کد خبر : 1671436 | 10 اسفند 1398 ساعت 11:58 | 90.6K بازدید | 0 دیدگاه

شیفتگی به فوتبال در ایران در اوج است

استراماچونی: فرصت‌های جدیدی برای کار در آسیا دارم

آندره‌آ استراماچونی در آستانه دربی یوونتوس و اینتر با اسکای اسپرت مصاحبه‌ای انجام داده و درباره این دربی و همچنین دوران حضورش در ایران صحبت کرده است.

استراماچونی: فرصت‌های جدیدی برای کار در آسیا دارم

به گزارش "ورزش سه"، آندره‌آ استراماچونی هشت سال پیش زمانی که هدایت اینتر را به عهده داشت در دربی بزرگ ایتالیا موفق شد یوونتوس را 3-1 شکست دهد. سرمربی سابق استقلال که حالا در ایتالیا به سر می‌برد در گفتگو با اسکای درباره آن دربی و همچنین درباره دوران حضورش در ایران گفتگو کرد.

 

هشت سال از پیروزی 3-1 اینتر با شما در دربی مقابل یوونتوس می‌گذرد، آن بازی را هنوز هم نقطه اوج کارنامه مربی‌گری‌ات می‌دانی؟

بله تازه شروع کرده بودم و آن بازی برایم خیلی دلچسب و راضی‌کننده بود. من دربی اینتر و یوونتوس را همیشه با دربی میلان مقایسه می‌کنم. کسانی که مثل من درون باشگاه اینتر بزرگ شده‌اند و با این رنگها زندگی کرده‌اند و در هوای اینتر نفس کشیده‌اند می‌دانند که آن روز پیروزی ما خیلی بزرگتر از یک پیروزی ساده بود.

 

1482186

 

استراماچونی در ایران فراز و فرودهای زیادی داشت. از تجربه‌ات در ایران چه مواردی برایت به یادگار مانده است؟

رفتن به آن طرف دنیا برای مربی‌گری تصمیم سخت و حتی می‌توانم بگویم شجاعانه‌ای بود که در  زمانی گرفته شد که شرایط مناسب در ایتالیا برایم فراهم نبود. بازی در چنین استادیومی، با تیمی که میلیونها هوادار دارد و حضور در لیگ قهرمانان آسیا تجربه بزرگی بود. ما متاسفانه به دلیل برخی شرایط محیطی کارمان را با دشواری‌های زیادی شروع کردیم که حالا دیگر صحبت کردن درباره آنها بی‌مورد است. ولی بعد ما به صدر جدول راه یافتیم و من از نظر فوتبالی از کاری که در ایران انجام دادم و دستاوردی که داشتم راضی‌ام. فوتبال در آن بخش از دنیا رشد سریعی دارد. در ایران شیفتگی به فوتبال در اوج است. من گاهی که استادیوم‌های نیمه‌خالی خودمان را می‌بینم غمگین می‌شوم. من متولد 1976 هستم و در رم بزرگ شده‌ام، زمانی که استادیوم المپیکو همیشه پر از تماشاچی بود. ولی حالا اغلب شاهد چنین اتفاقی نیستیم.

 

 

آینده خودت را چطور می‌بینی؟

در حال حاضر به دلیل آنکه در ایران نتایج مثبتی بدست آوردم در آسیا مورد توجه قرار گرفته‌ام و این فرصت‌های جدیدی برایم بوجود آورده. البته شکی نیست که هدف اولم کار در یک لیگ سطح بالا مثل سری آ است. ولی من جوانم و وقتی شرایط مناسب در اینجا برایم فراهم نباشد برای بررسی پیشنهادها و فرصت‌های دیگر تردید به دل راه نخواهم داد. باید صبر  کنیم و ببینیم. فعلا زمان خوبی است تا همه شرایط را بسنجم و به آینده‌ام فکر کنم. آنچه مهم است پیشرفت و حرکت رو به جلو است.

 

دیدگاه‌ها