کد خبر : 1672303 | 14 اسفند 1398 ساعت 22:15 | 141.4K بازدید | 0 دیدگاه

آقای انصاری‌فرد به این شایعات پایان بدهید

سکوت عرب شکست: داستان دوشنبه‌ای که هرگز نیامد

مدیرعامل سابق پرسپولیس بعد از ماه‌ها سکوت درباره حواشی و شایعات دوره مدیریت پر حرف و حدیث خود جلوی دوربین آنتن به صحبت و توضیح پرداخت.

سکوت عرب شکست: داستان دوشنبه‌ای که هرگز نیامد

به گزارش "ورزش سه"، ایرج عرب؛ نامی که به شکلی عجیب و باورنکردنی در بین هواداران پرسپولیس منفور شده است. این در حالیست که مدیرعامل سابق پرسپولیس شاید در کارنامه خود تنها جدایی برانکو ایوانکوویچ را به عنوان یک نقطه ضعف غیرارادی قبول دارد و مدعی است این اتفاق در هر دوره و مدیریتی امکان داشت رقم بخورد و قرعه به نام او خورده است. با این حال ماجرای مربوط به جدایی برانکو ایوانکوویچ، پاداش‌های آسیایی، قرارداد بازیکنان، اختلاف نظر هیات مدیره، پیش خور کردن بودجه باشگاه و بدهی‌های بزرگ از جمله مواردی بود که ایرج عرب بعد از ماه‌ها سکوت ترجیح داد در روزهایی که لیگ تعطیل شده و سرخپوشان با اختلاف 10 امتیازی در صدر حضور دارند، به آنها پاسخ دهد.


گفتگوی مفصل و چالش برانگیز ایرج عرب را با اپلیکیشن آنتن را در ادامه می‌توانید بخوانید و از طریق ویدئوی تماشا آن را مشاهده کنید.

 

چرا سکوت؟
متاسفانه طی این مدت مباحث بسیار بد و ناجوانمردانه‌ای در حوزه مدیریتی ما انجام شد که چندان خوب نیست افرادی که زحمت می کشند و بعد می روند به طور یکطرفه و ناجوانمردانه مورد حمله قرار گیرند و نقاط مثبت کارشان دیده نشود و اگر ضعفی بوده آنها بولد شود. فضای مجازی نادرستی که در اطراف باشگاه‌های بزرگ وجود دارد، البته نه در رسانه‌های رسمی که در مدت حضور ما همکاری منصفانه‌ای داشتند ولی همانطور که گفتم برخی فضاهای مجازی چندان مناسب نیست. یک سری افراد سودجو یک سری کانالی شکل دادند و درآمد آنچنانی هم به جیب میزنند و فضای مجازی باید اخبار زرد منتشر کنند و چون پیگیری نمی‌شود به راحتی می‌توانند هر اتهامی را بزنند.

 

آمدم تا درباره سیاه‌نمایی‌ها حرف بزنم
بعد از اینکه سه جام در دوره من گرفت، تیم کارش را در شرایطی شروع کرد که برانکو ایوانکوویچ رفته بود. من همیشه سعی می‌کردم به مسائل باشگاه بپردازم و هیچ مصاحبه‌ای از من علیه مدیران سابق نمی‌بینید چرا که اعتقاد دارم مدیر باید رو به جلو نگاه کند. یک سری آمدند و پرسیدند از این اتهام ولی من احساس کردم صحبت درباره آن می‌تواند به روند تیم صدمه بزند و بنابراین گفتم اگر خودم آسیب ببینم بهتر از این است که به باشگاه بزرگ محبوب آسیبی وارد شود. امروز اما دیدم که لیگ تعطیل شده و نیم فصل را هم با آقای کالدرون با اختلاف سه امتیازی قهرمان شدیم و الان هم تیم شرایط خوبی دارد و شخصیت قهرمانی دارد. الان دیدم که بهتر می‌شود کوچک نه خیلی زیاد به مسائل مطرح شده بپردازیم. بهرحال هوادار باید برخی مسائل را بداند. من در جامعه وقتی هوادار را می‌بینم تحلیل مناسبی وجود دارد اما برخی هم دنبال سیاه نمایی هستند و بهتر است اینجا درباره آن ابهام‌ها بحث شود.

