کد خبر : 1671874 | 12 اسفند 1398 ساعت 14:38 | 13.4K بازدید | 0 دیدگاه

با اظهارات قاضی‌زاده هاشمی

حبیب کاشانی در انتخابات رد صلاحیت می‌شود؟

با اعلام دکتر احسان قاضی زاده هاشمی، افراد بازنشسته تنها در صورت خاص می‌توانند از ماده ۶۰ ایثارگری استفاده کنند.

حبیب کاشانی در انتخابات رد صلاحیت می‌شود؟

به گزارش “ورزش سه” حالا جامعه فوتبال ایران در انتظار رونمایی از گزینه‌های نهایی و تایید صلاحیت شده برای انتخابات فدراسیون فوتبال است. جایی که شش کاندید باقی مانده مراحل نهایی تایید صلاحیت را می‌گذرانند.

 

اما نکته مهم اینجاست که برای افراد بازنشسته چه تدبیری اندیشیده شده است؟ چند وقت پیش سازمان بازرسی به ارسال نامه‌ای اعلام کرد که افراد بازنشسته در پست ریاست و نواب اول تا سوم ریاست نمی‌توانند مشغول به کار شوند و ثبت نام آن‌ها غیر قانونی است. نکته‌ای که اتوماتیک حیدر بهاروند و محمود اسلامیان را از گزینه‌ها کنار می‌گذارد. این افراد جزو بازنشسته‌ها به حساب می‌آیند و حضورشان غیر قانونی است.

 

در این بین برخی از بازنشستگی حبیب کاشانی هم سخن به میان آوردند. مدیرعامل سابق پرسپولیس بازنشسته آموزش و پرورش است اما به واسطه استفاده از سهمیه ایثارگری در انتخابات ثبت نام کرده است.

 

با این حال دکتر سید احسان قاضی‌زاده هاشمی، نماینده مردم فریمان در مجلس شورای اسلامی که یکی از افراد موثر در اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان به حساب می‌آید در گفت و‌ گوی رادیویی نکات مهمی را در این خصوص یادآور شد.

 

وی ضمن انتقاد از برخی کاندیدهای انتخابات فدراسیون گفت: افراد بازنشسته که ثبت نام کرده‌اند قطعا کاری خلاف قانون داخلی انجام داده‌اند. در فیفا هم احترام به قوانین داخلی اشاره شده که با مداخله متفاوت است. اگر کاندیداها شرایط را نداشته باشند قطعا رد می‌شوند.

 

دکتر قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به ماده ۶۰ قانون ایثارگری، نکات مهم‌تری را یادآوری کرد و گفت: بعضی از این عزیزان گفتند ماده ۶۰ ایثارگری می‌گیریم. ماده ۶۰ برای اعاده به آخرین جایی است که فرد شاغل بوده. اشاره به این ندارد که شما به کار دیگر برگردید. مثلا نیروی یک وزارتخانه دیگر هستید بعد مامور خدمت شوید به فدراسیون فوتبال. مثلا در آموزش و پرورش ممکن است به خدمت فردی احتیاج داشته باشد و شخص بازنشسته بتواند آن‌جا برود.

 

به نظر می‌رسد با توجه به اظهارات قاضی‌زاده هاشمی باید حبیب کاشانی هم جزو افراد رد صلاحیت شده بدانیم. هر چند هنوز نتیجه نهایی تایید صلاحیت شدگان اعلام نشده و کماکان باید منتظر بمانیم.

دیدگاه‌ها