کد خبر : 1667511 | 20 بهمن 1398 ساعت 13:34 | 30.4K بازدید | 0 دیدگاه

نگاهی به وضعیت فجر از اوج تا سقوط

داستان افول یکی از جذاب‌ترین تیم‌های فوتبال ایران

فجرسپاسی که زمانی که تیم های مطرح لیگ برتر فوتبال ایران بود، این روزها وضعیت خوبی در جدول رده بندی لیگ یک ندارد.

داستان افول یکی از جذاب‌ترین تیم‌های فوتبال ایران

به گزارش" ورزش سه" فجر در پایان نیم فصل صدرنشین رقابت های لیگ یک بود اما با شروع نیم فصل دوم روند سقوط این تیم آغاز شد به طوری که بعد از شکست سنگین 4 بر صفر برابر آرمان گهر تیم رده دوازدهم جدول رده بندی این تیم به تیمی میانه جدولی تبدیل شده است. مهرداد شکاری مربی سابق تیم برق شیراز در ارتباط با شرایط این روزهای فجرسپاسی گفت:" ببینید  فجرسپاسی تنها تیمی در ایران است در سطح لیگ یک بهترین امکانات سخت افزاری و در کل ایران بعد از سپاهان و ذوب آهن و فولاد در رده چهارم تا پنجم امکانات سخت افزاری قرار دارد." او افزود:" این تیم دو زمین چمن و ساختمان مستقل، استخر و سونای اختصاصی، باشگاه بدنسازی و کلیه امکانات سخت افزاری یک باشگاه را دارد."


او همچنین گفت:" فاکتور دوم فجر این است که  این تیم قادر است بهترین بازیکنان ایران را در بلوغ فوتبالشان به خاطر موقعیت سربازی جذب کند. با این عوامل فجر باید بهترین شرایط و بهترین نتیجه را بگیرد و می تواند در حد لیگ برتر باشد چرا که تماشاگر هم دارد. از طرفی  هیات فوتبال و اداره ورزش و جوانان و همکاری زیادی با آن ها دارند و برای زمین حافظیه و دستغیب هزینه ای از آن ها  نمی گیرند. استانداری و اداره ورزش هم در حد توانشان همکاری لازم را می کند و همه امکانات فراهم است تا فجر نتیجه بگیرد."


شکاری گفت: "فجر در نیم فصل با اقتدار قهرمان شد ولی در نیم فصل دوم در سراشیبی سقوط قرار گرفته و سیر نزولی دارد. شش بازی در دور برگشت انجام شده که از این شش بازی فجر دو امتیاز گرفته و هر 6 بازی اش با تیم های نیمه پایین جدول بوده است. بالاترین تیمی که فجر با آن بازی کرده آلومینیوم اراک بوده که بعد از بردن فجر در شیراز آمد در جدول صعود کرد.  شهرداری تبریز اولین بردش را مقابل فجر گرفته، استقلال اهواز در شیراز مساوی کرده و یک پنالتی هم گل نکرده و  آرمان گهر 4 بر صفر برابر فجر به پیروزی رسید. وقتی به  سوابق فجر نگاه می کنید هیچوقت 4 بر صفر نباخته است."

 

1470762


مربی شیرازی فوتبال ایران در ادامه اضافه کرد:" اینکه فجر با این همه امکانات و خدماتی که در استان هست چرا نتیجه نمی گیرد این علامت سوال خیلی بزرگی است. بخشی از این قضیه می تواند فنی باشد چرا که من وقتی که با بعضی از نفرات فنی صحبت می کردم نظرشان این بود بهترین بازیکنان را داریم و معتقد بودند تیم  طلسم شده است. البته من اعتقاد به این چیزها ندارم و فقط نقل قول می کنم. اما به شخصه  یک جور دیگر نگاه و از دید فنی صحبت می کنم. فجر علیرغم نفرات و زمین خوبی که دارد فوتبال خوبی را انجام نمی دهد. وقتی نفراتی دارید که روی زمین خوب بازی می کنند بازی مستقیم برای نوک حمله ساده ترین کار است و  فجر این مدلی بازی می کند." او در ارتباط با اینکه آیا فجر می تواند به بالای جدول بازگردد گفت:" برگشت به صدر جدول خیلی سخت چرا که فجر با نود ارومیه، گل ریحان، مس رفسنجان و بادران و سرخپوشان بازی دارد.  فجر الان 35 امتیازی است و دسترسی برای رسیدن به صدر جدول و قهرمانی بعید و  سخت است اما با نتایج خوب می تواند دوم شود و هنوز این شانس را دارد. البته من درون تیم نیستم و نمی دانم واقعا شرایط داخلی تیم چگونه است."


شکاری درباره راهکار خروج از بحران این تیم قدیمی گفت:" کادرفنی فجر از نیم فصل پارسال در تیم حضور داشته بودند و زمان کافی داشته و نفراتشان را خودشان انتخاب کردند.  وقتی تیم نتیجه نمی گیرد و بیمار است باید معاینه و آزمایش شود ببینید مشکل چیست. به نظر من مدیران بهتر از هر کسی می توانند کمک کنند. این تیم علاوه بر آقای فلاح که مدیر باسابقه ای در لیگ برتر و لیگ یک است، آقای عباس زارع به عنوان سرپرست تیم که خودش مربی بوده و بسیار دید فنی خوبی دارد و  آذرهوشنگ کارکشته های فوتبال ما هستند را نیز در اختیار دارد و  خودشان بهتر از هر کسی می توانند این تیم دوست داشتنی را از این بحران بیرون بیاورند."

 

 

دیدگاه‌ها