کد خبر : 1669183 | 29 بهمن 1398 ساعت 12:45 | 16.6K بازدید | 0 دیدگاه

ناصرپور کامبک زد، هدایت مصدوم شد

٣ طلا و یک برنز در انتظار فرنگی کاران ۵ وزن اول

مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی آسیا از امروز در دهلی نو استارت خورد و ٣ فرنگی کار ایرانی در ۵ وزن اول فینالیست شدند.

٣ طلا و یک برنز در انتظار فرنگی کاران ۵ وزن اول

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی کشتی فرنگی ایران از امروز کار خود را در رقابت های قهرمانی آسیا به میزبانی دهلی نو آغاز کرده؛ جایی که مسابقات اوزان 55، 63، 77، 87 و 130 کیلوگرم پیگیری می شود.

 

در روز نخست این رقابت ها پویا ناصرپور در وزن 55 کیلوگرم، میثم دلخانی در وزن 63 کیلوگرم، پژمان پشتام در وزن 77 کیلوگرم، بهروز هدایت در وزن 87 کیلوگرم و امین میرزازاده در وزن 130 کیلوگرم روی تشک رفتند.

بعد از پایان رقابت های صبح امروز ٣ کشتی گیر ایران یعنی ناصرپور، پشتام و میرزازاده به فینال رسیدند و دلخانی و هدایت هم به رده بندی راه یافتند.


البته بهروز هدایت به دلیل مصدومیت قادر نیست در دیدار رده بندی روی تشک برود و مدال این وزن از دست ایران پرید.

 

در ادامه نتایج و حواشی این مسابقات را به صورت لحظه به لحظه مشاهده می کنید.


* استقبال اصلا خوبی از مسابقات کشتی فرنگی در سالن ایندرا گاندی نشده و نهایتا 100 نفر صبح امروز تماشاگر مسابقات بودند.


* در اولین کشتی پژمان پشتام توانست در وزن 77 کیلوگرم حریف خود از ازبکستان را 3 بر یک شکست دهد و راهی یک چهارم نهایی شود.

 

1478964

 

*در وزن 55 کیلوگرم که 9 نفر حضور دارند پویا ناصرپور پس از استراحت در دور نخست در دور دوم به مصاف دونگ هیوک وون از کره جنوبی رفت و 9 بر صفر پیروز شد.

 

* بدین ترتیب تا اینجا فرنگی کاران ایرانی شکستی در کارنامه نداشتند و همگی راهی نیمه نهایی مسابقات قهرمانی آسیا شدند.

 

*در وزن 63 کیلوگرم که 10 کشتی گیر شرکت کرده اند میثم دلخانی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با یوشیکی یامادا از ژاپن کشتی گرفت و خیلی زود 9 بر صفر برنده شد.

 

1478960


*در وزن 77 کیلوگرم پژمان پشتام در دور دوم مصلح الدین اوروکوف از تاجیکستان را 9 بر صفر شکست داد تا به نیمه نهایی برسد.


*در وزن 87 کیلوگرم بهروز هدایت در دور اول استراحت کرد و در دور دوم به مصاف رستم آساکولوف از ازبکستان  رفت. او در یک کشتی نفس گیر توانست 6-6 حریف خود را از پیش رو بردارد.

 

*در وزن 130 کیلوگرم امین میرزازاده در دور اول با شادوکایف از قزاقستان کشتی گرفت. در حالی که سنگین وزن کشتی فرنگی ایران از حریفش 3-0 عقب افتاد، با جسارت و تلاش توانست 3 امتیاز را جبران کرده و در نهایت 3-3 برنده از تشک بیرون بیاید.

 

1478961

 

* بدین ترتیب تا اینجا فرنگی کاران ایرانی شکستی در کارنامه نداشتند و همگی راهی نیمه نهایی مسابقات قهرمانی آسیا شدند.

 

* پژمان پشتام با شکست 5-0 حریف قرقیزستانی خود اولین فینالیست ایران لقب گرفت و عصر امروز باید برای کسب مدال طلای وزن 77 کیلوگرم روی تشک برود.

 

* امین میرزازاده در نیمه نهایی وزن 130 کیلوگرم نمایش درخشانی داشت و رقیب ژاپنی خود را با اجرای فنون زیبا 6 -1 شکست داد و فینالیست شد.

 

1478972

 

* بالاخره اولین شکست برای کشتی ایران رقم خورد. میثم دلخانی در نیمه نهایی وزن ۶٣ کیلوگرم برابر رقیب ازبکستانی خود ١٠-١ شکست خورد و به دیدار رده بندی رفت.

 

* پویا ناصرپور در یک مبارزه جذاب و تماشایی در حالی که ٧-١ از حریف هندی خود عقب بود، بازگشتی تماشایی داشت. این فرنگی کار سبک وزن ایران در نهایت ٨-٧ برنده این کشتی شد و به فینال راه یافت.

دیدگاه‌ها