کد خبر : 1663547 | 02 بهمن 1398 ساعت 14:09 | 32.4K بازدید | 0 دیدگاه

طلایی المپیک ریو چگونه می‌تواند به توکیو برسد؟

سهراب مرادی و تازیانه 400 کیلوگرمی

مصدومیت‌های طولانی مدت سهراب مرادی حضور او در المپیک را در هاله‌ای از ابهام قرار داده است.

سهراب مرادی و تازیانه 400 کیلوگرمی

به گزارش "ورزش سه"، در حالی که بیش از ۵ ماه از جراحی کتف سهراب مرادی در هانوفر آلمان می‌ٰگذرد، این وزنه‌بردار در سکوت خبری تمرینات خود را پیگیری می‌کند و کسی از وضعیت رکوردهای او باخبر نیست.


اعلام امتیازات المپیکی وزنه برداران نشان داد که سهراب مرادی با وجود قهرمانی در مسابقات جهانی ۲۰۱۸ که اولین سری از مسابقات گزینشی المپیک بود، شرایط چندان جالبی در راه رسیدن به توکیو ندارد و فقط باید در ۲ مسابقه گزینشی پیش رو آمادگی فوق‌العاده‌ای از خود نشان دهد تا بتواند رویای کسب دومین طلای المپیک را برای خودش و مردم ایران زنده نگه دارد.


سهراب که با هماهنگی کادرفنی تیم ملی و فدراسیون این روزها در اردوی تیم ملی هم حاضر نیست، به صورت شخصی تمرینات خود را پیگیری می‌کند و به تدریج می‌خواهد به وزنه‌های بالا حمله کند.


مرادی که نمی‌خواست از رقبای خود عقب بیفتد، در مسابقات گزینشی سوییس که اواسط آبان ماه برگزار می‌شد، روی تخته رفت و فقط برای اینکه در جدول امتیازات قرار بگیرد، ۲۰۰ کیلوگرم در مجموع وزنه زد.


حالا بعد از گذشت نزدیک به ۳ ماه همه امیدوار هستند سهراب مرادی را به عنوان یکی از شانس های مسلم کسب مدال طلا در المپیک توکیو، آماده روی تخته مشاهده کنند. سهراب نمی خواهد در جام بین المللی فجر که یکی از مراحل گزینشی المپیک به شمار می‌رود، شرکت کند چون فرصت بیشتری برای رسیدن به آمادگی کامل نیاز دارد.


آنطور که سهراب به همراه کادرفنی برنامه ریزی کرده تا به المپیک برسد، ۲ مسابقه قهرمانی غرب آسیا و قهرمانی آسیا به عنوان ۲ مرحله پایانی گزینشی المپیک برای او در نظر گرفته شده است.


قهرمان المپیک ریو و رکورددار دسته ۹۶ کیلوگرم جهان که برای رفتن به المپیک کیانوش رستمی را هم به عنوان رقیب کنار خود می بیند، حدود یک ماه دیگر در مسابقات قهرمانی غرب آسیا که از ۶ تا ۱۰ اسفندماه در امارات برگزار می شود، روی تخته می رود.

 

 

1471577


سهراب مرادی جهت شرکت در  مسابقات قهرمانی آسیا که از ۲۸ فروردین تا ۶ اردیبهشت ماه در قزاقستان برگزار خواهد شد آماده می‌شود تا تکلیفش برای رسیدن یا نرسیدن به المپیک توکیو مشخص شود.

 

 


* اما سهراب مرادی باید چه رکوردهایی در این ۲ مسابقه از خودش ثبت کند که المپیکی شود؟

 


این وزنه‌بردار ایرانی که هنوز نامش در میان رکوردداران جهان دیده می‌شود، باید در هر ۲ مسابقه بیش از ۴۰۰ کیلوگرم در مجموع ثبت کند. البته ثبت رکورد بالای ۴۰۰ کیلوگرم برای سهراب در روزهای اوج اصلا کار سختی نبود. او در آخرین مسابقه قبل از مصدومیت های سریالی خود یعنی جهانی ۲۰۱۸ به میزبانی عشق آباد توانست ۱۸۶ کیلوگرم در یکضرب، ‌۲۳۰ کیلوگرم در دوضرب و ۴۱۶ کیلوگرم در مجموع به نام خود ثبت کند. حتی با مهار ۱۰ کیلوگرم مجموع کمتر سهراب می‌تواند به المپیکی شدن امیدوار باشد.


در صورتی که سهراب مرادی نتواند تا یک ماه دیگر رکوردهای خود را به حالت سابق بازگرداند و همچنان روی کتف مصدوم خود ترس داشته باشد، به نظر می رسد رویای المپیک برای او رنگ خواهد باخت.


آنطور که شنیده می شود سهراب وضعیت خیلی بهتری نسبت به چند ماه قبل دارد و تمرینات وزنه برداری خود را به صورت کامل پیگیری می کند، اما هنوز به رکوردهای ایده آل نرسیده است.


سهراب خوب می داند در صورتی که یک گام از برنامه های خود عقب بیفتد، یک رقیب جدی به نام کیانوش رستمی  دارد که می تواند جای او را در ترکیب تیم ۲ نفره اعزامی وزنه برداری به توکیو بگیرد.

دیدگاه‌ها