کد خبر : 1668999 | 28 بهمن 1398 ساعت 14:18 | 30.8K بازدید | 0 دیدگاه

ادعای تلگراف:

راه حل قانونی برای فرار ستاره ها از سیتی

نشریه تلگراف امروز گزارش داد که ستاره های منچسترسیتی می توانند به یک بند قانونی استناد کرده و به فیفا برای جدایی از باشگاه متوسل شوند.

 راه حل قانونی برای فرار ستاره ها از سیتی

به گزارش "ورزش سه"، جمعه بود که یوفا باشگاه منچسترسیتی را به دلیل نقض فیرپلی مالی دو سال از حضور در تمام رقابت های اروپایی محروم کرد. محرومیتی بی سابقه که بسیاری را شوکه کرد.

 

 

1478477

 

 

باشگاه سیتی البته قصد فرجام خواهی دارد و باید منتظر اعلام نظر نهایی دادگاه حکمیت ورزشی(CAS) ماند. در هر صورت فعلا سیتی حق حضور در لیگ قهرمانان دو فصل پیش رو را نخواهد داشت که برای این باشگاه از هر جهت بحران زاست. 

این محرومیت سنگین بدون شک بودجه باشگاه را تحت تاثیر مستقیم خواهد گذاشت. ممکن است برخی اسپانسرها از همکاری با سیتی خودداری کنند و حتی رقم دستمزد بازیکنان نیز با کاهش مواجه شود. چنین اتفاقاتی مانند فرار ستاره ها از سیتی را باعث خواهد شد و سران سیتی را به تکاپو برای جلوگیری از چنین فاجعه ای انداخته است. به همین دلیل روز گذشته جلسه ای در باشگاه و با حضور بازیکنان و کادر فنی برگزار شد و سران سیتی سعی کردند تا اوضاع را آرام کرده و به بازیکنان اطمینان خاطر دهند.

 

 

1471463

 

 

با این حال ستاره های سیتی می توانند به یک راه قانونی برای جدایی از باشگاه متوسل شوند. بر این اساس بازیکنانی که در قراردادشان بند پاداش مبتنی بر قهرمانی در چمپیونزلیگ را دارند، می توانند به فیفا شکایت کنند و با ارائه ادله درست، مجوز جدایی بگیرند. البته در این مورد فیفا پرونده هر بازیکن شاکی را جداگانه بررسی خواهد کرد و در صورت تایید، مجوز جدایی را صادر خواهد کرد.

برای مثال و طبق ادعای نشریه بلژیکی "HLN"،  بازیکنی مثل کوین دی بروینه به دلیل این محرومیت، تا 10 درصد از دستمزدش کاهش خواهد یافت. 

البته گفته می شود که نه پپ گواردیولا و نه دیگر بازیکنان سیتی تا مشخص شدن رای دادگاه حکمیت ورزشی، قصد جدایی از سیتی را ندارند و به کار خود در این باشگاه ادامه خواهند داد.

دیدگاه‌ها