کد خبر : 1661451 | 22 دی 1398 ساعت 16:08 | 24.8K بازدید | 0 دیدگاه

مرد آرژانتینی در صدر با سرخ‌ها وداع کرد

هفته به هفته با گابریل کالدرون در پرسپولیس (گزارش)

گابریل کالدرون در پایان نیم فصل و در شرایطی که به عنوان صدرنشین کارش را خاتمه داد، با پرسپولیس به پایان کارش رسید.

هفته به هفته با گابریل کالدرون در پرسپولیس (گزارش)

به گزارش "ورزش سه"، وارث کاخ قهرمانی‌های برانکو ایوانکوویچ، در شرایطی شب گذشته به طور رسمی از پرسپولیس کنار رفت که فرصت هدایت در 19 بازی رسمی را به همراه این تیم به دست آورد و حاصل آن صدرنشینی در لیگ برتر و صعود به جمع چهار تیم حذفی بود. اکنون به مسیری که این مربی طی نیم فصل با سرخپوشان طی کرده خواهیم پرداخت.

 

 

1468863


افتتاحیه لیگ برای کالدرون و پرسپولیس با اولین گل مهدی ترابی همراه شد تا سرخ‌ها در روزی که نتوانسته بودند نمایش کیفی مناسبی به جا بگذارند، به یک برد شیرین دست یابند.

 

 

1468864

 

در دومین هفته از لیگ؛ پرسپولیس با کالدرون راهی تبریز شد که در فصول گذشته به نتایج خوبی در آنجا دست یافته بود اما در نهایت با ضربه غیرقابل مهار حاج صفی، این تراکتور و دنیزلی بودند که پیروز این جدال لقب گرفتند. بیرانوند در آن دیدار اتفاقات حاشیه‌ای رقم زد که باعث شد بار دیگر با رای کمیته انضباطی محروم شود و نکته دیگر اینکه هر دو مربی خارجی نیمکت دو تیم اکنون از لیگ ایران کوچ کرده‌اند.

 

 

1468865

 

سیدجلال حسینی نیمکت نشین شد و بوژیدار ناجی سرخ‌ها شد و در نهایت کنعانی زادگان در اولین حضورش در ترکیب با گل و یزله در آزادی چهره ویژه شد. دومین جدال کالدرون با یک سرمربی خارجی اینبار با پیروزی همراه بود و البته در پایان همه چیز با غم بزرگی همراه شد؛ فوت کودک 6ساله در آزادی به دلیل برق گرفتگی

 

 

1468866

در چهارمین مصاف کالدرون دربی را برای استقلال و استراماچونی پیش رو داشت؛ نمایش دیدنی بیرانوند در صحنه پنالتی و مهار ضربه علی کریمی و در نهایت بکارگیری از مهدی عبدی گمنام شادی را به نیمکت پرسپولیس و گابریل کالدرون که بزرگترین تصمیم دربی در چند سال اخیر را به خود اختصاص داده بود، آورد. کالدرون اکنون بار دیگر مورد اعتماد هواداران قرار گرفته و حداقل پیروزی در دربی جایگاه او را مستحکم کرده است.

 

1468867

پرسپولیس بعد از 4 سال مقابل سپاهان شکست خورد؛ سرخ‌ها بعد از 9 سال با اختلاف دو گل به سپاهان باختند. امیر قلعه نویی به ناکامی چند وقت اخیر خود خاتمه داد و اولین باخت کالدرون در آزادی و مقابل یکی از مدعیان اصلی فصل نوزدهم شکل گرفت. سرمربی آرژانتینی برای اولین بار نام عالیشاه را از لیست 18 نفره خط زد و سیامک نعمتی نیز اولین تجربه خود در سمت راست دفاعی را با تصمیم کالدرون پشت سر گذاشت. حسین ماهینی در دقایق پایانی به ترکیب آمد و سرخ‌پوشان دومین شکست خود در پایان هفته پنجم را تجربه کردند.