 

آغاز ماجرا؛ برانکو چرا رفت، چرا دوشنبه نیامد پول بگیرد!؟
آقای برانکو در یک دوره مدیریتی بهرحال از پرسپولیس جدا می‌شد و مادام العمر که در این تیم نمی‌ماند، این قرعه بد به نام من خورد. ایشان یکی دو ماه قبل از رفتن، وسایل خودش را جمع کردند و فرستاده بودند. حالا این ماجرا که وکیل ایشان گفته بود پول را بدهید ایشان می ماند ولی ما پول را آماده کردیم. حالا آن  دوشنبه مدنظر ما یک دوشنبه واقعی بود و همین چند روز پیش صحبت از دوشنبه در یک تیم دیگر بود. حالا دوشنبه نه سه شنبه و چهارشنبه و این روز مهم نیست مهم این بود که پول آماده شد. اما وکیل ایشان اعلام کرد که ما خواهان فسخ توافقی هستیم و آن اتفاقات افتاد. بعد از دوران آقای برانکو و پسابرانکو یک سری شرایط خاص در قرارداد بازیکنان بود که می‌توانستند به راحتی قرارداد خود را فسخ کنند. ما مانده بودیم و تیمی که سرمربی ندارد و خیلی از بازیکنان با توجه به پیشنهاد مناسب مالی و حرفه‌ای تمایل به رفتن داشتند. شرایط قرارداد به شکلی بود که می‌توانستند به راحتی جدا شوند و از سوی دیگر ما تحت فشار جدایی برانکو قرار داشتیم.

 

 

1483381

 

از روزهای اعتراض هواداران و حفظ بازیکنان باید کتاب نوشت
امروز اگر صحبت کردن درباره مدیریت باشگاه‌ها صورت می‌گیرد، هیچ کس درباره مدیریت های قبلی نباید غیرمنصفانه حرف بزند. همیشه گفتم و خودم اجرا کردم و به همین دلیل به دیگران توصیه می کنم. مدیریت در کشور ما یک مدیریت اقتضایی است و با برنامه مدونی مواجه نیستید که بیایید و 90 درصد برنامه باشد و 10 درصد خلاقیت و مدیریت. شما باید صد در صد بیایید و مدیریت کنید تمام امور را. باشگاه های ما خیلی حرفه ای نیستند و نه چارت سازمانی دارند و نه برنامه. این مساله ما را اذیت کرد و ما در روزهایی که هوادار شاکی بود 48 ساعت فقط با آقای ترابی جلسه داشتیم. مذاکره ای سنگین و بندی در قراردادش بود که به راحتی می توانست جدا شود و ما به سختی او را حفظ کردیم. آقای محمد انصاری مذاکراتی با تراکتور داشتند. حفظ آقای علیرضا بیرانوند، شجاع خلیل زاده، امید عالیشاه، احمد نوراللهی، علی علیپور که همگی مدعی پیشنهادات مناسب خارجی بودند. فشارهای پسابرانکو و همزمان باید به مربی جدید فکر می‌کردیم و هم اینکه به دنبال حفظ بازیکنان باشیم. شما الان ببینید که شاکله تیم حفظ شد و الان پایه گذار موفقیت تیم هستند. هیچ کس اما این را ندید که ما به چه سختی این بازیکنان را حفظ کردیم و باید درباره این روزها کتاب نوشت. هیات مدیره بسیار همراه بود و بیشترین جلسات را برگزار کردیم و تقسیم کار صورت گرفت. باشگاه ها تقریبا نیمه تعطیل شده بود و جاهای مختلف قرار می گذاشتیم و با بازیکنان مذاکره می‌کردیم و کارها را دنبال می‌کردیم. توانستیم تیمی که شاکله قهرمانی را داشت، حفظ کنیم. چیزی که کمتر به آن پرداخته شد و غیرمنصفانه است این است که با چه مشکلاتی این شاکله حفظ شد. بعد باید پاسخ بدهیم چطور بازیکنی مثل ترابی که مهره تاثیرگذاری برای تیم بود را حفظ کردیم و با چه مبلغی. آنهایی که اکنون حفظ شدند الان تیم را به سمت قهرمانی دوباره می‌برند. آقای کالدرون که آمد تیم را به سمت قهرمانی پیش برد با همین بازیکنان و با سه امتیاز اختلاف قهرمان کرد.

 

برانکو قرارداد نداشت؟ چرا گذاشتید برود؟
ما یک ماه قبل از رفتن ایشان اگر قراردادش را بخواهید 800 هزار یورو حساب کنیم، ما به او 500 هزار یورو و 500 میلیون تومان هم جداگانه پرداخت کردیم. نحوه پرداختی به این شکل است که هر پرداختی از ابتدای قرارداد و اولین مطالبات محسوب می‌شود. اگر بخواهم درباره دوره خودم حساب کنم من نزدیک به 60 درصد آن را پرداخت کرده بودم. این را در نظر بگیرید که 300هزار تای آن بعد از قهرمانی تیم در لیگ برتر شکل گرفت. طبیعتا از اصل پول که 800هزار تا ما 500 هزار تا را داده بودیم. بنابراین تا آنجا مشکلی نبود و اینکه ما گفتیم او می‌ماند به این خاطر بود که یک روز قبل از رفتن برانکو ما در هتل اوین با او جلسه داشتیم و گفت می‌مانم. بعد گفتند که پول را بدهید و ما روی حرف ایشان اعتماد کردیم. آنچه که ایشان می‌خواست به دست بیاورد با قهرمانی در لیگ برتر، سوپرجام و جام حذفی را گرفته بودند.

