کد خبر : 1666795 | 16 بهمن 1398 ساعت 19:10 | 56.7K بازدید | 0 دیدگاه

اشتیاق دارید؟ باید اینترنت شما خانگی باشد!

بلیت فروشی دربی؛ شکستی دیگر برای ورزش دولتی

کمتر از 20 ساعت به دربی تهران مانده. اما بلیت ها هنوز به طور کامل فروش نرفته، چون هزاران هوادار استقلال و پرسپولیس که می خواهند بلیت بخرند، در هزارتوی خرید اینترنتی بلیت گرفتار شده اند.

بلیت فروشی دربی؛ شکستی دیگر برای ورزش دولتی

 

به گزارش "ورزش سه"، ورزشگاه آزادی که روزگاری با پسوند «صد هزار نفری» شناخته می شد، بعد از صندلی گذاری عملاً تبدیل به یک ورزشگاه 76 هزار نفری شده. در جلسه هماهنگی پیش از بازی گفته شد برای این بازی، تصمیم گرفته شده 65 هزار بلیت به فروش برسد و آن 9 هزار صندلی خالی هم در واقع همان فضای خالی بین هواداران دو تیم است که معمولاً برای بازی های این چنینی درنظر گرفته می شود. هرچند برخی منابع خبری هم مدعی شده اند تعداد کل بلیت های در معرض فروش برای دربی 57 هزار قطعه است.

 

*کسی مشتاق تماشای دربی نیست؟
در فاصله 20 ساعت به شروع این بازی، فقط حدود 25 هزار بلیت به فروش رفته و بقیه صندلی ها خالی است. آیا دیگر تمایلی به تماشای این بازی وجود ندارد؟ اصلاً و ابداً! مشکل اصلی از مرحله خرید بلیت آغاز می شود؛ از همان سایت معروفی که به متقاضیان خرید بلیت توصیه می کند «لطفا شکیبا باشید»
هرچقدر که علی اصغر انتظارخیر و دوستانش در سامانه بلیت فروشی اینترنتی، برای مشکلات دو سه روز اخیر توجیه و دلیل داشته باشند، باز هم این واقعیت را نمی شود کتمان کرد که خرید بلیت دربی اصلاً کار ساده ای نیست. این مساله نه فقط از پیام های اعتراضی مخاطبان «ورزش سه» که با آزمایش خرید بلیت از روش های مختلف، قابل اثبات است. برای این منظور از سرویس های متفاوت ارائه دهنده خدمات اینترنت، دستگاه های مختلف (کامپیوتر، تبلت، گوشی تلفن همراه) و حتی مرورگرهای مختلف (موزیلا فایرفاکس، گوگل کروم و..) استفاده کردیم و باز هم تغییری در نتیجه اولیه حاصل نشد.

 


بعد از دقایقی که در سامانه، پیام «شما در صف ورود به درگاه فروش قرار دارید» دیده می شود، به صفحه جدیدی منتقل می شوید که در آن نوشته شده «در انتظار صف». اینجا همان جایی است که باید به صورت خودکار وارد مرحله خرید بلیت و انتخاب صندلی شویم، اما انتظار برای پایان صف، به این سادگی تمام نمی شود!

 

1476032

 

1476033

 

 

*حرف مشترک یحیی و فرهاد؛ استادیوم خالی نباشد
مصاحبه مطبوعاتی مربیان دو تیم پرسپولیس و استقلال یک ویژگی مشترک داشت؛ هم یحیی و هم فرهاد از وضعیت بلیت فروشی انتقاد داشتند و نگران آن بودند که دربی پنجشنبه با سکوهای نیمه خالی ورزشگاه آزادی همراه باشد.
این درحالی است که در همین فصل، بازی های پرتماشاگری در ورزشگاه آزادی، یادگار امام تبریز و نقش جهان اصفهان برگزار شده و هیچ مشکل حادی هم به وجود نیامده است. حال مشخص نیست چرا برای این دربی، خرید بلیت تا این اندازه سخت و سایت غیرقابل دسترس شده است.

 

 

*تا کی باید چرخ اختراع کنیم؟
اصرار به بلیت فروشی صد در صدی اینترنتی، از آن علامت سوال هایی است که هنوز جوابی برای آن پیدا نشده. سازمان لیگ تاکید دارد، همه بلیت ها به صورت اینترنتی فروخته شود و این درحالی است که در پیشرفته ترین کشورهای صاحب فوتبال جهان، هنوز هم فروش بلیت کاغذی، به صورت محدود ادامه دارد. در انگلیس، ایتالیا، آلمان، اسپانیا و بقیه کشورهایی که هم از نظر زیرساخت های الکترونیکی وضعیت بهتری دارند و هم بازی های پرتماشاگری را به صورت مستمر برگزار می کنند، روال معمول آن است که بلیت ها ابتدا برای هواداران رسمی که کارت شناسایی هواداری دارند، باز می شود و بلیت های باقی مانده به صورت اینترنتی یا فیزیکی (کاغذی) در مراکز مشخصی به فروش می رسد.


می خواهید باور کنید یا نه، ولی هنوز هم در ایتالیا و اسپانیا، گاهی صف های طویلی برای خرید بلیت های بازی های مهمی مثل بارسا- رئال و یا رم-لاتزیو شکل می گیرد.
در بقیه دنیا هنوز هم بلیت کاغذی رسمیت دارد اما اینجا در یک تصمیم گیری عجیب، به یکباره تصمیم گرفته شده فروش بلیت کاغذی برای همیشه به بایگانی سپرده شود. در واقع ما در حذف کامل کاغذ از فرآیند فروش بلیت، پیشرو شده ایم. واقعاً تا کی قرار است برای مسائل ساده ای مثل بلیت فروشی، ابتکار بزنیم و از اختراع چرخ شروع کنیم؟ چه اشکالی دارد همان مدلی که در آلمان و ایتالیا وجود دارد و امتحانش را پس داده، در کشور خودمان پیاده و اجرا کنیم؟

 

 

 

*بلیت ها را به باشگاه ها بدهیم، چه می شود؟
تجمیع بلیت فروشی دم در ورزشگاه با آن همه ازدحام، منسوخ و پر از حاشیه است. در این گزاره هیچ تردیدی نیست که تماشاگران باید پیش از حرکت به سوی استادیوم، از تهیه بلیت مطمئن شده باشند. اینجا همه با سازمان لیگ، هم عقیده ایم.
برای این بازی قرار است 50 هزار، 60 هزار یا هر عدد دیگری بلیت فروخته شود. سهم هر دو باشگاه هم از تعداد صندلی ها مشخص است. همان صندلی هایی که برای شماره گذاری آن، لیگ با 4 هفته تاخیر شروع شد. حالا فرض کنید معادل سهم هر تیم (به طور مثال 30 هزار بلیت برای هر تیم) به خود باشگاه تحویل داده شود و آن ها خودشان تصمیم بگیرند این بلیت ها را از طریق اینترنتی، فیزیکی یا هر شکل دیگری بفروشند.


آیا باشگاهی مثل استقلال یا پرسپولیس، توان فروش 30 هزار بلیت و یا لااقل درصدی از آن را در یک هفته را ندارند؟ چه اشکالی به وجود می آید که یک بار هم این روش را امتحان کنید؟

دیدگاه‌ها