 

1468868

اولین استارت پرسپولیس در فصل جدید جام حذفی و برابر ماشین سازی بود؛ دیداری که کالدرون تغییرات بزرگی در ترکیب تیمش شکل داد و در نهایت با جنجال بزرگ رسول خطیبی، از دست رفتن پنالتی علی علیپور و در نهایت گلزنی وحید امیری همراه بود تا سرخ‌ها در وقت‌های اضافه و با اخراج سرمربی حریف موفق به عبور از این مرحله و امیدوار به تکرار قهرمانی فصل گذشته خود در این رقابت‌ها شوند. بیرانوند بار دیگر در تبریز مورد هجمه و شعار هواداران قرار گرفت و کالدرون نیز در پایان بازی به انتقاد از شیوه تدافعی و وقت کشی حریف پرداخت.

 

1468869

تقابل کالدرون در هفته ششم با گزینه اصلی جانشینی برانکو بود؛ او در مشهد بار دیگر به همان قاعده همیشگی خود در تغییر ترکیب ادامه داد و البته اینبار تیمش نمایش کیفی بهتر ارائه داد اما در نهایت در ثانیه پایانی با دریافت گل شکست خورد؛ کالدرون اعتقاد داشت که گلزن شهرخودرو و تیم یحیی گل محمدی باید خیلی زودتر از این‌ها با توجه به خطاهای شدیدی که داشته از داور کارت قرمز می‌گرفته و حریف 10 نفره می‌شد. با این حال نگرانی بزرگ همچنان ادامه داشت؛ تیم کالدرون گل نمی‌زند 6 بازی و تنها سه گل زده! کالدرون در پایان بازی هم با انتقادی تند نسبت به نفراتش مدعی شد که تیمش لیونل مسی ندارد!

 

1468870

بازگشت به آزادی و اینبار تقابل با پیکان؛ احمد نور با بازوبند کاپیتانی اینبار ناجی تیم کالدرون شد تا در کنار مهدی ترابی پیروزی را به اردوگاه سرخ‌ها بیاورند. علیپور همچنان گل نمی‌زند و براندائو هم روی مخ هواداران است. مهدی عبدی هم که با گلزنی در دربی نامی برای خود دست و پا کرده، در این بازی از زمین اخراج می‌شود تا بحران مهاجمان ادامه داشته باشد. محسن خلیلی توسط مدیرعامل برکنار شده و کالدرون از عدم مشکل با سرپرست قبلی می‌گوید و البته انتقاد او از کمیته انضباطی است که شجاع خلیل زاده را تنها ساعاتی پیش از بازی از محرومیت معاف دانسته است.

 

1468871

دیدار در بوشهر برای کالدرون اینبار با عقده گشایی گلزنی همراه بود؛ تیمش با 5 گل شاهین را از پیش رو برداشت و علیپور هت تریک کرد تا بهترین پیغام برای او باشد و البته فرشاد احمدزاده بار دیگر اخراج شد و بعد از آن هم یک جلسه محرومیت دیگر متحمل شد. شجاع خلیل زاده در بازگشت چند دقیقه‌ای خود به ترکیب گل زد و کالدرون وعده تکرار پیروزی‌های پرگل در آینده داد.

 

1468872

نه تنها وعده کالدرون برای تکرار پیروزی پرگل تحقق نیافت که آنها در ثانیه پایانی جدال خود برابر ماشین سازی موقعیت مناسبی برای گلزنی از نقطه پنالتی به دست آوردند که علیپور اینبار هم برابر حامد لک ناکام ماند و ضربه چیپ او راهی به دروازه نیافت تا اولین تساوی برای کالدرون رقم بخورد. او در پایان بازی به شدت از عملکرد علیپور شاکی بود و البته تغییرات عجیب در ترکیب تیم و حضور شجاع خلیل زاده در سمت راست دفاعی (بعد از عملکرد موفق شیری در بازی قبلی با شاهین بوشهر و پاس گل) و حضور نادری در پست وینگر به دلیلی برای انتقاد از او تبدیل شد. کالدرون در پایان این بازی در کنار دیگر بازیکنان جشن قهرمانی سوپرکاپ فصل گذشته را که البته سهمی در آن نداشت به انجام رساند؛ با اخمو ترین شکل ممکن!

