کد خبر : 1672152 | 14 اسفند 1398 ساعت 10:00 | 9.5K بازدید | 0 دیدگاه

رئیس یوفا: قوانین "مناسبات مالی عادلانه" ممکن است تغییر کند

الکساندر چفرین، رئیس یوفا ضمن دفاع از محرومیت دو ساله منچسترسیتی در لیگ قهرمانان می‌گوید ممکن است قوانین فایننشل فیرپلی در آینده تغییر کند.

رئیس یوفا: قوانین "مناسبات مالی عادلانه" ممکن است تغییر کند

به گزارش "ورزش سه"، الکساندر چفرین، رئیس یوفا در اجلاس این اتحادیه که در شهر آمستردام برگزار می‌شود اعلام کرد که قوانین مناسبات مالی عادلانه یا financial fairplay  یوفا در آینده نیاز به تغییر خواهد داشت و احتمالا مورد بازبینی قرار خواهد گرفت. با اینحال چفرین از محرومیت دوساله باشگاه منچسترسیتی در لیگ قهرمانان دفاع کرده و گفت یوفا از این تصمیم خود دفاع خواهد کرد. منچسترسیتی علیه این تصمیم یوفا به دادگاه عالی ورزش شکایت کرده و تقاضای فرجام کرده است.

 

یوفا ماه گذشته میلادی باشگاه منچسترسیتی را به تخطی از قوانین financial fairplay متهم کرد. این قوانین به این منظور طراحی شده که باشگاه‌های فوتبال به جای اینکه تنها به سرمایه‌های مالکین ثروتمند متکی باشند، مجبور شوند متناسب با درآمدی که به دست می‌آورند هزینه کنند.

 

1483215

 

رئیس یوفا در این باره گفت:" هنوز خیلی زود است که بخواهیم بگوییم قوانین financial fairplay در آینده به چه صورتی خواهد بود ولی ما درباره این مساله در حال فکر کردن هستیم و احتمالا مجبور می‌شویم این قوانین را با توجه به شرایط جدیدی که پیش آمده تغییر بدهیم و با شرایط موجود فعلی سازگار کنیم. این سیستم البته خیلی موفق بوده ولی متخصصین ما در حال بحث و بررسی تغییرات احتمالی هستند و من حدس می‌زنم این تغییرات به زودی اعمال خواهد شد".

 

چفرین در ادامه صحبتهایش گفت:" من به عنوان یک وکیل برای سیستم مناسبات مالی عادلانه احترام زیادی قائلم. ما در این پروسه یک نهاد بازرسی داریم و همینطور یک نهاد حقوقی و در نهایت هم البته تیمها می‌توانند از دادگاه عالی ورزش در لوزان تقاضای فرجام کنند. برخی مدیران اجرایی کار کردن با یک نهاد مستقل را مشکل‌زا می‌دانند ولی این به نظر من یک مزیت است".

 

دیدگاه‌ها