کد خبر : 1668981 | 28 بهمن 1398 ساعت 13:08 | 15.5K بازدید | 0 دیدگاه

لیورپول با چه فرمی به اروپا برمی‌گردد؟

لیورپول دوباره پیروز شد و روند باورنکردنی آنها ادامه یافت. پیروزی آنها با نتیجه یک بر صفر و مقابل نوریچ بود که مدت‌هاست به قعر جدول لیگ برتر چسبیده است. آیا این برد ساده‌ای بود؟ به هیچ وجه.

لیورپول با چه فرمی به اروپا برمی‌گردد؟

به گزارش ورزش سه ، این یکی از سخت‌ترین 90 دقیقه‌های لیورپول در این فصل بود. آنها در این دیدار باید سخت تلاش می‌کردند تا پیروزی را به دست بیاورند. اینکه آنها تا این حد سخت تلاش کردند تا سه امتیاز را بگیرند، نشان می‌دهد که لیگ برتر چه غنایی دارد.


زمانی که قهرمانی لیورپول مسجل شود، برخی خواهند گفت که این قهرمانی به دلیل آن بوده که 19 تیم دیگر لیگ برتر نتوانسته‌اند آنها را به چالش بکشند.


از نظر آماری، اعداد لیورپول باعث می‌شود تصور کنیم لیگ برتر ضعیف بوده است. آنها 17 بازی پیاپی را برده‌اند و تنها یک پیروزی تا رسیدن به رکورد 18 برد متوالی منچستر سیتی فاصله دارند، ممکن است اشاره به این داشته باشد که تیم‌های ضعیفی مقابلشان قرار گرفته‌اند. آنها حالا در 35 بازی پیاپی در لیگ گل زده‌اند. تنها آرسنال (در 55 بازی بین مه ‌2001 تا نوامبر 2002) و منچستر یونایتد (در 36 بازی از دسامبر 2007 تا نوامبر 2008) توانسته‌اند بهتر از لیورپول عمل کنند. اگر آنها هفت بازی دیگر را هم نبازند و به آمار 50 بازی بدون شکست برسند، از رکورد آرسنال پیشی می‌گیرند و طولانی‌ترین روند بدون شکست در تاریخ لیگ انگلیس، که قدمت آن به قرن نوزدهم برمی‌گردد را از آن خود خواهند کرد.


همه این آمارها نشان می‌دهد که تیم‌های لیگ برتر قدرت لازم را برای رویارویی با لیورپول نداشته‌اند اما واقعیت این است که این آمار نشان می‌دهد این تیم لیورپول چقدر خوب است. فکرش را بکنید: نوریچ از نظر آماری بدترین تیم لیگ برتر است ولی در بازی برابر لیورپول عالی کار کرد و قهرمان اروپا را حسابی به دردسر انداخت. اگر لیورپول برد، دلیلش قدرت بالای این تیم است که حتی هوای بد ناشی از توفان دنیس هم نتوانست مانع مردان یورگن کلوپ شود.


نوریچ در حالی بازی را آغاز کرد که 55 امتیاز کمتر از لیورپول داشت. آنها از هیچ نظر امیدی نداشتند اما اگر تیم میزبان از فرصت‌هایش استفاده می‌کرد و اگر ضربه الکس تتی به تیر دروازه آلیسون برخورد نمی‌کرد، ماجرا برای لیورپول کاملاً متفاوت می‌شد.


گل دقیقه 78 سادیو مانه که صدمین گل او در فوتبال انگلیس بود باعث شد لیورپول در 26امین دیدار این فصل خود به 25امین پیروزی‌اش برسد اما حالا آمار و اعداد تنها به درد کتاب‌های تاریخ می‌خورند، چون مردان کلوپ به احتمال زیاد در هفته‌ای قهرمانی خود را مسجل خواهند کرد که در تاریخ لیگ بی‌سابقه بوده است. کلوپ گفت: «فاصله ما با تیم‌های تعقیب‌کننده دیوانه‌وار است و من واقعاً درکش نمی‌کنم. من به اندازه کافی باهوش نیستم. من چنین چیزی را تجربه نکرده بودم. فوق‌العاده است و خیلی دشوار.»

 

1478366


عملکرد نوریچ در این بازی نشان می‌داد که لیورپول و قهرمان‌های دیگر لیگ برتر با چه چالش‌هایی در سر راه قهرمانی مواجه بوده‌اند. تیم دانیل فارک در سپتامبر یکی از شگفتی‌های فصل را رقم زد و منچستر سیتی را در کارو رود با نتیجه سه بر دو برد. آنها همچنین در بازی رفت در آنفیلد در ابتدا خوب ظاهر شدند اما در نهایت چهار بر یک باختند.


لیورپول همچنین کریستال پالاس را به‌سختی برد، استون ویلا را در لحظات پایانی شکست داد و مقابل برایتون هم با دشواری پیروز شد. مردان کلوپ در نهایت همه این بازی‌ها را بردند اما بردهایشان اصلاً آسان نبود.


تیم‌های میانه پایین جدول لیورپول را زجر دادند. هیچ‌کدام از آنها امتیازات را در سینی به لیورپول هدیه نکردند. لیورپول اما همیشه راهی برای پیروزی پیدا کرد. در تنها دیداری که آنها امتیاز از دست دادند، که برابر منچستر یونایتد در اولد ترافورد بود، آنها تا پای جان برای مبارزه از شکست تلاش کردند و با گل دیرهنگام آدام لالانا به تساوی رسیدند.


برخی ممکن است بگویند لیگ برتر کیفیت لازم را ندارد اما با بررسی دیدارهای انجام‌شده، به نتایج دیگری می‌رسیم. زمانی که لیورپول جام قهرمانی را بالای سر ببرد، به این دلیل خواهد بود که تمامی چالش‌های پیش رویش را با موفقیت پشت سر گذاشته است. حتی چالشی که تیم قعر جدولی لیگ به آنها تحمیل کرد.

 

منبع :ایران ورزشی

دیدگاه‌ها