 

 

چرا پول به حساب برانکو واریز نشد؟
شما در زمان آقای استراماچونی هم که قرار بود 126 هزار دلار پرداخت شود دیدید شرایط به چه شکل پیش رفت. ما باید نزدیک به یک میلیون یورو با احتساب دستیاران به حساب برانکو ایوانکوویچ واریز می‌کردیم. با چند صرافی بزرگ صحبت کردیم و گفتند نهایتا بشود روزی 40-30هزار بتوانیم به حساب ایشان در دبی انتقال بدهیم. به حساب دخترش اصلا نمی شد. ما چقدر وقت داشتیم؟ 5-4 روز که نهایت می‌شد 150هزار حواله کرد و نمی‌شد به تعهدات عمل کرد.   یکسری از دوستان گفتند چرا به دنبال پرداخت نقدی بودید اما باید بگویم 500هزار یوروی قبلی نقدی و در هتل به ایشان پرداخت نشد؟ پرداخت نقدی غیرمرسوم به ایشان نبود و شاید نزدیک به 70درصد مطالبات خود را به این شکل دریافت کرده بودند که رسیدهای آن در باشگاه موجود هستند.

 

 

برانکو ایوانکوویچ شخصا خواستار فسخ شد
نامه رسمی هست که ما می‌توانیم آن را در اختیارتان قرار دهیم. آخرین نامه‌ای که وکیل ایشان48 ساعت قبل از پرداخت پول زد و اعلام کرد ما خواستار فسخ یکطرفه هستیم. باشگاه باید چه می کرد؟ یک فصل دیگر قرارداد داشتیم و ایشان متعهد بود، باشگاه هم تعهد داشت و ما پول را البته آماده کرده بودیم اما ایشان می‌خواست به تعهد یکسال باقیمانده از قراردادش عمل نکند و طبیعتا باشگاه با نظر مشاوران حقوقی که داشت تصمیمی می‌گرفت که منافع باشگاه تامین می‌شد.

 

چرا برانکو شکایت کرد و توافقی صورت نگرفت؟
ایشان یک سالی با باشگاه تعهد دارند و من از روال حقوقی پیش گرفته شده در این زمینه بعد از جدایی‌ام خبر ندارم و در زمان ما پیگیری شد. توافق هم متاسفانه به دلایل مشکلاتی که وجود داشت نهایی نشد. البته ما از فیفا یک پولی طلب داریم که قابل دریافت است. زمانی که باشگاه را ترک کردم یک میلیون دلار (700هزار دلار از فیفا و 300هزار دلار از AFC) مطالبات داشتیم. 300هزار دلار را خودم گرفته بودم و در حساب سفارت بود که از این مبلغ 234 هزار دلار وصول شد هزینه شده است. 700هزار در فیفا به راحتی قابل دریافت است. در زمانی که آقای برانکو و بودیمیر فعال بودند ما نامه زدیم که این پول به برانکو پرداخت می‌شود. علت اینکه پول برانکو را هم با تاخیر تامین کردیم به این دلیل بود که تصور می‌کردیم از طرف فیفا قابل دسترس ایشان خواهد بود. اسناد و نامه‌هایی که به فیفا در این زمینه زدیم موجود داریم. بعد از آن البته گفتند که این پول را در قبال رای خواهیم داد، یعنی الان این پول به راحتی در مقابل رای‌های علیه باشگاه قابل پرداخت خواهد بود.

 

 

