کد خبر : 1670684 | 06 اسفند 1398 ساعت 23:04 | 14.9K بازدید | 0 دیدگاه

گواردیولا: شانس هم برای موفقیت در CL لازم است

پپ گواردیولا سرمربی منچسترسیتی در آستانه دیدار تیمش با رئال مادرید در یک‌هشتم نهایی چمپیونزلیگ در یک کنفرانس مطبوعاتی شرکت کرده و به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

گواردیولا: شانس هم برای موفقیت در CL لازم است

به گزارش "ورزش سه"، درحالیکه منچسترسیتی فرداشب در بازی رفت مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا در استادیوم برنابئو به مصاف رئال مادرید می‌رود، پپ گواردیولا سرمربی این تیم دقایقی پیش در شهر مادرید در یک کنفرانس مطبوعاتی شرکت کرد و به همراه داوید سیلوا بازیکن منچسترسیتی به سوالات خبرنگاران درباره دیدار با رئال مادرید پاسخ داد.

 

1481186

 

اهمیت پیروزی مقابل رئال مادرید

پیروزی در این بازی خیلی مهم است. من می‌خواهم فاتح این رقابت باشم و ما تا حالا نتوانسته‌ایم قهرمان چمپیونزلیگ شویم. این بازی، مهم است. ما می‌خواهیم فاتح چمپیونزلیگ شویم و هر بازی برایمان فوق‌العاده اهمیت دارد. قرعه برای ما عادی است. قرعه‌های چمپیونزلیگ همیشه دشوار است.

 

حضور رحیم استرلینگ در ترکیب سیتی

من تایید می‌کنم که استرلینگ آماده است و برای بازی در دیدار فردا آمادگی کافی دارد. استرلینگ با قدرت فوق‌العاده و آمادگی بدنی بی‌نظیری که دارد حتی زودتر از این هم می‌توانست بازی کند و در بازی مقابل لستر و وستهام می‌توانستیم او را به میدان بفرستیم ولی دکترها گفتند که بهتر است ریسک نکنیم و ما به حرف آنها گوش دادیم.

 

آخرین فرصت قهرمانی چمپیونزلیگ برای بعضی بازیکنان سیتی

بازیکنان ما فرصتهای زیادی برای قهرمانی در چمپیونزلیگ خواهند داشت. ما با تیم بزرگی بازی داریم و می‌دانیم این یک چالش است ولی این آخرین چالش ما نیست. هیچکس نمی‌داند چه اتفاقی خواهد افتاد. این برای ما انگیزه ویژه‌ای نیست. اشتیاق برای پیروزی باید در ما وجود داشته باشد چون بدون آن پیروزی غیرممکن است ولی این بازی هم یک بازی است. همین و بس.

 

1481185

 

محرومیت از رقابتهای اروپایی

ما مدتها بود که هدف شک و شبهه قرار داشتیم. ما این حق را داریم که تقاضای فرجام‌خواهی کنیم و من به مدیران باشگاه اعتماد دارم. آنها دلایل و مدارک را به  من نشان داده‌اند. ما حتما فرجام‌خواهی خواهیم کرد و خوشبین هستیم. ما لیاقت آن را داریم که قهرمان چمپیونزلیگ شویم ولی اگر این اتفاق نیفتد باید واقعیت را بپذیریم. من به باشگاه اعتماد دارم.

 

نقش شانس در موفقیت تیمها در لیگ قهرمانان

یک تیم باید خوب بازی کند. این اولویت اول است. ما باید قوی باشیم، کیفیت داشته باشیم و شانس داشته باشیم. شانس در این مرحله مهم است ولی ما نمی‌توانیم روی آن کنترل داشته باشیم. ما فقط می‌توانیم چیزهایی را کنترل کنیم که در اختیارمان است و بعد از آن باید صبر کنیم و ببینیم چه پیش می‌آید. در این رقابتها فصل گذشته در مقابل لیورپول بعضی تصمیم‌های داوری بود که سوال برانگیز بود. یک تیم باید در جریان بازی تمرکز بسیار بالایی داشته باشد و به برنامه‌اش وفادار بماند ولی کمی شانس هم لازم است. من دوست ندارم با تصمیم‌های غلط داور برنده شوم. وی ای آر و داورها هم بخشی از بازی هستند ولی ما نمی‌توانیم کنترل‌شان کنیم.

 

صحبتهای توماس مولر در انتقاد از گواردیولا

این صحبتها برایم تازگی دارد. من پنج سال است که مقابل رئال مادرید بازی نکرده‌ام. بله من گاهی اوقات بیش از حد به بازی‌ها فکر می‌کنم. ولی توماس یا بازیکنان دیگر نمی‌توانند بگویند که من آنها را برای یک بازی به اندازه کافی آماده نکرده‌ام. چه در بارسلونا، مونیخ یا سیتی، حتی در بازی‌هایی که در آنها باخته‌ایم. زمانی که بازیکن بودم هر چه اطلاعات بیشتری داشتم احساس می‌کردم برای مقابله با حریف آماده‌ترم و اعتماد به نفسم بیشتر می‌شد. شاید این حرف درست باشد. من همیشه سعی می‌کنم بازیکنانم اعتماد به نفس داشته باشند.

 

 

دیدگاه‌ها