کد خبر : 1663059 | 30 دی 1398 ساعت 10:57 | 23.4K بازدید | 0 دیدگاه

پیش بینی خبرنگار سعودی؛

عمان - مالزی؛ میزبان بازی های ملی ایران؟

بنا به ادعای یک خبرنگار سعودی، عمان یا مالزی کشورهایی هستند که ایران آن ها را برای میزبانی سه دیدار پایانی مرحله مقدماتی معرفی کرده است.

عمان - مالزی؛ میزبان بازی های ملی ایران؟

به گزارش "ورزش سه"، در شرایطی که به نظر می‌رسد تعلیق میزبانی ایران در بازی های بین المللی قطعی شده است، خبرنگار عربستانی خبری ویژه را درباره دیدارهای ملی ایران منتشر و اعلام کرده که فدراسیون فوتبال ایران، کشورهای مورد نظر خود برای میزبانی دیدارهای این تیم را برگزیده است. بنا به ادعای «نواف الآسیوی» خبرنگار سعودی نزدیک به AFC ایران ترجیح می‌دهد که در این دو کشور بازی های خود را برگزار کند. آن هم در شرایطی که، بسیاری پیش بینی می کردند این سلب میزبانی فقط در بازی های باشگاهی باشد.

 

1470958

 

در ماه های آینده تیم ملی باید از عراق، بحرین و هنگ کنگ میزبانی کند اما باتوجه به سلب امتیاز میزبانی، این بازی ها در کشوری بی طرف برگزار خواهد شد. پیش تر تیم های باشگاهی نیز کشور عمان را برای این موضوع انتخاب کرده بودند اما معرفی مالزی کمی جالب توجه است. در مقدماتی جام جهانی 2014، سوری ها مالزی را به عنوان زمین بی طرف معرفی کردند و برابر ایران نیز در همان جا به میدان رفتند که کیفیت پایین زمین چمن، یک مسابقه به یادماندنی و البته عجیب را به یادگار گذاشت.

 

باتوجه به این که اغلب مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا، از کشورهای عربی هستند، به صورت سنتی اخبار اختصاصی این نهاد از طرق خبرنگاران عرب زبان مخابره می‌شود و نواف الاسیوی نیز کمتر پیش آمده که خبرهای اشتباه منتشر کند. بنابراین فدراسیون فوتبال ایران قصد انصراف از مقدماتی جام جهانی را ندارد و ترجیح می دهد در سه بازی آینده در زمین بی طرف بازی کند و سپس برای مرحله نهایی، مشکل حل شود.

 

البته نکته مهم این است که تا بازی با عراق و بحرین 4 ماه باقی مانده و باتوجه به این میزان سخت گیری در موضوع باشگاهی، مشخص نیست که آیا واقعا فدراسیون فوتبال از همین حالا، با قبول این سلب محرومیت، حتی زمین بی طرف را نیز معرفی کرده است؟ همچنین برگزاری بازی های مقدماتی جام جهانی زیر نظر فیفا برگزار می‌شود و این که بالاترین نهاد فوتبال نیز با کشورهای درخواست کننده و همچنین ای اف سی همراهی کرده، تا حدی سوال برانگیز است.

 

کشور عمان یک استادیوم بزرگ سلطان قابوس را در اختیار دارد که در بازی های باشگاهی نیز مورد استفاده قرار می‌گرفت اما در مالزی انتخاب های بیشتری در دسترس هستند. نکته مهم این است که در عمان ایرانی های زیادی برای حمایت از تیم ملی حضور ندارند اما در مالزی عکس این اتفاق است. البته باید به مسافت طولانی تهران - مالزی هم توجه کرد که شرایط را از وضعیت بازی خانگی تا حد زیادی خارج می کند.

 

این در حالی است که البته فعلا هیچ یک از مسئولان فدراسیون فوتبال ایران یا نهاد AFC و FIFA واکنشی به این خبر نداشته اند و مشخص نیست که تا چه حدی صحت دارد. اما اگر واقعیت داشته باشد، کار ایران برای صعود به مرحله نهایی بسیار سخت خواهد شد. اکنون تیم ملی در رده سوم مرحله گروهی جای دارد و تمام امید فوتبال ایران، به دو بازی خانگی مقابل عراق و بحرین بود که در ورزشگاه آزادی باید برگزار می‌شد اما حالا با این شرایط، کار دشوار می‌شود.

 

 

دیدگاه‌ها