ماجرای پرحرف و حدیث پاداش آسیایی؛ پول کجا هزینه شد؟
بازرسی نگفته بود که پول وارد باشگاه نشده است. گفته بودند که پول‌های چه درآمد زمان ما و چه زمان گرشاسبی ثبت مالی نشده بود. ما از کل پولی که باید از پاداش آسیایی می‌گرفتیم زمانی به ما رسید که دلار افت کرده بود و عدد آن کم شده بود. توسط یک شرکت واسطه تبدیل به ریال شد و عین آن وارد خزانه باشگاه شد. مجموع واریزی با کسورات حدود 18 میلیارد بود. 8 میلیارد از آن بابت پاداش کادرفنی، بازیکنان و اعضای تیم پرداخت شد، 7 میلیارد و اندی هم بابت یکی از اقساط مطالبات بازیکنان و 2 میلیارد هم هزینه مالیات و برگزاری فینال و ... صورت گرفت که ریز اسناد آن موجود است. همان موقع گزارش آن را  مو به مو به وزیر دادم. باشگاه پرسپولیس دولتی است و ذیحساب دارد و تمامی اسناد تحت کنترل است. الان من هم از آقای انصاریفرد و هم هیات مدیره خواهش دارم یک بار به این موضوع پایان دهند. اسناد مالی جای گمانه زنی ندارد و سند است. الان به راحتی می تواند کلیه درآمد و هزینه‌های ارزی و ریالی (خواسته من است و از آن کوتاه نخواهم آمد) در سایت رسمی باشگاه انتشار یابد. این ها به راحتی می تواند در سایت باشگاه و در اختیار عموم قرار گیرد. در زمان خودم همه را توضیح دادم و فکر می کردم قانع کننده باشد اما باز حرف و حدیث و شایعه می‌کنند. اسناد مالی که حرفی نیست و سند است. اگر کسی می گوید پولی نیست سند بیاورد.خیلی پیچیده است که هزینه و درآمد دوران مرا در بیاورند و انتشار دهند؟ من همیشه سعی کردم سکوت کنم. چرا؟ چون استقلال و پرسپولیس و باشگاه های بزرگ به طور کلی فضای ملتهب دارند. هیات مدیره ما در دوره من هیچ تنشی نداشت. هیچ وقت از من مصاحبه تنش زا دیدید؟ من هیچ وقت نخواستم حرفی بزنم که محبوب هواداران شوم و 24 ساعت کار می‌کردیم. اما باز می گویم این مسائل مالی چیز پیچیده ای نیست و مگر می‌شود 2 و نیم میلیون دلار در باشگاه نیاید؟ کل پول آسیایی وارد خزانه شد و ریز هم پرداختی و درآمد مشخص است. من خودم از باشگاه می‌خواهم اگر واقعا مشکلی داشتم اعلام کنند. اگر نزنند و از عدم انعکاس یک سری بخواهند سواستفاده کنند و تخریب کنند باید سکوت نکرد. امروز به راحتی می‌گویم همه چیز از من بزنید روی سایت و از این خواسته شفاف‌تر بگویم.یک سری در چنل ها نشسته‌اند و ادمین هر دو چنل استقلال و پرسپولیس هستند و ماهیانه 100 میلیون درآمد دارند و این حرف‌های بدون سند را می‌زنند. من اما از صداقت استقبال می‌کنم و مشکلی نیست اگر بیایند بگویند مشکل مالی عرب این بود و این پول کجا رفته. می‌آیید می‌گویید پول‌ها کجا رفته؟ باشگاه بیاید بگوید. همین آدم‌ها برای جذب بازیکن خاص فشار می‌آوردند و هواداران فکر می‌کردند از روی دلسوزی است اما مسلما هدف دیگری را دنبال می کردند. من با اسناد حرف میزنم و مشکلی نیست اگر انتشار دهند.

 

 

1483383

 


درآمدهای پاداشی قبل از فینال به حساب چه کسی رفته؟
دوره مدیریت من از زمانی شروع شد که پول فینال آمد. مطمئنا اما همانطور که گفتم در مورد اسناد مالی شما نمی توانید بگویید شایعه است و می گویند، چرا که سند است. در مورد مساله مالی به راحتی این مساله قابل شفافیت است و می تواند باشگاه ریز آن را اعلام کنند. اگر بنا باشد نزند کسی نباید حق این را داشته باشد که این شایعات را شکل دهند.

 

 

