کد خبر : 1661832 | 24 دی 1398 ساعت 09:40 | 49.7K بازدید | 0 دیدگاه

سرنوشت عجیب هاکان شوکور:

شوکور؛ در افتادن با اردوغان، مسافرکشی در آمریکا

هاکان شوکور، اسطوره فوتبال ترکیه و باشگاه گالاتاسارای بعد از متهم شدن به هواداری از کودتاچیان کودتای نافرجام ترکیه مجبور شده در شهر واشنگتن آمریکا برای گذراندن زندگی‌اش مسافرکشی کند.

شوکور؛ در افتادن با اردوغان، مسافرکشی در آمریکا

به گزارش "ورزش سه"، هاکان شوکور، اسطوره فوتبال ملی ترکیه و باشگاه گالاتاسارای این کشور می‌گوید بعد از آنکه در ترکیه توسط رئیس‌جمهور این کشور رجب طیب اردوغان به حمایت از کودتاچیان کودتای نافرجام ترکیه متهم شده کارزاری همه‌جانبه توسط دولت ترکیه علیه او به راه افتاده به گونه‌ای که برای گذران زندگی‌اش در آمریکا مجبور شده به مسافرکشی رو بیاورد. شوکور می‌گوید اردوغان همه چیز او را گرفته است.

 

1469341

 

شوکور، مهاجم سابق تیم ملی ترکیه که علاوه بر گالاتاسارای سابقه بازی در تیم های اینتر و بلک‌برن را هم دارد می‌گوید بعد از کودتا در ترکیه به عنوان دشمن حکومت اعلام شده و همه اموالش توقیف شده است. شوکور در دوران فوتبالی درخشان خود بیش از 250 گل باشگاهی به ثمر رسانده و برای تیم ملی کشورش هم در 112 بازی 52 گل زده است. شوکور در سال 2011 به حزب عدالت و توسعه اردوغان پیوست ولی در سال 2013 به دلیل تضاد عقاید از این حزب بیرون آمد.

 

1469339

 

شوکور به روزنامه آلمانی دی‌ولت گفت:" بعد از بیرون آمدنم از حزب اردوغان بود که دشمنی‌ها شروع شد. آنها به بوتیک همسرم سنگ پرت کردند و در خیابان بچه‌هایم را آزار دادند. وقتی اطلاعیه دادم تهدیدم کردند. بعد از ترک کشور هم پدرم را زندانی کردند و همه اموالم را توقیف کردند. در همه جای دنیا دیگر هیچ چیز برایم باقی نمانده. اردوغان همه چیزم را از من گرفته. حق آزادی، حق آزادی بیان و حق کار کردن".

 

1469340

 

شوکور درباره پدر و مادرش که ابتدا زندانی  شده و بعد از ابتلا به سرطان به صورت موقت از زندان بیرون آمده‌اند گفت:" پدر و مادرم روزهای خیلی سختی را سپری می‌کنند. همه کسانی که کوچکترین ارتباطی با من داشته‌اند با مشکلات مالی و اقتصادی بزرگی دست و پنجه نرم می‌کنند".

 

دیدگاه‌ها