 

1468873

کالدرون در اهواز و مقابل فولاد که در فصل گذشته با افشین قطبی تنها باخت شاگردان برانکو را در مسیر قهرمانی به انجام رسانده بود، پنالتی تیمش را اینبار به مهدی ترابی به عنوان ستاره تیمش داد و او نیز با کمترین ریسک ممکن آن را تبدیل به گل کرد تا خاطره چیپ هفته گذشته را اینچنین پاک کند. حالا مهدی ترابی در هر 19 امتیاز به دست آمده برای پرسپولیس تاثیر مثبت داشته و با ثبت گل یا پاس گل، این تیم پر طرفدار را به رده دوم جدول رسانده است.

 

1468874

بازگشت به آزادی و بار دیگر یک شکست تلخ دیگر. آنها مقابل نفت مسجدسلیمان که با مهدی تارتار در مسیر شگفتی قرار دارد در یک بازی پرانتقاد در نهایت شکست خوردند؛ چهارمین باخت طی 11 هفته! یک آمار ویران کننده که باعث شد تا بار دیگر جایگاه کالدرون در خطر قرار گیرد. در این بازی البته گابریل کالدرون به دلیل محرومیت انضباطی قادر به حضور روی نیمکت نبود و از جایگاه ویژه شرایط تیمش را تحت کنترل و نظارت گرفته بود.

 

1468875

مرحله یک هشتم جام حذفی و اینبار هم مصاف کالدرون و اسکوچیچ با نمایش موفق مهدی ترابی و گلزنی این ستاره همراه بود تا نفت آبادان علیرغم نمایش خوبی که به جا گذاشت در گلزنی ناکام بماند. جایی که بختیار رحمانی نیز در پایان بازی مدعی شد دیگر هیچ وقت پرسپولیسی به این ضعیفی نصیب آنها نخواهد شد تا به دنبال پیروزی برابرش باشند. کالدرون اما تیمش را به جمع هشت تیم جام حذفی رساند و مجوز بقای خود را تمدید کرد.

 

1468876

پرسپولیس در شرایطی به مصاف ذوب آهن رفت که کالدرون پیش از بازی برابر شاگردان منصوریان تصمیم به اخراج نعمتی و عالیشاه به دلیل بی انضباطی گرفت. او اما بهمراه تیمش در نمایشی ستایش برانگیز موفق شد با سه گل در فولادشهر تیمش را به پیروزی برساند و بعد از سال‌ها در این استادیوم طلسم شکنی کند. جایی که البته تداوم پیروزی‌های او را هواداران تا صدرنشینی نیم فصل دنبال کردند. جایی که علیپور هم به مسیر گلزنی بازگشت.

 

1468877

کالدرون بالاخره در آزادی مورد تشویق یکپارچه هواداران قرار گرفت؛ او بعد از برتری دو گله مقابل گل گهر سیرجان، بیشترین پیروزی در لیگ را به نام خود کرد (8 پیروزی 4 شکست و یک تساوی در پایان هفته چهاردهم). کالدرون بالاخره با شاگردانش نیز رابطه مناسبی برقرار کرد و اینبار تصاویر ثبت شده به آغوش گرفتن آنها توسط سرمربی آرژانتینی که پیش از این بی مهابا به شاگردانش می‌پرید، اختصاص داشت. او اکنون در آستانه صدرنشینی در نیم فصل قرار دارد و کسی چهار شکست او مقابل مدعیان را هم به خاطر نمی‌آورد.

 

1468878

کالدرون که در دیدار جام شهدا مقابل سایپا با شکست در پیش فصل کار را آغاز کرده بود، اینبار در استادیوم شهدای قدس به یک پیروزی مناسب برای صدرنشینی در هفته پانزدهم و نیم فصل دست یافت. سومین پیروزی پیاپی برای پرسپولیس تحت هدایت گابریل کالدرون و فاصله گرفتن از انتقادات حداقل از حیث کسب نتیجه.
اینبار بوژیدار در نقش ناجی ظاهر شد و با تداوم کلین شیت‌های امیدوارکننده خود در کنار قیچی عجیب منتهی به گل امیری و درخشش نوراللهی سه امتیاز شیرین به حساب کالدرون و پرسپولیس در هفته پانزدهم واریز شد.

