کد خبر : 1666007 | 13 بهمن 1398 ساعت 11:53 | 24.5K بازدید | 0 دیدگاه

ایران برنامه‌ای برای کرسی کمیسیون ورزشکاران ندارد؟

شانس سعید معروف در انتخابات نزدیک به صفر

به نظر می‌رسد سعید معروف و مسئولان هیچ برنامه‌ای برای گرفتن یکی از کرسی‌های کمیسیون ورزشکاران IOC ندارند.

شانس سعید معروف در انتخابات نزدیک به صفر

به گزارش "ورزش‌سه" و به نقل از ایران ورزشی، کمتر از شش ماه دیگر سعید معروف باید با 29 ورزشکار دیگر برای یکی از صندلی‌های کمیسیون ورزشکاران کمیته بین‌المللی المپیک رقابت کند اما گویا هیچ برنامه‌ای برای حضور در این رقابت وجود ندارد.


روزی که خروجی تصمیم‌گیران کمیته ملی المپیک نام سعید معروف شد، گفتیم و نوشتیم که این انتخاب از هر جهت اشتباه است و کاپیتان تیم ملی والیبال شانسی برای برنده شدن بین 29 نفر دیگر ندارد اما گوش شنوایی وجود نداشت تا امروز که گویا تصمیم‌گیران کمیته هم به این نتیجه رسیده‌اند و کلاً کار را رها کرده‌اند.


مدتی قبل بود که کمیته بین‌المللی المپیک از کشورهای مختلف خواست تا نماینده خود را برای حضور در انتخابات این کمیسیون معرفی کنند که از بین همه کشورها، 30 کمیته ملی المپیک، نام نمایندگان خود را اعلام کردند.

در ایران هم هیأت اجرایی کمیته ملی المپیک کمی با تأخیر برای معرفی یک ورزشکار دست به کار شد و در نهایت بعد از بررسی پیشنهادهای کمیسیون ورزشکاران که البته در این مورد هم خیلی فعال عمل نکرد، به گزینه‌ای به نام سعید معروف رسید؛ ورزشکاری که نشان داده در برقراری ارتباط ساده حتی با ورزشکاران ایرانی هم مسأله دارد.

البته مسئولان کمیته مدعی بودند که اصلی‌ترین معیار این انتخاب تسلط کاپیتان تیم ملی والیبال به زبان انگلیسی بوده؛ ضمن اینکه شهرت او و عضویتش در یک رشته تیمی می‌تواند بازی را به نفع ورزش ایران تغییر دهد اما شرایطی که امروز رقم خورده، خیلی زودتر از موعد نشان داد که چه تصمیم اشتباهی گرفته شد.


همان موقع ورزشکاران دیگری هم بودند که شرایط انتخاب را داشتند اما چشم‌ها به رویشان بسته شد، مثل احسان حدادی یا حتی زهرا نعمتی (که البته باید سهمیه المپیک را بگیرد). این ورزشکاران به لحاظ خیلی از ویژگی‌ها به مراتب از سعید معروف شرایط بهتری داشته و دارند و از حالا می‌شد با امید بیشتری درباره انتخاب‌شان حرف زد اما تصمیم دیگری ثبت شد که البته مسئولان مربوطه خیلی زود به اشتباه‌شان پی بردند.

 

1474992


بررسی شرایط کاندیداها و لابی‌هایی که برایشان در حال انجام است، حکایت از شانس صفر سعید معروف دارد؛ بخصوص اینکه هیچ برنامه‌ای هم برای حمایت از او وجود ندارد. کمیسیون ورزشکاران کمیته ملی المپیک باید برنامه مدونی برای حمایت از این کاندیدا ارائه می‌کرد اما جالب است که حتی در ایران هم علاقه‌ای برای حمایت از او وجود ندارد و در این شرایط چطور باید انتظار داشت که او در رقابت‌ با چهره‌های مطرح، نظر ورزشکاران حاضر در دهکده بازی‌های المپیک 2020 را جلب کند؟


30 ورزشکار از 19 رشته ورزشی برای 4 پست رقابت می‌کنند که جز سعید معروف، تقریباً بقیه دارند با حمایت کمیته ملی المپیک و کمیسیون ورزشکاران کمیته ملی المپیک با برنامه جلو می‌روند اما شرایط در ایران متفاوت است.

 

البته رئیس کمیته ملی المپیک مدتی قبل گفت نامه‌نگاری‌هایی با فدراسیون‌های جهانی انجام شده تا به ورزشکاران‌شان بگویند که از سعید معروف حمایت کنند اما گویا به این موضوع توجه نشده که ورزشکاران فرمایشی رفتار نمی‌کنند.


ورزشکارانی مثل پائو گسول (بسکتبالیست اسپانیایی)، عیسی برشیم (دوومیدانی‌کار قطری) و یوکی اوتا (شناگر ژاپنی) افرادی هستند که بسیار بعید است در جمع چهار نفر نهایی نباشند.

 

گسول به خاطر اعتبارش، برشیم به خاطر قطری بودن و هزینه‌هایی که این کشور برای ورزشکاران انجام می‌دهد، در کنار«اوتا» که نماینده میزبان است، شانس بسیار بالایی دارند ضمن اینکه نباید از 10 کاندیدای خانم هم غافل شویم.

 

کمیته بین‌المللی المپیک به دنبال برابری جنسیتی است و حتماً توصیه لازم به ورزشکاران می‌شود که از زنان حاضر در این رقابت، حمایت ویژه صورت گیرد. بنابراین با یک حساب سرانگشتی می‌توان فهمید که سعید معروف هیچ شانسی ندارد. بی‌علاقگی در ورزشکار و بی‌برنامگی کمیسیون مربوطه و البته رها کردن کار از سوی کمیته ملی المپیک، فارغ از دلایل برون مرزی، عواملی‌اند که ثابت می‌کنند ورزش ایران یک فرصت طلایی را با یک انتخاب اشتباه از دست داد.

دیدگاه‌ها