کد خبر : 1668240 | 24 بهمن 1398 ساعت 14:41 | 7.7K بازدید | 0 دیدگاه

ژاپنی ها نگران لغو المپیک نیستند

توکیو بدون توقف؛ کرونا حریف 2020 نمی شود

شیوع ویروس کشنده کرونا در چین و انتقال آن به بقیه نقاط دنیا، باعث نمی شود ژاپن برنامه ای برای لغو یا تاخیر در برگزاری المپیک 2020 توکیو داشته باشد.

توکیو بدون توقف؛ کرونا حریف 2020 نمی شود

به گزارش "ورزش سه" ویروس مخوف کرونا تا به حال در چین 1300 نفر را به کام مرگ فرستاده و آمار قربانیان این بیماری ناشناخته، همچنان رو به افزایش است.


در چین بسیاری از فعالیت های ورزشی مثل لیگ های داخلی فوتبال، والیبال و بسکتبال این کشور موقتاً تعطیل شده و یا زمان آغاز آن به تاخیر افتاده. حتی رقابت های بین المللی ورزشی مثل مسابقات کشتی گزینشی المپیک و مسابقات دوومیدانی قهرمانی داخل سالن آسیا که قرار بود به میزبانی چین برگزار شود، لغو شده است.


این اتفاق نه فقط رویدادهای ورزشی که بقیه گردهمایی ها و نمایشگاه ها را هم تحت الشعاع قرار داده و حتی در نقاط بسیار دورتر هم اقدامات پیشگیرانه در جریان است. به طور مثال همین دیروز اعلام شد، بزرگترین نمایشگاه موبایل جهان که قرار بود در شهر بارسلون اسپانیا برگزار شود، به خاطر ترس از کرونا لغو شد.


یکی دیگر از عواقبی که کرونا موجب آن شده، لغو بعضی از مسابقات گزینشی المپیک در رشته های مختلف است و در مورد ایران، در بعضی رشته های مدال آور مثل کشتی، کاراته و وزنه برداری که هنوز تکلیف سهمیه های المپیک به طور کامل مشخص نشده، معلوم نیست چه سرنوشتی در انتظار مسابقات گزینشی خواهد بود.


در حالی که گفته می شود در سراسر جهان حدود 40 هزار مورد ابتلا به کرونا در 25 کشور جهان مشاهده شده، یوشیرو موری، رئیس کمیته برگزاری المپیک 2020 تاکید کرد ژاپن برنامه ای برای لغو المپیک ندارد.


المپیک 2020 تابستان سال 99 در توکیو برگزار می شود و ستاد برگزاری المپیک امیدوار است با همکاری دولت ژاپن، تمام اقدامات پیشگیرانه را برای مقابله با ویروس کرونا انجام دهد.


ادامه برنامه ریزی ژاپنی ها برای برگزاری المپیک در شرایطی است که بلیت فروشی برای تماشای بازی های المپیک، فقط برای شهروندان ژاپنی آغاز شده و تا به حال حدود 5 میلیون بلیت هم به فروش رفته است. کمیته سازماندهی «توکیو 2020» پیش بینی می کند که میزان فروش بلیت های المپیک در رشته های مختلف به 9 میلیون برسد و از اردیبهشت ماه آینده، بلیت فروشی برای بقیه مردم دنیا آغاز خواهد شد.

 

دیدگاه‌ها