کد خبر : 1672082 | 13 اسفند 1398 ساعت 20:02 | 4.8K بازدید | 0 دیدگاه

الزامی برای انجام مسابقات در تابستان 2020 وجود ندارد!

وزیر المپیک ژاپن: المپیک در سال 2020 برگزار خواهد شد

وزیر المپیک ژاپن در گفتگویی اعلام داشت که المپیک در سال 2020 برگزار خواهد شد و این کشور هیچ الزامی برای برگزاری آن در ماه ژوئیه ندارد.

وزیر المپیک ژاپن: المپیک در سال 2020 برگزار خواهد شد

به گزارش "ورزش سه " شیوع ویروس کرونا (coronavirus) در سراسر جهان علاوه بر تمام مشکلاتی که در برگزاری مسابقات ورزشی به وجود آورده است از طرفی می‌تواند به تعویق افتادن بازی‌های المپیک توکیو در تابستان امسال منجر شود.


این شائبه در شرایطی به وجود آمد که مرگ 12 نفر در کشور ژاپن در اثر ابتلا به این ویروس تائید شده و این کافی است تا برگزاری این کارناوال ورزشی در کشور ژاپن زیر سؤال برود.


 از همین رو "سیکو هاشیتومو"، وزیر المپیک ژاپن، امروز (سه شنبه) گفت: «تا آنجا که ما می‌دانیم این مسابقات قرار است در طی سال 2020 برگزار شود و الزام و قراردادی وجود ندارد که ما را ملزم برای برگزاری در یک تاریخ خاص کند. او تأکید کرد که بازی‌ها دقیقاً نباید در تاریخ 24 ژوئیه شروع شوند.»


 وی در ادامه افزود: «کمیته بین المللی المپیک این اختیار را دارد که در صورت عدم برگزاری این رقابت‌ها در سال 2020 این مسابقات را لغو کند، که از تفسیر این مطلب می توان دریافت که ما اجازه داریم بازی‌ها را تا زمانی که در تقویم سال 2020 به سر می‌بریم به انجام برسانیم.»

 

1483123


وزیر المپیک ژاپن در پاسخ به این سؤال که آیا او اعتقاد دارد که در صورت بدتر شدن شیوع coronavirus بازی‌ها برگزار می‌شود، پاسخ داد: «ما تمام تلاش خود را می‌کنیم تا مجبور نباشیم با آن وضعیت روبرو شویم.


 ما پیش‌بینی می‌کنیم و درعین‌حال انتظار داریم که با تعطیلی مدارس، مسابقات ورزشی، این رقابت‌ها هنوز هم در موعد موردنظر برگزار شود.»


در همین رابطه توماس باخ رئیس کمیته IOC (کمیته بین المللی المپیک) معتقد است المپیک طبق برنامه‌ریزی‌های از پیش تعیین‌شده برگزار خواهد شد او در همین رابطه گفت: «IOC همه ورزشکاران را برای ادامه رقابت‌های انتخابی المپیک تشویق می‌کند.»


 این در حالی است که در تمام تاریخ المپیک تنها سه مرتبه برگزاری این مسابقات لغو شده که هر سه مورد آن به خاطر برقراری جنگ بوده است.

 

1483125


 لازم به ذکر است در راستای کنترل شیوع ویروس کرونا در ژاپن، لیگ بیس بال حرفه‌ای این کشور طبق برنامه در حضور صندلی‌های خالی برگزار خواهد شد و جی لیگ یا همان لیگ فوتبال ژاپن به حالت تعویق درآمده است. همچنین ماراتن بزرگ توکیو که معمولاً با 30000 شرکت‌کننده برگزار می‌شد روز یکشنبه با شرکت تعداد افرادی به‌مراتب کمتر برگزار شد.

دیدگاه‌ها