کد خبر : 1672348 | 15 اسفند 1398 ساعت 10:44 | 34.4K بازدید | 0 دیدگاه

پاداش تمرین در روزهای سرد؛

گلاره ناظمی؛ نامزد بهترین داور فوتسال جهان

فوتسال پلنت (FUTSALPLANET) فهرست نامزدهای جایزه بهترین داور فوتسال سال ۲۰۱۹ را معرفی کرد که نام «گلاره ناظمی» نیز در بین آنان به چشم می‌خورد.

گلاره ناظمی؛ نامزد بهترین داور فوتسال جهان 

به گزارش "ورزش سه"، در بین 10 گزینه ی اعلام شده نام گلاره ناظمی داور فوتسال ایرانی هم به چشم می خورد. داوری که بازی های المپیک جوانان در آرژانتین را سوت زد و جز معدود داوران آسیایی بود که برای قضاوت جام ملت ها اروپا (بانوان) در پرتغال برگزیده شد و در هر دو تورنمنت بازی های مهمی را سوت زد. او  قضاوت بازی افتتاحیه و فینال سومین دوره بازی‌های المپیک جوانان ۲۰۱۸ بوینس‌آیرس و همچنین نیمه نهایی جام ملت‌های فوتسال ۲۰۱۹ اروپا را برعهده داشت. علاوه بر این، ناظمی عنوان چهارمین داور برتر جهان در سال ۲۰۱۸ را بدست آورد.

 

گلاره ناظمی خواهر کوپال ناظمی داور لیگ برتر فوتبال ایران  است و البته به شهرت و موفقیت های بیشتری نسبت به برادرش دست یافته است. به نظر می رسد او یکی از داوران برگزیده برای جام جهانی 2020 هم باشد. البته به نظر می رسد به خاطر شیوع ویروس کرونا این بازی ها با تاخیر برگزار شود.ناظمی داور بین المللی فوتسال بوده و در ایران نیز مسوول برگزاری مسابقات فوتبال زنان محسوب شده و دیدارهای لیگ فوتسال زنان را نیز قضاوت می‌کند.

 

 

1483577

 

 

او درباره راهی که برای رسیدن به این جایگاه طی کرده است می‌گوید: «وقتی افراد به سمت موفقیت می‌روند برخی به دنبال سرکوب یا متوقف کردنشان هستند. من  در این مسیر سختی‌های زیادی کشیدم چون جای تمرین مناسبی نداشتم. با برادرم روی آسفالت و در پارک جنگلی سرخه حصار تمرین می‌کردیم. خیلی روزها تمرین‌هایمان در برف و سرما بود. وقتی آن روزها را به یاد می‌آوردم به خودم می‌گویم "گلاره یاد روزهایی بیفت که کسی در آن سرما بیرون نمی‌آمد  و تو تمرین می‌کردی. هیچ وقت آن سختی‌ها را یادت نرود.»


فیفا در یکی از گزارش‌های خود پس از بازی‌های المپیک جوانان در رشته فوتسال، داوری گلاره ناظمی برای مسابقات مردان را موفق ارزیابی کرد. او درباره سختی این کار می‌گوید:  برای من که اولین بار دیدار مردان را قضاوت می‌کردم خیلی سخت بود چون فکر می‌کردم شاید بازیکنان پذیرشی را که باید از داور داشته باشند را انجام ندهند ولی این گونه نبود. زمانی که داور با صلابت و قدرت به دیگران نشان می‌دهد اینجا من هستم که تصمیم می‌گیرم و تعیین می‌کنم که در مورد قوانین بازی چه تصمیمی گرفته شود این پذیرش اتفاق می‌افتد. بنابراین در چنین شرایطی جنسیت مطرح نیست و وقتی تیم‌ها تسلط داور بر بازی  را ببینند به آن اطمینان و باور می‌کنند و جنسیت برای  آنها هم  مهم نمی‌شود.

 

دیدگاه‌ها