کد خبر : 1662765 | 28 دی 1398 ساعت 20:17 | 57.7K بازدید | 0 دیدگاه

زمستان برای مهاجم ایرانی داغ شد

رقابت پورتو، بنفیکا و اسپورتینگ برای جذب طارمی

مهاجم ایرانی تیم ریوآوه با نمایش درخشانی که در اولین حضورش در لیگ پرتغال به جا گذاشته، اکنون غول‌های این کشور را خواهان خود می‌بیند.

رقابت پورتو، بنفیکا و اسپورتینگ برای جذب طارمی

به گزارش "ورزش سه"، مهدی طارمی که بعد از پایان کار در فوتبال ایران، با حضور در الغرافه اولین گام برای دستیابی به رویای بزرگش برای حضور در فوتبال اروپا را برداشت، خیلی زود با تجربه همراهی تیم ملی در جام جهانی و جام ملت‌ها این مسیر را هموار کرد. مهاجم سابق پرسپولیس اما در این فصل با انتخاب ریوآوه همراه را با یک سورپرایز بزرگ مواجه کرد و همه انتظار یک انتقال ویژه‌تر از سوی او را داشتند. طارمی اما خیلی زود در گفتگویش مدعی شد که حضورش در ریوآوه خیلی زیاد به طول نخواهد کشید و این تیم تنها یک پله برای جاه‌طلبی‌های او خواهد بود.

 

طارمی که حضور در لیگ پرتغال را با نمایشی هیجان انگیز و ثبت هت تریک مقابل آوس استارت زد و در بازی بعدی نیز با نمایشی دیدنی و مهارنشدنی سه پنالتی برای تیمش گرفت تا چهره اول بازی لقب گیرد.
او در دیدار برابر غول فوتبال پرتغال و برابر پورتو نیز یکی از برترین بازیکنان زمین لقب گرفت و داور با اعلام خطای آفساید گل او را نپذیرفت. طارمی در این بازی با حرکات غیرقابل پیش بینی خود بارها په په را به عنوان ستاره سابق رئال و تیم ملی این کشور را دچار دردسر کرد و البته در نهایت با بدشانسی از دستیابی به گل محروم ماند. او البته در دیدار بعدی تیمش مقابل پورتیموننس بدشانس بود که توپ با برخورد به او راهی دروازه خودی شد.

 

گل بعدی طارمی اما در دیدار مقابل موریرنسی رقم خورد تا تیمش بتواند با این گل به رتبه پنجم جدول دست یابد. او در دیدار هفته سیزدهم مقابل وینسته بار دیگر چهره برتر تیمش لقب گرفت و اینبار پنجمین گل او رقم بخورد. طارمی پنجمین خطای پنالتی‌اش را در لیگ پرتغال در مصاف جام حذفی برای این تیم گرفت تا از این حیث نیز مورد توجه رسانه‌های این کشور قرار گیرد.
یک پاس گل مقابل سانتا کلارا باعث شد تا این تیم ضمن دستیابی به سه امتیاز ارزشمند، بار دیگر نقش طارمی در نتایج این تیم را به نمایش بگذارد. اما دیدار مقابل بنفیکا در مرحله یک چهارم جام حذفی هرچند با حذف ریوآوه همراه بود اما یکی از ویژه‌ترین گل‌های طارمی را به همراه داشت؛ گلی با شباهت زیاد نسبت به گل ون پرسی در جام جهانی 2014 که بار دیگر نام او را در این کشور بر سر زبان‌ها انداخت.

 

غول‌های پرتغال به دنبال الماس ایرانی
مهدی طارمی نیم فصل اول حضورش در فوتبال اروپا و تیم ریوآوه در پرتغال را با آمار 5 گل زده، 5 پنالتی و یک پاس گل خاتمه داد. عملکردی که باعث شده اکنون به عنوان یکی از اهداف نقل و انتقالاتی لیگ پرتغال مورد توجه غول‌های این کشور قرار داشته باشد. بعد از گزارشی که خبرنگار نشریه اجوگو درباره احتمال انتقال مهدی طارمی به پورتو در صورت  انتقال فرانچسکو سوارز به تیم آ.اس رم ایتالیا منتشر کرده بود، اکنون گفته می‌شود دو باشگاه اسپورتینگ لیسبون و بنفیکا نیز خواهان به خدمت گرفتن مهاجم ایرانی ریوآوه هستند. رقابت جذابی که مهدی طارمی نیز در ابتدای حضورش در فوتبال پرتغال از آن به عنوان یکی از اهداف خود یاد کرده بود و اکنون در یکقدمی آن قرار دارد. بازیکنی که در 27سالگی باید هرچه زودتر رویاهای خود را به واقعیت نزدیک‌تر کند و اکنون باید منتظر ماند و دید طارمی با حضور در یکی از سه تیم بنفیکا، پورتو و یا اسپورتینگ که هر سه آنها در لیگ اروپا حضور دارند و می‌توانند جذابیت این رقابت را برای فوتبالدوستان ایرانی داغ کنند، چه آینده‌ای را دنبال خواهد کرد.

دیدگاه‌ها