کد خبر : 1671257 | 09 اسفند 1398 ساعت 15:01 | 41K بازدید | 0 دیدگاه

عملیات نجات لیگ قهرمانان از کرونا؛

آسیا 2020؛ همه چیز تا مرداد به تعویق می افتد؟

کنفدراسیون فوتبال آسیا که شرایط عجیبی را به خاطر شیوع کرونا سپری می کند، موضع خود را طی چند روز آینده رسما اعلام خواهد کرد؛ راهکاری که برای نجات لیگ قهرمانان اتخاذ خواهد شد.

آسیا 2020؛ همه چیز تا مرداد به تعویق می افتد؟

به گزارش "ورزش سه"، شیوع ویروس کرونا در کشورهای آسیایی شرایط عجیبی را به وجود آورده و برگزاری رقابت های فوتبال در تورنمنت های مختلف به شکل گسترده ای تحت الشعاع قرار گرفته است. تا به حال تیم های ایرانی می دانند که بازی های آنها در هفته سوم لیگ قهرمانان آسیا لغو و به زمان دیگری موکول شده است. همچنین سپاهان از لغو بازی هفته چهارم خود نیز اطمینان دارد. اما اینکه تکلیف برگزاری این بازی ها چه می شود، یک ابهام بزرگ ایجاد کرده و حتی احتمال لغو کامل تورنمنت ها به ویژه لیگ قهرمانان نیز اصلا دور از انتظار نیست.

 

در این رابطه داتو ویندسور جان، دبیرکل کنفدراسیون فوتبال آسیا گفت: شرایط بی سابقه ای است و همه را تهدید می کند ولی AFC با تمام تلاش خود کار می کند برای اینکه از لیگ قهرمانان و مسابقات حمایت کند. چون کنفدراسیون قرادادهایی با شرکای تجاری به عنوان اسپانسر و همچنین برای حق پخش تلویزیونی دارد و تلاش می کند این ها را در شرایط ایمن قرار دهد. علاوه بر این سلامت بازیکنان و مربیان و سلامت برگزاری مسابقات نیز برای ما مهم است.

 

ضمن اینکه AFC در حال مکاتبه با فیفا است تا برای بازی های مقدماتی جام جهانی و جام ملتهای آسیا که در ماه مارس (فروردین 99) برگزار می شود، بهترین تدبیر را بیندیشد.

 

در این رابطه رسانه الرایه قطر به بازی های مهم پیش روی تیم های قطری پرداخته است: الدحیل با پرسپولیس روز 20 آپریل در ورزشگاه آزادی و السد با سپاهان روز 4 می بازی خواهند داشت. این بازی ها هنوز سرنوشت مشخصی ندارند. شرایط و نحوه برگزاری این دو بازی با توجه به روند انتشار ویروس کرونا خیلی مهم است. همچنین تیم ملی قطر هم روز 26 مارس در مقدماتی جام جهانی و جام ملتها با تیم هند بازی دارد.

 

کنفدراسیون فوتبال آسیا تاکید کرد در حال بررسی برای تعیین زمان جایگزین برای دیدارهای رفت و برگشت انتخابی المپیک بانوان است؛ بازی هایی که بین تیم های چین و کره جنوبی قرار بود روزهای 6 و 11 ماه می برگزار شود اما به آپریل موکول خواهند شد.

 

منبع AFC ادامه داد: تلاش می شود که در رابطه با مسابقات به بهترین نتیجه برسیم. به دنبال بهترین راه حلی هستیم که از طریق آن لیگ قهرمانان را نجات دهیم و یک عدالت بین باشگاه ها ایجاد کنیم. ضمن اینکه تصمیمات دولت ها هم برای رفت و آمد مسافران به دلیل شیوع کرونا ادامه دارد.

 

او افزود: پیشنهادهای مختلفی از جمله به تعویق انداختن لیگ قهرمانان تا ماه آگوست (مرداد 99) وجود دارد؛ البته به شرط آن که بازی های باقی مانده مرحله گروهی خیلی سریع برگزار شود و زمان کمی بین مراحل یک هشتم و یک چهارم نهایی وجود داشته باشد.

 

 وی در پایان گفت: چشم انداز و برنامه AFC طی چند روز آینده برای باشگاه های شرق و غرب قاره کاملاً روشن خواهد شد.

 

ضمن اینکه در مطلب رسانه الرایه قطر به خبر فوت الهام شیخی بازیکن ایرانی  فوتسال در شهر قم نیز اشاره شده است.

 

دیدگاه‌ها