اینستاگرام باشگاه را پس گرفتم با درآمد چند میلیونی
وقتی وارد باشگاه شدم پرسیدم اینستاگرام داریم که گفتند هم داریم و هم نداریم! گفتم هم نداریم یعنی چه! گفتند ما اینستاگرامی داریم با تیک آبی ( که مسلما بدون اینکه نامه رسمی باشگاه زده شده باشد این تیک دریافت نمی‌شود) پس ما اینستاگرام داریم. گفتیم سندها را بیاورید که ببینم این نامه کجاست. هیچ مستنداتی در این زمینه وجود نداشت. در اینستاگرام تبلیغ می شد و درآمدزایی بسیار خوبی داشت با 2 میلیون و 700 هزار فالوور. گفتیم که چه کسی تبلیغ می‌گیرد و جالب اینکه یک مساله آزار دهنده داشت؛ اینستاگرام تیک آبی دارد و به اسم پرسپولیس فعالیت می‌کند و درآمد دارد اما علیه باشگاه پرسپولیس مطلب می‌زند! یک شرکتی پیدا کردیم دنبال کار باشد و پیگیر پس گرفتن اینستاگرام باشد. ما در آوردیم که نامه از باشگاه رفته اما کسی نگفت چطور. بعد از سه ماه ما توانستیم اینستاگرام باشگاه را بگیریم. همان زمان شرکت‌هایی بودند که ماهیانه بین 600-500 میلیون تومان صفحه را تبلیغاتی از ما اجاره می‌کردند. حالا چرا اجاره ندادیم؟ من دوره آخر مدیریتم بود و خواستم اجازه بدهم مدیر بعدی بتواند از این پتانسیل سود ببرد. اسنادی که به دست آمد متوجه شدیم چقدر پول درآمدزایی داشته و شکایتی کردیم به دادگاه فرهنگ و رسانه و الان نمی دانم آیا پیگیری شد یا خیر. اگر پیگیری شود مطمئنا این درآمدهای چند میلیونی به حساب باشگاه بازخواهد گشت.

 

 

ایرج عرب در رفتن برانکو چقدر مقصر است؟
ایشان تصمیم به رفتن داشت و وسایل خودش را فرستاده بود. بعد از آن هم وکیل ایشان آمدند و گفتند پول بدهید و پول ایشان آماده بود و در باشگاه صورتجلسه و مستند شده بود. دو روز قبل از وصول اعلام کردند خواهان فسخ قرارداد هستم و شما بیاید بگویید من چقدر مقصر هستم. ببینید در این شرایط چقدر بابت تهیه و تامین آن 500هزار یورو که ما داده بودیم چه سختی‌هایی نکشیدیم. بابت تهیه پول دوم هم چه سختی‌هایی روی ما نبود. باورنکردنی بود و الان مطمئنا آقای انصاریفر متوجه این موضوع می شوند. از بیرون که نگاه کنید کاملا متفاوت از زمانی است که پشت میز مدیریت پرسپولیس می‌نشینید. عامل اصلی و گرفتاری بزرگ این دو باشگاه دولتی بودن آنهاست. هم آقای وزیر و هم دولت و نظام و همه کسانی که طی این مدت مدیریت داشتند به این نتیجه رسیدند. همین دوستانی که الان در باشگاه فعالیت دارند زمانی که بیرون بودند و گاهی صحبت می‌شد می گفتیم کار سخت است. باشگاه دولتی برای عقد قرارداد اسپانسری یا هر موضوعی هزار گرفتاری دارید. الان آقای انصاریفر این را درک می کند. گرفتن این اسپانسر تشریفات قانونی می خواهد و بیشتر از سه سال نمی شود بست و الان هم در حال واگذاری است هزار مشکل دیگر دارد. اسپانسری که به شکل تضمینی نتواند ورود کند، کار نخواهد کرد. مساله دیگر این است که درامد و هزینه باید منطبق باشد و در غیر اینصورت بدهی ایجاد می شود. اگر الان طبق وعده آقای انصاریفر 150میلیارد تامین شود پرسپولیس هیچ مشکلی نخواهد داشت اما مطمئنا به این راحتی نیست. تامین منابع مالی فقط یک بخش از مدیریت است.

 

نه نبی با دایی مذاکره کرد نه خلیلی با قطبی؛ خودم با یحیی حرف زدم
در داخلی‌ها به جز مذاکره با آقای گل محمدی که به نتیجه رسیدیم و دو جلسه هم بنده در منزل ایشان (یحیی) داشتم و تفاهمنامه نیز امضا کردیم دیگر گزینه های ایرانی صحت نداشت. با یحیی به نتیجه ابتدایی رسیدیم. به جز ایشان هیچ موضوعی صحت نداشت و هیچ مذاکره ای از سوی هیات مدیره و فرد دیگری با آقایان دایی و قطبی صورت نگرفته بود. به هیچ وجه حتی به اندازه یک اپسیلن. فقط خودم به نمایندگی از هیات مدیره دو جلسه با آقای گل محمدی به یک پیش قراردادی رسیدیم که آن نیز اکنون نزد من و باشگاه موجود است. چون ایشان قرارداد داشتند قرارداد نبستیم و تفاهمنامه امضا کردیم. ایشان گفتند من با آقای حمیداوی قرارداد نبستم اما یک تعهد اخلاقی از ایشان گرفتم که اگر خواستند مرا کمک می کند. ما رفتیم پیش آقای حمیداوی اما ایشان گفتند شرایطم در استان به شکلی است که فشار روی من قرار دارد. آقای گل محمدی بعد از آن گفتند من در مشهد مذاکره می‌کنم که دیدیم ماندگار شدند. اصلا بحث مسائل مالی با آقای گل محمدی نداشتیم ولی مسائلی که در مورد قرارداد ایشان در نیم فصل می شود در جریان نیستیم و با آقای حمیداوی در ابتدای فصل هیچ بحث مالی برای دریافت رضایتنامه صورت نگرفت. ما خیلی مذاکره کردیم ولی صادقانه می‌گویم یحیی دوست داشت بیاید اما قرارداد داشتند و آقای حمیداوی گفتند که به شدت از سوی مسوولان تحت فشارم و به هیچ عنوان امکان این قرارداد وجود نخواهد داشت.

