کد خبر : 1669366 | 29 بهمن 1398 ساعت 22:25 | 40K بازدید | 0 دیدگاه

برنامه ریزی از چمن تا سقف جاسم بن حمد پیداست

مثلث HBA؛ خارجی خوب، داخلی مرغوب

مثلث تهاجمی تیم السد قطر امشب کلاس فوق العاده خود را به رخ شاگردان امیر قلعه نویی کشید.

به گزارش "ورزش سه"، هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا سرانجام خوشی برای تیم های ایرانی نداشت. تیم هایی که ACL را با شکست آغاز کرده بودند موفق به جبران نشدند، استقلال هم نتوانست همان حداقل امتیاز هفته قبل را تکرار کند. در کنار این ها اما تنها تیم ایرانی برنده هفته اول هم قادر نبود عملکرد درخشان روز اول خود را یک بار دیگر تکرار کند. چه بسا سپاهان، بعد از پیروزی قاطع برابر العین امارات، با شدیدترین شوک در هفته دوم رقابت های آسیایی روبرو شد.

 

امشب ورزشگاه جاسم بن حمد در پایتخت قطر محل درخشش ستاره هایی بود که مزد همراهی و هماهنگی چند ساله شان را با ارائه یک نمایش برتر دریافت کردند. تیم تحت هدایت ژاوی هرناندس بعد از نتایج نوسانی و شروع نامطلوب فصل جاری، رفته رفته اوج گرفت و این روزها به شرایطی ایده آل رسیده؛ زمانی که از بخت بد، سپاهان ایران باید در ورزشگاه خانگی این تیم به میدان می رفت و خود را برابر این قدرت پرستاره آسیا می آزمود.

 

1479196

 

استخوان بندی تیم السد همانی است که طی چند سال اخیر با آن بارها روبرو شده ایم و زمانی که ترکیب این تیم برای مصاف با سپاهان اعلام شد، نام و حتی پست بازی اکثر نفرات این تیم را می شناختیم. خط دفاعی السد منطقه ای بود که سورپرایز ژاوی برای قلعه نویی به شمار می رفت چرا که بر خلاف انتظار، اشتباهات شاگردان این مربی اسپانیایی در فاز دفاعی در حداقل میزان خود بود و فرصت بسیار کمی به مهاجمان نماینده ایران رسید.

 

1479195

 

این عملکرد دفاعی، پیشرفت محسوس السد بود. خط هافبک این تیم نیز به رهبری گابی فرناندز مسلط ظاهر شد و نبردهای میانه میدان را به سود خود خاتمه داد. اما السدی ها در دیگر بخش زمین هم بی نظیر ظاهر شدند. بازیکنان این تیم در فاز تهاجمی علاوه بر خلق فرصت های بسیاری که عمده آنها با ایستادگی شجاعانه پیام نیازمند روبرو می شد، در باز کردن روزنه های خط دفاع سپاهان هم به خوبی از خلاقیت و تکنیک خود کمک گرفتند.

 

السد در نیمه اول با وجود برتری نسبی مقابل سپاهان، هرچه زد به سد محکم پیام نیازمند خورد و با تساوی بدون گل به رختکن رفت. اما نیمه دوم دقت هم چاشنی کار مهاجمان این تیم شد و سرانجام قفل دروازه سپاهان را باز کردند. سه عنصر مهم و هماهنگ تیم السد در خط حمله همه کار برای برتری 3 گله تیمشان انجام دادند و به اندازه تقریبا یکسانی در این گل ها سهم داشتند.

 

بهترین بازیکن میدان که در دقایق پایانی به خاطر آسیب دیدگی از زمین بیرون رفت، 2 گل وارد دروازه سپاهان کرد. حسن الهیدوس مثل دیدار هفته قبل برابر النصر، امشب هم کاملا اثرگذار ظاهر شد و با زدن 2 گل، اهمیت نقش خود را در ترکیب تیم ژاوی مجددا نشان داد. دیگر گل السد را اکرم عفیف به ثمر رساند؛ مرد سال 2019 فوتبال آسیا که هر روز برای السد بازی های درخشان تری انجام می دهد، امشب قفل دروازه سپاهان را با گل اول تیمش باز کرد و سپس یک پاس گل به هیدوس داد. اما سومین ستاره درخشان امشب السد، در نقشی متفاوت ظاهر شد. تنها عضو غیر قطری مثلث HBA یعنی بغداد بونجاح، بر خلاف همیشه که مرد اصلی السد در مقابل دروازه حریفان بود، امشب 2 اثر خود روی گلها را با پاس های تماشایی به جا گذاشت. بهترین گلزن تاریخ باشگاه السد، هفته گذشته برای این تیم گل زده بود و امشب با پاس گل هایی که به عفیف و هیدوس داد، از دو راس دیگر این مثلث جا نماند.

 

1479194

 

هیدوس باتجربه و عفیف درخشان، نمادهای تفکر فوتبال قطر و برنامه های مدون آنها برای ساختن آینده هستند. این دو بازیکن به همراه ستاره های دیگری از الدحیل، الغرافه و دیگر تیم های قطری اولین قهرمانی آسیایی را برای کشورشان کسب کردند و حالا دست از پیشرفت در فوتبال باشگاهی برنمی دارند. بغداد بونجاح نیز در طول سال های اخیر، همواره تلنگری برای فوتبال ایران بوده که خریدهای خارجی خود را با او قیاس و عملکرد خود را ارزیابی کنند. بغداد قبل از حضور در السد، کمتر از انگشت های یک دست برای تیم ملی کشورش بازی کرده بود و با درخشش در فوتبال آسیا، خود را به مربیان ملی تحمیل کرد تا جایی که در سال 2019 و وقتی به عنوان یکی از معدود ملی پوشان شاغل در خارج از اروپا، برای الجزایر به میدان می رفت و گل قهرمانی تیمش را در فینال جام ملتهای آفریقا به ثمر رساند.

 

مثلث داخلی – خارجی السد پس از چند سال برنامه ریزی و رسیدن به هماهنگی های لازم، در حال رسیدن به نتایج شگفت انگیز است؛ مثلثی که زیر نظر یک مربی خارجی خوش فکر، هدف های بزرگی در سر می پروراند؛ در راس آنها، ایستادن بر قله فوتبال باشگاهی آسیا.

دیدگاه‌ها