کد خبر : 1672179 | 14 اسفند 1398 ساعت 12:11 | 3.5K بازدید | 0 دیدگاه

ویروس منحوس، مانع اتمام لیگ بانوان

دختران و لیگ برتر در انتظار پایان تعطیلات نوروز

دختران لیگ برتر در حالی که تقریبا قهرمان این دوره را در میان خود مشخص کرده بودند حالا باید تا پس از تعطیلات نوروز صبر کنند تا اسم رمز به هم ریختن تمام رقابت های این روزهای ورزش ایران از بین برود.

دختران و لیگ برتر در انتظار پایان تعطیلات نوروز

به گزارش "ورزش سه"، در حالی که همه چیز مهیای برگزاری هفته نوزدهم رقابت های لیگ برتر بانوان بود، ترس از شیوع بیشتر ویروس خطرناک کرونا باعث شد تا لیگ برتر بانوان نیز به مانند آقایان به تعویق بیفتد. مسئله تعویق بازی های لیگ برتر بانوان به فصل قبل برمی گردد و به دلیل برگزاری بازی های مقدماتی المپیک، لیگ برتر خیلی طولانی تر از قبل شده بود. 

 

به این ترتیب در حالی که در سال های قبل یکی از بهترین اتفاقات مربوط به لیگ برتر فوتبال ایران برگزاری منظم آن بود حالا دیگر نمی توان به این موضوع هم فکر کرد چرا که برای دومین سال پیاپی باز هم برگزاری هفته ها پایانی این بازی ها به تعویق افتاد تا این دوره از رقابت های لیگ برتر باز هم در اسفندماه به پایان نرسد و همه چیز به بعد از تعطیلات نوروز موکول شود. 

 

با این حساب می توان گفت دختران فوتبالیست یکی دو هفته پیش از چهارشنبه سوری تا چند روز پس از سیزده بدر باید در انتظار بمانند تا بتوانند هفته های پایانی لیگ برتر را کلید بزنند. این اتفاق در حالی می افتد که سازمان جهانی بهداشت در آخرین اطلاعیه های خود اعلام کرد در هفته پایانی فروردین ماه میزان شیوع ویروس مورد نظر به حداقل خواهد رسید و این موضوع هم قطعا می تواند نکته مهمی برای برگزار کنندگان لیگ باشد. 

 

به این ترتیب نگاهی می اندازیم به اتفاقات مهمی که تاکنون در لیگ امسال افتاده است:

 

هرچند بازی ها در چهارهفته مانده به پایان به تعویق افتاد اما می توان گفت قهرمان این رقابت ها روی کاغذ مشخص شده است و شاید اتفاقاتی فوتبالی که اصلا قابل پیش بینی هم نیست باعث شود تا امپراطوری شهرداری بم فروبریزد. بمی ها این روزها به مانند دو فصل اخیر باز  توانستند با کسب صددرصد امتیازات توانستند خود را در فصله چهارهفته مانده تا پایان بازی ها در صدر جدول رده بندی نگه دارند. آنها این روزها با کسب 54 امتیاز به صدر جدول تکیه کرده اند و پس از آنها نیز تیم وچان کردستان با 48 امتیاز حضور دارند و البته اینکه این دو تیم در هفته پایانی بازی های لیگ باید با یکدیگر روبرو شوند نیز اتفاق جالبی است که شاید یکی از همان وقایع عجیب فوتبالی را در نتیجه آن ببینیم.

 

1483251

 

در میان تیم های حاضر در این بازی می توان نام تیم های سقوط کننده را هم دید. دو تیم آویسا خوزستان و سینا بوشهر با تنها دو و یک برد در انتهای جدول رده بندی جاخوش کرده اند. این در حالیست که از تیمی مانند زاگرس شیراز هم می توان به عنوان یکی از نامزدهای سقوط نام برد. 

 

1483252

 

یکی از نکات جالب لیگ برتر امسال رقابت دو نسل از گلزنان فوتبال بانوان با یکدیگر است و در این میان مهاجمان جوانتر توانستند به نتیجه بهتری برسند به طوری که عنوان خانم گلی رقابت های امسال تاکنون در دست دو بازیک جوان است. سمیه خرمی از وچان کردستان با 28 گل و هاجر دباغی از سپاهان با 27 گل تاکنون در صدر بهترین گلزنان قرار دارند و البته بازیکنان باتجربه تری همچون زهرا قنبری و سارا قمی نیز که کاپیتان های تیم ملی محسوب می شوند 21 و 19 گل به ثمر رساندند تا همچنان به عنوان یکی از خطرناک ترین بازیکنان لیگ را معرفی شوند. 