 

 

چطور گابریل کالدرون سرمربی پرسپولیس شد؟
در مورد آقای کالدرون ما یک هیات مدیره منسجم داشتیم که یکی از افتخارات دوره مدیریتی بنده است که همراه بودند و دنبال منافع شخصی نبودند. ساعت‌ها وقت می‌گذاشتند. الان یکی از عزیزان دیگر به این هیات مدیره اضافه شده. همه موضوعات را در جلسه مطرح می‌کردیم. باشگاه با خرد جمعی اداره می شد و با یک سری مربیان مذاکره کردیم. ساعت 4 صبح با کالدرون به توافق رسیدیم. ایشان زحمت کش بودند و کار می کردند و به ترکیب خودش رسید و به قهرمانی نیم فصل رسیدند. روند ایشان رو به صعود بود و الحمدالله این روند الان با یحیی هم دنبال می‌شود.

 

در زندگی شخصی کالدرون وارد نشوید!
در حد معقول بود و چیزی نبود که از برانکو ایوانکوویچ بیشتر به او بلیت برای هواپیما و وی آی پی بدهیم. این بلیت ها معمولا در قراردادها هستند. نه اصلا این چیزها نبود. ما باید مسائل اخلاقی را رعایت کنیم. ورود در زندگی شخصی افراد شرعا و اخلاقی درست نیست. یکی از آسیب هایی که ما در فضای اجتماعی می بینیم این است که در زندگی سلبریتی‌ها و ... وارد مسائل خصوصی آنها می‎شویم. اگر بنا باشد انتقاد کنیم باید منصفانه در چارچوب ضوابط اخلاقی باشد. شایعاتی که می سازیم این است که شایعه منفی زود پخش می شود اما پاسخ آن منعکس نمی شود و باعث بی آبرویی افراد می شود. در باشگاه و مدتی که بودم نه چیزی دیدیم و نه شنیدیم. ایشان (کالدرون) فرد زحمتکش، دانا، حرفه ای و آنالیزور فوق العاده با نتایج مناسب بود. از روزی که برانکو رفته و علیرغم مصاحبه هم که علیه من کرد و فشار هم روی من بود من همواره از او تعریف کردم. برانکو تلاش زیادی برای پرسپولیس داشت و جام آورد و شرایطی شد که خودش ترجیح داد برود. بنا نیست خدای ناکرده بخواهیم طرف را تضعیف کنیم به یک سری مسائل غیرحرفه ای و اخلاقی بپردازیم. پرداختن به جزییات و مسائل شخصی عوامپرست است اما فکر کنم اغلب جامعه به این مسائل دامن نمی زند و این مسائل آسیب اجتماعی ایجاد می کند.

 

 

1483382

 

 

تمام بازیکنان تیم قهرمان را حفظ کردم اما کسی ندید
الان تیم قهرمان است، تغییری در آن شکل گرفته؟ کاری که ما کردیم این بود که بازیکنانی که شروط قراردادی داشتند به سختی حفظ کردیم. نمی‌خواهم به جزییات بپردازم. مگر می‌شد قرارداد ترابی را اضافه نکرد و انتظار داشت او بماند؟ ایشان به راحتی می توانست برود. شجاع خلیل زاده پیشنهاد چند صد هزار دلاری از قطر داشت. بعضی از بازیکنان پیشنهاد 7 میلیاردی از تیم های داخلی داشتند! بازیکنی که 7 میلیارد از تیم داخلی داشت چه کارش می شد کرد؟ در آن شرایط باید ریسک کنید و بگویید برو و اگر می رفت چه می‌شد؟ آقای ترابی می رفت چه اتفاقی می‌افتاد؟ ریسک کنی و برود و الان سرمربی نداری و بازیکن را هم از دست بدهی؟ امیری و کنعانی زادگان را هم گرفتیم. تیم پرسپولیس شخصیت قهرمانی داشت و تنها کاری که کردیم حفظ تیم و اضافه کردن چند بازیکن مناسب بود. همین تیم در حال قهرمان شدن است. دو بازیکن خارجی که در نیم فصل جذب شدند یکی که رفت و نیامد (استوکس) و یکی دیگر هم هنوز به آمادگی نرسیده (اوساگوآنا). پس کار بزرگی شده و هیچ جا گفته نمی شود که فلانی تیم را حفظ کرد. این تیم همینطور نماند. داستان دارد و کتاب باید برای حفظ آن نوشته شود. در جزییات حفظ تیم یک سری مسائل است و اینکه با چه مشکلاتی صورت گرفته صلاح نیست بگویم.

