کد خبر : 1666690 | 16 بهمن 1398 ساعت 12:20 | 21.1K بازدید | 0 دیدگاه

سه روز کاری تا پایان مهلت ثبت نام

انتخابات فدراسیون؛ چرا نامزد نمی‌شوید؟

هنوز هیچ نامزدی برای حضور در انتخابات ریاست فدراسیون ثبت نام نکرده است و گویی نامزدها در حال رایزنی برای ورود یا عدم ورود به انتخابات هستند.

انتخابات فدراسیون؛ چرا نامزد نمی‌شوید؟

به گزارش "ورزش سه"، البته نامزدها در چنین انتخاباتی در لحظه آخر وارد گود می شوند و این اتفاق به خصوص در فوتبال مرسوم است شاید به این دلیل که می خواهند تا لحظه آخر از جلب آرای مطمئن شوند و اینکه در صورت حضور در انتخابات برنده خواهند شد. تنها چهار روز به پایان ثبت نام انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال باقی مانده است و به نظر می رسد روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده شاهد ورود افرادی جدیدی به ساختمان سئول باشیم.

 

آیا معادلات در این دوره از انتخابات تغییر خواهد کرد؟ به نظر می رسد این طور باشد. هر چند عدم حضور یا حضور بازنشسته ها در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال دارای ابهام است اما گفته می شود وزارت ورزش و جوانان مخالف این حضور است و دراین صورت حیدر بهاروند شانس حضور درانتخابات را از دست می دهد و در چنین شرایطی رای هیات ها که به صورتی هیاتی به نامزد مورد نظر داده می شد، شکسته خواهد شد. انتخابات این دوره همانند هر دوره ای تنها می تواند 7 نامزد داشته باشد، چرا که اعضای مجمع عمومی کمی بیشتر از 70 نفر هستند و از آنجایی که هر نامزد باید امضای 10 عضو مجمع عمومی را بگیرد طبیعتا 7 نامزد می توانند وارد گود شوند و اگر نامزدی بیش از 10 امضاء جمع کند، باعث جلوگیری از ورود دیگر افراد برای حضور در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال می شود.

 

در دوره های گذشته رای هیات ها به صورتی هیاتی به رییس فعلی فدراسیون فوتبال داده می شد و این طبیعی است به این خاطر که هیات ها زیر مجموعه فدراسیون فوتبال هستند و هر کسی که رییس می شود برای دوره بعد هم می تواند روی رای هیات ها حساب باز کنند و این به خاطر روابطی است که بین فدراسیون فوتبال و هیات ها وجود دارد. اگر حیدربهاروند بتواند مجوز حضور در انتخابات را بگیرد دست کم رای هیات ها را خواهد داشت. در غیر اینصورت این بار روسای هیات ها می توانند به دلخواه رای دهند.

 

حمایت وزارت ورزش و جوانان از یک نامزد خاص می تواند نقش تعیین کننده ای در انتخاب او به عنوان رییس فدراسیون فوتبال داشته باشد. هر چند این حمایت علنی نیست اما وقتی بحث حمایت وزارت ورزش و جوانان از نامزدی شکل می گیرد اعضای مجمع عمومی تحت تاثیر قرار می گیرند و به گزینه مورد نظر رای می دهند. البته نامزدی که مورد حمایت وزارت ورزش و جوانان باشد بهتر می تواند تفکرات خود را در فدراسیون فوتبال پیاده کند چون مدیر بالادستی حامی اش است. تغییر معادلات اینبار انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال، بستگی به حضور بازنشسته ها یا عدم حضور بازنشسته ها دارد؛ صندلی داغ سئول به کدام مدیر می رسد؟ حیدر بهاروند یا گزینه های دیگری که بحث حضورشان درانتخابات وجود دارد. علیرضا اسدی، دکتر قریب، شهاب الدین عزیزی خادم، هدایت الله ممبینی، محمد مهدی نبی، عزیز محمدی، سردار آجرلو و...

دیدگاه‌ها