کد خبر : 1661172 | 21 دی 1398 ساعت 11:24 | 155.7K بازدید | 0 دیدگاه

ایوانکوویچ در کشور دوست و همسایه قدیمی

8 خرداد دیدار برانکو و سرمربی جدید تیم ملی

به زودی از سوی فدراسیون فوتبال عمان برانکو سرمربی سابق تیم پرسپولیس به عنوان سرمربی جدید تیم ملی این کشور اعلام می شود.

 8 خرداد دیدار برانکو و سرمربی جدید تیم ملی

 

به گزارش "ورزش سه"، در ماه های اخیر و بعد از جدایی برانکو از الاهلی عربستان و هم چنین استعفای مارک ویلموتس پیش از بازی با عراق مهدی تاج مذاکرات متعددی با برانکو داشت تا او را برای حضور در تهران و هدایت دوباره تیم ملی ایران متقاعد کند اما با استعفای مهدی تاج روند این مذاکرات متوقف شد. به خصوص که برانکو اعلام کرد ابتدا باشگاه پرسپولیس باید با او تسویه حساب کند تا راضی به حضور در راس کادر فنی تیم ملی شود.


اما در خصوص آخرین وضعیت برانکو خبر رسید؛ مذاکرات فدراسیون فوتبال عمان با برانکو برای هدایت تیم ملی این کشور با نتیجه مثبتی همراه بود و قرار بود همکاری طرفین امروز اعلام رسمی شود که به دلیل فوت «قابوس بن سعید بن تیمور» سلطان این کشور اعلام این خبر به تاخیر افتاد. عمان امروز به طور رسمی تعطیل است و سه روز هم عزای عمومی دراین کشور اعلام شده است.   تیم عمان در گروه E مقدماتی جام جهانی در رده دوم قرار دارد و صعودش به دور بعدی رقابت ها تا حدودی قطعی کرده است. عمانی ها بعد از نتایج ضعیفی که اروین کومان سرمربی هلندی شان در جام خلیج فارس به دست آوردند او را از این سمت برکنار کردند. او جانشین پیم وربیک سرمربی نامدار هلندی شده بود که بعد از جام ملت ها کنار رفت و در نوامبر سال 2019 براثر ابتلا به سرطان فوت کرد.

 

 


با این وصف برانکو قرار است با یک قرارداد میلیون دلاری روی نیمکت تیم ملی عمان بنشیند تا بتواند این تیم را در دور مقدماتی جام جهانی 2022 قطر به موفقیت برساند. در صورتی که ایران و عمان به دور بعدی صعود کنند جدال تیم ملی و برانکو می تواند از اتفاقات جذاب باشد. 


البته شاید وقفه پیش آمده و فوت سلطان قابوس دوباره شانس برانکو را برای آمدن پای میزمذاکره با ایران زنده کند اما او در آخرین گفت وگو تاکید کرده مذاکراتش با ایران به پایان رسیده و دیگر گزینه فدراسیون فوتبال ایران نیست. نکته جالب تاثیری است خلف وعده پرسپولیس در پرداخت دستمزد برانکو در آینده تیم ملی گذاشته و موضوع را به سمت انتخاب سرمربی ایرانی برده است. کشور عمان یکی از کشورهایی است که رابطه دیپلماتیک خیلی خوبی با ایران همواره مثبت بوده است به طوری که بازی های تیم های ایرانی با باشگاه های عربستانی در سال های اخیر در این کشور برگزار شده است.

 

موضوع جالب توجه این است که روز هشتم خرداد تیم ملی ایران در یک بازی دوستانه در کشور عمان به مصاف تیم ملی این کشور می رود. در صورتی که برانکو روی نیمکت عمان بنشیند تقابل او با تیم ملی ایران و سرمربی جدیدش در این بازی می تواند یک تقابل جذاب باشد.

دیدگاه‌ها