 

جذب پر حرف و حدیث جونیور براندائو
کالدرون چند بازیکن خواست. یک سری از آنها امکان جذب نداشتند و قرارداد چند ساله داشتند و برای آزاد کردن آن مثلا باید یک میلیون دلار می‌دادیم که این مساله هارمونی تیم را برهم می زد. یک سری بازیکن خودمان پیشنهاد دادیم و به طور مثال یک بازیکن خارجی در لیگ خودمان پیشنهاد دادیم. 10 شب تا صبح بیدار بودیم تا او را بگیریم (کی روش استنلی). یک بازیکن آوردیم که مشکل پزشکی داشت. اما خودش اصرار داشت که جونیور را بگیریم. وویس‌های ایشان موجود است و در نهایت نامه هم نوشت. با توجه به شرایطی که آنالیز شده بود که گفتند این بازیکن خوب است. خیلی از بازیکنان خارجی به ایران آمدند که جواب ندادند. گزینه نهم که می توانید بروید یک سری بازیکن در ابتدای لیست قرار دهید که اصلا امکان جذب شان نباشد و بگویید پس این چه شد؟ فلان بازیکن که قرارداد سه ساله در یک باشگاه اروپا را دارد و یک میلیون دلار باید داد برای رضایتنامه مسلم است که امکان جذب ندارد. به هر دلیلی جونیور در فوتبال ما جواب نداد و نوع قراردادش هم دیدید که به شکلی بود که به سادگی توانست جدا شود و مشکلی پیش نیامد.
در باشگاه و مجموعه هیات مدیره به هیچ وجه در مورد هیچ کس این مساله وجود نداشت. محسن خلیلی هم اصلا این بازیکن را نمی شناخت و کالدرون اصرار داشت که جونیور بیاید و زودتر بیاید. هیچ گونه دلالی و این مسائل وجود نداشت. الان آقای استوکس هم رفت آیا دلالی شد. آیا یک بازیکن خارجی جذب شود یا برود برویم به دنبال بدترین اتهام؟ حالا درباره استوکس که سابقه او را داشتیم و می شناختیم. باید شنونده عاقل شود و تهمتی به انسان ها زده نشود. به هیچ وجه در هیات مدیره و مجموعه ما این مساله (دلالی) وجود نداشت.

 

 

باشگاه گوچی را می‌خواست برانکو اما بودیمیر
آقای منشا می‌دانید قراردادش با ما چقدر بود و با استقلال چقدر؟ او 300 و اندی هزار دلار قرارداد با ما داشت اما با 60هزار دلار به استقلال رفت. آن زمانی که تیم را تحویل گرفتیم در نیم فصل بود. برانکو در ایران نبود و تعطیلات کرواسی بود و دو اسم به باشگاه داد. گفت آقای گوچی و گزینه دوم من هم بودیمیر است. رضا قوچان نژاد را صحبت کردیم و مدیربرنامه‌اش گفت برای یک و نیم فصل 800 هزار دلار می‌خواهم و آن را به اطلاع سرمربی رساندیم. برانکو گفت اگر این پول را به او بدهید تیم من بهم می‌ریزد. گفتیم پس چه کسی را می خواهی که گفت بودیمیر. از آنالیزور خواستیم بررسی کند که گفت بد نیست اما شاید در حد پرسپولیس نباشد. به برانکو اطلاع دادیم که گفت من بازیکنی که می‌خواهم می دانم چه می‌خواهم از او. این با من و بازیکن خوبی می‌شود و حالا یک گل قهرمانی هم زد. خودش (برانکو) گفت مذاکره می‌کنم چون باید رضایتنامه گرفته می‌شد و ایشان دنبال کارش رفت و قرارداد هم بسته شد. با رضایتنامه یک عددی گفتند و کمتر از این هم نمی‌شود و باشگاه در نهایت قرارداد بست. البته عدد اصلا قابل مقایسه با رقم پیشنهادی برای گوچی نبود. البته گوچی اصلا تمایلی نداشت و ما که صحبت کردیم گفتند شاید بتوانند او را راضی کنند. بودیمیر را آقای برانکو و آنالیزور هم شاهد است که خواست سرمربی بود. مطمئنا آقای برانکو هم تایید می‌کنند که خودش او را خواست. حالا تلویزیون می‌آید یک سری حرف می‌زند. سر یک بازیکن نباید کارهای مدیریت را زیر سوال برد. وقتی کار اجرایی می‌کنید یک سری نقاط قوت دارد و یک نقاط ضعف. با یک نقطه ضعف نباید همه مسائل قوت را زیر سوال برد و باید همه چیز را با هم دید. یک فردی که در تلویزیون حضور دارد و هیچ فرصتی هم برای پاسخگویی وجود ندارد توقع نداریم که این شکلی حمله شود. کجا را بررسی کردید که اقدامات را ببینید و صرفا بیایید سر این بازیکن بکوبید. الان ما تمام تلاش و عملکرد باشگاه را باید سر استوکس زیر سوال ببریم. آیا باشگاه هیچ عملکرد مثبتی نداشته و فقط باید استوکس را دید؟ هیچ زحمتی جز این نقطه ضعف دیده نشود؟ معصوم که نیستیم و مسلما در باشگاهی که مدیریت سازمان یافته ندارد مطمئنا نقاط ضعفی هم دیده می‌شود. بودیمیر را که ما فسخ نکردیم و خودش یکطرفه فسخ کرد و رفت. من اطلاعی از پرونده او ندارم. مدیریت در باشگاه پرسپولیس اینقدر سخت است و به جز کمک نباید کاری انجام شود.

