم را در دست می‌گیرد که لااقل اگر تیمش را خودش انتخاب نکرده قادر است نقاط ضعف استقلال را با خرید چند بازیکن برطرف کند و این امری است که دیگر جای هیچ تأخیری در آن وجود نداد چراکه استقلال باید در تاریخ دوم بهمن در اولین دیدار پلی‌آف به مصاف حریف کویتی رود و شکست در این دیدار می‌تواند بدترین شروع ممکن برای مجیدی تلقی شود پس باید از همین حالا دست‌به‌کار شد.

دیدگاه‌ها