کد خبر : 1668743 | 27 بهمن 1398 ساعت 11:55 | 10.5K بازدید | 0 دیدگاه

به احتمال قوی؛ همه بازنشسته ها رد صلاحیت می شوند

انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال 25 اسفند در تهران برگزار می شود. به همین بهانه و به زودی اسامی کسانی که برای احراز این پست تایید صلاحیت شده اند؛ اعلام می شود.

به احتمال قوی؛ همه بازنشسته ها رد صلاحیت می شوند

به گزارش "ورزش سه"، مدت هاست در خصوص حضور یا عدم حضور بازنشسته ها در این انتخابات پرسش می شود اما فدراسیون فوتبال به این سوال پاسخ صریحی نداده است. حتی وزارت ورزش و جوانان هم دراین باره اظهار نظری نداشته است. اما به زعم مهدی علی نژاد معاون وزیر ورزش و جوانان که صحبت های خود را در برنامه ورزشگاه شبکه پنج مطرح می کرد بازنشسته ها برای حضور در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال تایید صلاحیت نخواهند شد.

 

پیش تر این طور گفته شد بازنشسته ها تنها از احراز سه پست محروم هستند؛ رییس – دبیر کل و خزانه دار اما خبرهای رسیده حاکی از آن است که بازنشسته های دولتی برای احزار پست نواب هم دچار مشکل خواهند شد و این نظر قانونگذار است که می گوید فدراسیون فوتبال باید به عنوان یک نهاد مستقل مردمی به قوانین داخلی احترام بگذارد.

 

گفتنی است در اساسنامه رسمی فدراسیون فوتبال که مصوبه سال 1386 است اشاره ای به منع حضور بازنشسته ها در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال نشده است. تنها محدودیت برای حضور درانتخابات و احراز سمت ها محدودیت سنی است. نامزدهایی که به سن 65 رسیده باشند، نمی توانند در فدراسیون فوتبال صاحب سمت شوند. مگر به عنوان مشاور.

 

در بین افرادی که در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال ثبت نام کرده اند حیدربهاروند نیروی بازنشسته محسوب می شود. هم چنین برخی از افراد برای احراز پست نواب هم بازنشسته هستند که بر اساس صحبت های مطرح شده در برنامه ورزشگاه این نامزدها هم بر اساس قانون رد صلاحیت خواهند شد.

دیدگاه‌ها