 

1468879

اولین بازی دور برگشت را پرسپولیس و کالدرون در شرایطی در جم به انجام رساندند که پارس جم با تغییر و جدایی فراز کمالوند به حریفی عجیب مقابل آنها تبدیل شده بود. کالدرون اما در وقت‌های اضافه توانست به سه امتیاز شیرین این بازی دست یابد و این تصویر مربوط به اعتراض او بابت عدم اعلام وقت اضافه مناسب برای این بازی است.
نکته ویژه کنار گذاشتن بیرانوند پیش از این بازی بود؛ دروازه بان پرسپولیس به دلیل اعتراض به نیمکت نشینی‌اش با سرمربی آرژانتینی به چالش خورد و حتی درخواست رضایتنامه نیز داده بود اما کالدرون اعلام کرد او تا پایان تعطیلات نیم فصل می‌تواند استراحت خود را تمدید کند و با تمرکز لازم برگردد.

 

1468880

پرسپولیس که در مرحله یک چهارم جام حذفی با قرعه مناسبی همراه بود و باید برابر حریف دسته دومی قرار می‌گرفت با چالش بزرگی مواجه شد؛ بازی در نیمه اول با تساوی بدون گل خاتمه یافت و البته سرخ‌ها در نیمه دوم با دو گل حریف را از پیش رو برداشتند تا به جمع چهار تیم این رقابت‌ها راه یابند و البته ماهشهری‌ها با هدایت مهدی پاشازاده به شدت اعتقاد داشتند عملکرد داوری به ضرر آنها و در مسیر صعود پرسپولیس قرار داشته اما کالدرون در نهایت توانست به ششمین پیروزی پیاپی خود دست یابد.

 

 

1468881

پرسپولیس در آخرین دیدار خود پیش از تعطیلات نیم فصل، به مصاف نساجی قائمشهر رفت تا دیدار معوقه خود در هفته دوازدهم را برگزار کند.

این آخرین تصویر رسمی از کالدرون به عنوان سرمربی پرسپولیس است؛ او دیداری هیجان انگیز و پر ماجرا را برابر نساجی به پایان رساند و در دقایق پایانی و با 9 نفره شدن تیمش (اخراج ربیع خواه و مصدومیت سیامک نعمتی) به شدت تحت فشار حریف برای حفظ تک گل تیمش بود. در پایان بازی به سمت سکوها رفت و با کوبیدن مشت بر سینه این موفقیت را با هواداران (صدرنشینی نیم فصل) جشن گرفت و در نشست خبری هم بی مهابا اعتراضات خود را به عدم احترام و صداقت موجود اعلام کرد. او مدعی شد درخواستی برای جذب بازیکن خارجی ندارد و امیدوار است باشگاه با شروط او مبنی بر پرداخت مطالبات بازیکنان، جذب بازیکنان ایرانی و حذف برخی نفرات موافقت کند. او واکنش تندی به اعلام باشگاه مبنی بر درخواست برای پاداش داشت و گفت من یک مرد ثروتمند هستم و این دروغ را تمام کنید! آخرین تصویر از کالدرون که با اعلام رسمی باشگاه دیگر سرمربی این تیم نخواهد بود و قهرمان نیم فصل اکنون بعد از برانکو باید به دنبال سومین مربی خود طی هفت ماه باشد.

 

گابریل کالدرون در شرایطی پرسپولیس را ترک کرد که در زمان حضورش در این تیم، آنها در لیگ برتر با 11 پیروزی، 1 تساوی و 4 شکست و با اختلاف 3 امتیازی نسبت به سپاهان در صدر جدول راهی تعطیلات شدند و در جام حذفی نیز به جمع چهار تیم صعود کرده و تنها دو گام با قهرمانی در این رقابت‌ها فاصله دارند.

دیدگاه‌ها