کد خبر : 1662598 | 28 دی 1398 ساعت 10:20 | 23.2K بازدید | 0 دیدگاه

انتقاد تند مهاجم تیم امید از سرمربی سابق

شجاعی: کرانچار بود 5 گل از ازبکستان و کره می‌خوردیم

تیم امید بعد از حذف از مرحله گروهی رقابت های قهرمانی زیر23 سال آسیا به ایران بازگشته است و حالا نقدها و حرف ها شکل دیگری پیدا کرده اند.

شجاعی: کرانچار بود 5 گل از ازبکستان و کره می‌خوردیم

به گزارش" ورزش سه" تیم امید ایران با یک تساوی، یک باخت و یک برد در نهایت نتوانست به مرحله دوم رقابت های انتخابی المپیک 2020 توکیو صعود کند. اتفاقی که که موجب شد انتقادهای زیادی نسبت به تیم و بازیکنان آن شود. زلاتکو کرانچار سرمربی سابق تیم امید که بعد از مرحله اول دور مقدماتی از کار برکنار شد و جای خود را به فرهاد مجیدی و سپس حمید استیلی داد یکی از منتقدان اینروزهای تیم امید است. علی شجاعی وینگر تیم امید نیز یکی از بازیکنانی است که با انتقاداتی از سوی مربی سابق تیم امید مواجه شده است. او که شب گذشته در برنامه ای تلویزیونی شرکت کرده بود درباره این انتقادها گفت:" زمانی که آقای کرانچار انتخاب شد ، در لیستی که برای جاکارتا داده بود من کاپیتانش بودم چون آن زمان امیدنورافکن در شارلوا بازی می کرد. حتی در اردوی عراق هم همه  چیز بود تا اینکه باشگاه نساجی با حضورم در آن مقطع از تیم امید مخالف کرد."


او افزود:" بعد از این موضوع سه جلسه من را محروم کردند اما کرانچار شش ماه من را به تیم امید دعوت نکرد. هرچه هم به او می گفتند که بازیکن مقصر نبوده است فایده نداشت."


وینگر تیم امید در رقابت های قهرمانی زیر23 سال آسیا همچنین گفت:"  خیلی صحبت ها راجع به آقای کرانچار وجود دارد به خصوص به خاطر انتقادهایی که از حمیدخان استیلی و از خود من داشتند. ایشان درباره تغییر پست من انتقاد کرده که چرا وینگر بازی کردم در حالی که پست اصلی ام دفاع چپ است. من فکر می کنم کرانچار فوتبال ایران و شاید کلا فوتبال را دنبال نمی کند چون من دو سال است که در نساجی وینگر بازی می کنم."


او بابیان اینکه سابقه بازی در دفاع چپ را هم دارد گفت:" زمان آقای جلالی در سایپا دفاع چپ بازی می کردم اما صحبت های کرانچار از این جهت جالب است که وقتی بعد از شش ماه که دعوتم نمی کرد سرانجام اسمم را در لیست قرار داد در دو بازی دوستانه از من در پست هافبک دفاعی و دفاع وسط استفاده کرد. در بازی با تاجیکستان من هافبک دفاعی بازی کردم؛ مثل اینکه حبیب فرعباسی(دروازه بان تیم امید) را بگذارید در خط حمله چرا که من هیچ اطلاعی از پست هافبک دفاعی نداشتم و حتی به امید نورافکن هم این را گفتم."


مهاجم تیم نساجی اضافه کرد:" اینکه الان این صحبت ها را مطرح می کند نمی دانم دلیلش چیست! انتقادهای زیادی از زمان حضور ایشان وجود داشت و اصلا تغییر پست ها از زمان کرانچار شروع شد. موضوع مهمتر اینکه تیم در زمان کرانچار از نظر نظم و دیسیپلین فاجعه بود. اتفاقاتی که در جاکارتا افتاد ضمن اینکه برخوردی که با بازیکنان محبوبش داشت متفاوت بود. او علنی تبعیض قائل می شد و اصلا لیگ برایش مهم نبود. خیلی اتفاق ها در آن تیم رخ داد که نمی خواهم راجع به آن صحبت کنم."


شجاعی در پاسخ به این سوال مجری که درباره اینکه آیا در تیم دلال ها و ایجنت هایی حضور داشتند که نقش مهمی در بازی کردن بازیکنان داشتند گفت:" متاسفانه این اتفاق در تیم می افتاد ضمن اینکه او اصلا بازیکنان لیگ برتر را نگاه نمی کرد. بازیکنانی مدنظرش بودند که تا زمانی که حضور داشت باید بازی می کردند. اصلا مهم نبود من در نساجی گل می زنم یا پاس گل می دهم. جالب است که از آقای استیلی که به نظر من با این تیم معجزه کرد انتقاد می کند. مطمئن باشید اگر این تیم دست کرانچار بود با اختلاف 4-5 گل به ازبکستان و کره می باختیم. خدا راشکر که فدراسیون این تصمیم را گرفت."


او البته در زمان حضور فرهاد مجیدی از تیم امید خط خورد:" زمان آقای مجیدی خط خوردم و به نظر مربی احترام می گذارم. هرمربی سلیقه خودش را دارد و ایشان خیلی کوتاه مدت در تیم امید حضور داشت و وقتی من را دعوت نکرد انگیزه ام بیشتر است. شاید صلاح نداستند که من باشم زمان کرانچار ولی قضیه فرق می کرد."


مهاجم تیم امید درباره نتایج تیم امید هم گفت:" تیم اصلی ما دو هفته یا پانزده روز قبل از مسابقات به طور کامل کنار هم بود. به نظر من نتایج ما معجزه بود و تیم خوب بازی کرد طوری که خبرنگار ازبکستانی از آقای استیلی پرسید که چکار کردید که در این مدت تیم اینقدر متحول شده است."


او همچنین با تایید اینکه نتایج تیم کرانچار موجب شد تا شرایط سیدبندی به گونه ای شود که در گروه سختی قرار بگیریم افزود:" در بازی های دور اول مقدماتی تیم ما در بازی هایی که در ایران برگزار می شد در گروه دوم شد که این هم با درخشش بازیکنانی مثل رضا شکاری که کرانچار اصلا اعتقادی به او نداشت به دست آمد. اگر رضا شکاری و برخی از بازیکنان دیگر نبودند آن زمان از گروهمان بالا نمی آمدیم. این اصلا درست نیست که کرانچار الان این صحبت ها را کرده و خودش را از نتایج و اتفاقات تیم جدا می داند."

دیدگاه‌ها