کد خبر : 1669869 | 03 اسفند 1398 ساعت 14:16 | 17.2K بازدید | 0 دیدگاه

دوئل کیانی با وینگری که به داخل می زند

دو تقابل ویژه بازی سپاهان-پرسپولیس (آنالیز)

پرسپولیس و سپاهان باز هم در یک مقطع ویژه از فصل به هم رسیده اند.

دو تقابل ویژه بازی سپاهان-پرسپولیس (آنالیز)

به گزارش "ورزش سه"، فردا پرسپولیس و سپاهان در حالی به مصاف هم می روند که بار دیگر نتیجه جدال رو در روی این دو تیم، روی شرایط بالای جدول تاثیر مستقیم خواهد گذاشت. فصل قبل سه بار این دو تیم با هم روبرو شدند و هر سه بازی از حساس ترین و جذاب ترین مسابقات فصل فوتبال ایران شد. در استانه این جدال کلاسیک، دو تقابل ویژه بازی را مرور می کنیم.

 

 

کیانی-ترابی؛ وینگری که باید در قلب زمین مهار شود

 

هرچند مهدی ترابی به عنوان هافبک راست یا هافبک چپ بازی را شروع می کند، اما در هر دو پست، ترابی تمایل به حرکت رو به کانال های میانی دارد و با این رویکرد غریزی، ترابی هم در اغلب بازی‌ها موقعیت گلزنی برای خودش ایجاد می کند و هم در موقعیت سازی برای دیگر نیروهای هجومی پرسپولیس خوب عمل می کند. مجموعه این نکات باعث می شود در جریان بازی فردا، منتظر تقابل ترابی با مهدی کیانی هافبک دفاعی سپاهان باشیم؛ دوئلی که نتیجه آن روی سرنوشت بازی موثر خواهد بود. در اینفوگرافی خروجی سایت یازده می بینید که در طول فصل کیانی متوسط 2.1 تکل موفق و 2.2 قطع توپ در هر بازی داشته و متوسط نمره اش در سایت یازده هم 6.88 است. متوسط تعداد شوت و دریبل و پاس کلیدی ترابی در هر بازی هم نشان می دهد که چه دوئل بزرگی در پیش است.

 

1479937

 

 

علیپور-مصلح؛ شناخت مثل کف دست

 

با مصدومیت ولسیانی و پورقاز، قلعه نویی به زوج جدیدی در قلب دفاع خود رسیده؛ شایان مصلح-محمد طیبی در کنار هم، دو کلین شیت مهم مقابل ماشین سازی و العین را ثبت کردند و مقابل السد هم ترکیب قلب دفاع سپاهان مقابل السد را تشکیل دادند که در آن بازی سپاهان سه گل خورد. مصلح که قبلا در پرسپولیس هم چند بار در پست دفاع وسط بازی کرده بود، حالا باید مقابل مهاجمی قرار بگیرد که شناخت کافی از شکل بازی او دارد. علیپور و شایان مصلح دو سال کنار هم بازی کرده اند و حالا در حالی مقابل هم قرار می گیرند که هر دو در فرم نسبتا خوبی قرار دارند. مصلح در 72% نبردهای هوایی موفق بوده و متوسط نمره او در سایت یازده 7.16 است. علیپور هم با متوسط 2.7 شوت در هر بازی و 7 گل زده، یک تهدید جدی برای سپاهان محسوب می شود.

 

 

1479938

دیدگاه‌ها