 

1483253

1483254

 

در میان گلسازها هم البته رقابت برای رسیدن به عنوان بهترین همچنان داغ است. الهام فرهمند که پیش از این نیز موفق به کسب عنوان بهترین گلساز لیگ شده بود در بازی های امسال نیز با پیراهن تیم وچان کردستان به عنوان بهترین پاسور و البته گلساز لیگ تا فاصله چهارهفته مانده به پایان بازی ها معرفی می شود. به غیر از فرهمند، سمانه چهکندی از شهرداری بم و مریم رهیده از سپاهان اصفهان در لیست بهترین گلسازها قرار دارند. 

 

1483255

 

یکی از رکوردهای تاریخ فوتبال ایران نیز در بازی های امسال لیگ برتر بانوان شکسته شد. رکوردی که پس از پایان دور رفت بازی های لیگ سر و صدای زیادی به پا کرد و به این ترتیب زهرا خواجوی که دروازه‌بان تیم ملی فوتبال ایران نیز محسوب می شود موفق شد با بسته نگه داشتن دروازه خود در 953 دقیقه، رکورد گل نخوردن در تاریخ فوتبال ایران را از آن خود کند. 

 

1483256

 

یکی از تیم هایی که در لیگ برتر توانست برای اولین بار به میدان برود تیم وچان کردستان بود. تیمی پس از ادغام دو باشگاه آذرخش تهران و راه یاب ملل مریوان به وجود آمد و توانست در اولین حضور خود نتایج موفقی بگیرد تا اینجا هم با شش امتیاز اختلاف پس از شهرداری بم در رده دوم جدول رده بندی قرار گرفته است. 

 

1483257

 

یکی از مهمترین حواشی لیگ برتر این دوره که در حال انجام است به کوچ تعدادی از ستاره های تیم سپاهان به کردستان برمی گردد. سپاهانی ها که فصل قبل توانستند در اولین حضور خود در لیگ برتر، بازی های خوبی به نمایش بگذارند در نهایت در فصل دوم با تغییراتی وسیع پا به میدان گذاشتند. حرف و حدیث هایی که از حواشی تیم به گوش می رسید در نهایت پیش از آغاز رنگ واقعیت به خود گرفت و نفراتی همچون الهام فرهمند، فروغ موری، سمیه شهبازی(سرمربی) و ... علیرغم تلاشی که برای راه انداختن تیم سپاهان اصفهان داشتند بالاجبار از تیم محبوب خود جدا شدند و با هم راهی کرستان شدند. 

 

قطعا یکی از عجیب ترین اتفاقاتی که در بازی های لیگ برتر می افتد و تمام هم نمی شود به بازی های تیم شهرداری بم بر می گردد. در فوتبال بانوان یک قانونی وجود دارد مبنی بر این که هر تیمی می تواند در یکی از بازی های خود به هر دلیلی حضور نداشته باشد و همین قانون هم در جریان بازی های تیم بم، بدجور آنها را اذیت کرد به این ترتیب که پنج تیم در بازی هایی که تاکنون انجام شده برابر تیم شهرداری بم حضور نیافتند و همین موضوع باعث شد تا آنها نتوانند رقبای پایین جدولی خود را با گل های زیاد راهی خانه کنند. 

 

محرومیت گروهی داوران خانم حاضر در بازی های لیگ برتر هم از اتفاقات خیلی عجیب دوره ریاست ممبینی بر کمیته داوران بود. در حالی که بازی ها در میانه نیم فصل اول در حال برگزاری بود تعدادی از داوران حاضر به وسیله نامه ای که تنظیم کرده بودند به حقوق های معوقه و البته پایین خود اعتراض کردند تا شاید به این ترتیب به درخواست آنها رسیدگی شود اما عملا اوضاع به گونه ای دیگر پیش رفت و داوران معترض همگی محروم شدند! 

 

پس از این محرومیت ها و به دلیل اینکه داوران زیادی در سطح یک فوتبال بانوان قضاوت نمی کنند باعث شد تا کمیته داوران از داوران به نسبت جوان تر و گمنام تر استفاده کند و به همین دلیل اشتباهات پیاپی آنها صدای همه مربیان حاضر در لیگ برتر را درآورده بود.

 

مریم ایراندوست، سرمربی سابق تیم ملی و تیم ملوان بندرانزلی که پیش از آغاز بازی های لیگ برتر از جمع ملوانان جدا شده بود و البته از ایران نیز خارج شده بود در فصل نقل و انتقالات نیم فصل با پیشنهاد تیم تازه کار هیات فوتبال البرز روبرو شد و در نهایت به ایران بازگشت به این تیم پیوست. ایراندوست تنها مربی لیگ برتر بانوان بود که در میانه های لیگ به تیم جدید خود پیوست.

 

1483258

 

به این ترتیب و پس از دوره کردن مهم ترین اتفاقات هجده هفته از بازی های لیگ برتر بانوان، پرونده این بازی ها را می بندیم  در انتظار احتمالا روزهای 17، 18 فروردین 99 می مانیم که پس از پایان تعطیلات و با فروکش کردن سونامی ویروس کرونا، یک بار دیگر این بازی ها از سر گرفته شود.

 

1483259

دیدگاه‌ها