 

جلسات مخفیانه هیات مدیره علیه انصاریفرد؟
در مقابل این همه هجمه سکوت کردم. جلسه مخفیانه چیست؟ ما یک جلسه در خصوص یک سری توهین‌های سازمان یافته وکیل گرفتیم و صحبت کردیم. یک نفر می آید عکس شخصی می گیرد و بعد این حرف‌ها را می‌سازند. تمامی جلسات هیات مدیره با حضور آقای انصاریفرد بود و هیات مدیره کاملا همراه ایشان بودند. تلاش می کنند و می‌کردند و تا روزی که بودم کوچکترین مشکلی با آقای انصاریفرد نداشتم. اگر سکوت کردم به این خاطر بوده تا هیچ بحرانی علیه باشگاه شکل نگیرد.

 

 

پیش خور درآمدهای باشگاه
آقای انصاریفرد قبل از اینکه مدیرعامل شوند جلسه‌ای در دفتر وزیر داشتند و در جریان تمام مشکلات باشگاه قرار گرفته بودند. بعد از آن در اولین جلسه با هیات مدیره که خودم هم بودم، آقای رغبتی به نمایندگی از وزیر تمام مسائل را به او گفت. آقای رغبتی هم بعد از آن مصاحبه کردند و گفتند آقای انصاریفرد با علم و آگاهی کامل به مسائل، می‌آیند. بعد یک مصاحبه‌ای در این زمینه آمد که تمامی قراردادها پیش خور شد که من نمی‌دانم آیا این صحبت ایشان بوده یا نه. چرا که بعد از آن او اعلام کرد یک اسپانسر می‌آوریم که 150میلیارد پول می‌آورد پس طبیعتا نمی‌توانسته حرف و شایعه اول درباره ایشان درست باشد. وقتی او می گوید قرارداد اسپانسر جدید بستیم که مشکلات باشگاه حل می‌شود مسلما آن حرف ایشان نبود. ما وقتی قرارداد قبلی‌مان فسخ و به اتمام رسید  با اسپانسر دیگری قرارداد نبستیم تا دست ایشان بسته بماند. یک سری اسپانسر هم مثل کوثر و ... از زمان گذشته بودند و تا 1401 فکر کنم قرارداد داشته باشند. درآمد این ها هم مسلما وصول می‌شود و برای باشگاه هزینه می‌شود. اینکه امروز بگویم قرارداد نیست و فردا بگوییم اسپانسر داریم درست نیست. ما اینستاگرام پرسپولیس را در اختیار باشگاه قرار دادیم و به نظرم آن حرف‌ها شایعه بودند و من چیزی که دیدم این بود که آقای انصاریفرد با اسپانسر عکس گرفتند و گفتند اسپانسر خوبی است و اپلیکیشین هم قرارداد بستیم و مشکلات تیم حل خواهد شد. مگر می‌شود موقعیت اسپانسری نداشته باشید و قرارداد ببندید؟ این حرف‌ها مسلما در غیر اینصورت پارادوکس خواهد داشت و امیدوارم با قراردادی که بستند مشکلات مالی باشگاه حل شود.

دیدگاه‌ها