کد خبر : 1669883 | 03 اسفند 1398 ساعت 15:09 | 28.8K بازدید | 0 دیدگاه

دو تقابل ویژه بازی استقلال-ذوب آهن

چهار هنرمند در خط حمله استقلال و ذوب آهن

بازی استقلال-ذوب آهن به عنوان یکی از جدال های کلاسیک لیگ برتر، پُر از نکته های فنی است.

چهار هنرمند در خط حمله استقلال و ذوب آهن

به گزارش "ورزش سه"، استقلال و ذوب اهن در فصل جاری دور از اهداف اصلی خود مانده اند. استقلال پس از ماجراهای عجیبی که برای استراماچونی پیش آمد، کمی از صدر جدول فاصله گرفت و ذوب آهن هم برای جدا شدن از منطقه خطر، کادرفنی خود را عوض کرد. این بازی، تقابل دو تیمی است که جایگاه بهتری در جدول را نسبت به آنچه در حال حاضر دارند، برای خود متصور هستند.

 

 

کریمی-حدادی‌فر؛ هنر خلق موقعیت

 

حدادی فر حدود 10 سال از علی کریمی بزرگتر است، اما همچنان در 36 سالگی، یکی از هافبک های موثر لیگ برتر است؛ بازیکنی که الگوی تعداد زیادی از هافبک های جوان لیگ است. هرچند کریمی در اغلب ایتم ها، اعداد بهتری را در مقایسه با حدادی فر ثبت کرده اما حدادی فر دو برابر کریمی در فصل جاری دریبل موفق داشته و برای ذوب اهن که زمان زیادی از فصل را در پایین جدول سپری کرده، یک مهره موثر بوده است. متوسط نمره کریمی در سایت یازده، 7.22 است و حدادی فر هم 6.99.

 

هنر بازیسازی کریمی و حدادی فر، نقش ویژه در سرنوشت بازی فردا دارد. در اینفوگرافی سایت یازده مشخص است که هر دو بازیکن تعداد پاس کلیدی زیادی داشته اند و جالب اینکه عملکرد تقریبا برابری در این زمینه داشته اند. پاس های کلیدی کریمی و حدادی فر، گره بازی فردا را باز خواهد کرد.

 

 

1479955

 

 

غفوری-اسماعیلی‌فر؛ منعطف‌ترین راست‌های لیگ

 

دو ستاره لیگ، دو بازیکن منعطف و چند پسته. وریا غفوری به عنوان دفاع راست چند سال برای استقلال و تیم ملی بازی کرد و در فصل جاری تبدیل به وینگ-بک راست در ارایش پایه 2-5-3 شد. اسماعیلی فر هم بازیکنی است که او را در دفاع راست و چپ، وینگ-بک راست و چپ و همینطور وینگر هر دو سمت دیده ایم. هر دو بازیکن شم گلزنی دارند. در اینفوگرافی سایت یازده می بینیم که وریا و اسماعیلی فر غیر از توان بالا در گلزنی و دادن پاس گل، چقدر تمایل به شوتزنی دارند. 13 پاس کلیدی از اسماعیلی فر و 16 تا از غفوری، قدرت بازیسازی این دو ستاره لیگ را هم نشان می دهد. در دریبل زدن هم مهارت هر دو بازیکن مشخص است. این دو بازیکن شاید در جریان بازی فردا چندان دوئل مستقیم نداشته باشند، چون غفوری پیستون راست استقلال خواهد بود و اسماعیلی فر هم وینگر راست ذوب اهن در ارایش 1-3-2-4، اما این یک نبرد غیرمستقیم است؛ نبرد دو بازیکنی که چند سال پیاپی ستاره های لب خط هستند و در بازی فردا تصمیماتشان با توپ، می تواند برنده بازی را مشخص کند. متوسط نمره دو بازیکن در سایت یازده که تقریبا هم برابر است، نشان می دهد که تا اینجای فصل چه عملکرد خوبی داشته اند؛ 7.39 برای غفوری و 7.36 برای اسماعیلی فر.

 

1479956

دیدگاه‌ها