کد خبر : 1662462 | 27 دی 1398 ساعت 10:25 | 12.1K بازدید | 0 دیدگاه

مچ‌اندازی حرفه‌ای؛ ورزشی مدرن با سابقه سنتی

مچ‌اندازی اغلب ورزشی سنتی و تفننی دانسته می‌شود ولی این ورزش این روزها به ورزشی حرفه‌ای و با قوانین مشخص تبدیل شده که در گوشه و کنار دنیا هواداران زیادی دارد.

مچ‌اندازی حرفه‌ای؛ ورزشی مدرن با سابقه سنتی

به گزارش "ورزش سه"،  روزنامه آلمانی تاگس‌اشپیگل در گزارشی به ورزش مچ‌اندازی پرداخته. ورزشی که تاریخی به درازای تاریخ بشر دارد و اغلب یک ورزش تفننی دانسته می‌شود. ولی واقعیت این است که این روزها مچ‌اندازی ورزشی حرفه‌ای و با قوانین مشخص است که رقابتهای مختلف آن در گوشه و کنار دنیا برگزار شده و هواداران زیادی دارد. این روزنامه با چند نفر از ورزشکاران حرفه‌ای این ورزش همراه شده است.

 

سرگئی مایر یکی از ورزشکاران حرفه‌ای مچ‌انداز به این روزنامه می‌گوید:" مچ‌اندازی در واقع مثل بازی کردن شطرنج است و تاکتیک‌های زیادی دارد". مایر پیش از شروع هر مسابقه به تماشای رقابتهای قبلی رقیب خود پرداخته و سعی می‌کند جزئیات تاکتیک‌های او را شناسایی کند. جزئیاتی مثل اینکه بدن رقیبش چه زمانی از تعادل خارج می‌شود یا او چطور می‌تواند از موقعیت مچ او برای خواباندن بازویش استفاده کند.

 

1470133

 

این ورزش البته از مچ‌اندازی کلاسیک و سنتی سرچشمه می‌گیرد ولی از نظر نوع برگزاری رقابتها کمتر شباهتی به آن دارد. هر چقدر هم که قوی و پرقدرت باشید در مبارزه با مچ‌اندازهای حرفه‌ای شانسی برای پیروزی نخواهید داشت.

 

رقابتهای رسمی مچ‌اندازی به حالت ایستاده و روی میزی به ارتفاع یک متر برگزار می‌شود. این در حالی است که مچ‌اندازی سنتی به صورت نشسته انجام می‌شود. آرنج دو شرکت‌کننده روی پدهایی خاص قرار گرفته و آزاد است که روی این پدها حرکت کند. در حاشیه میز هم دسته‌ای قرار دارد که ورزشکاران می‌توانند با دست دیگر خود آنها را بگیرند.

 

شانه دو ورزشکار در طول مسابقه هرگز نباید از ارتفاع میز پایین‌تر بیاید و شانه‌ها پیش از شروع مسابقه باید موازی با سطح میز باشد. در شروع مسابقه دست دو ورزشکار در مرکز میز به هم قلاب می‌شود و پیش از شروع مچ‌ها باید مستقیم بوده و خم نشده باشد.

 

1470131

 

تخطی از قوانین مسابقه خطا تلقی شده و بلند کردن آرنج از روی میز اصلی‌ترین خطای این ورزش به حساب می‌آید. اگر در طول مسابقه دو بار مرتکب خطا بشوید یا حریف شما پشت دست‌تان را روی میز بگذارد، یک راند از مسابقه را خواهید باخت. اولین مسابقه‌دهنده‌ای که بتواند در چهار راند به پیروزی برسد برنده مسابقه خواهد بود. صحبت کردن در طول مسابقه ممنوع است.

 

دیدگاه‌ها