کد خبر : 1672765 | 17 اسفند 1398 ساعت 23:59 | 27.9K بازدید | 0 دیدگاه

اولتراهای بوندس‌لیگا پا پس نمی‌کشند

ادامه حملات علیه هوپ؛ رومینیگه هدف جدید

اتفاقات دیدار هوفنهایم-بایرن مونیخ نه به اعتراضات هواداران فوتبال آلمان به دتمار هوپ، مالک باشگاه هوفنهایم، پایان نداد، بلکه آن را وارد فاز تازه‌ای کرد.

ادامه حملات علیه هوپ؛ رومینیگه هدف جدید

به گزارش "ورزش سه"، هفته گذشته در دیدار خانگی هوفنهایم مقابل بایرن مونیخ بود که هواداران باواریایی در تبعیت از طرفدار دورتموند و گلادباخ که در هفته های قبل علیه دتمار هوپ بنرهایی به ورزشگاه برده بودند، بنرهایی را به نمایش گذاشتند و شعارهایی سر دادند که با واکنش بازیکنان، کادر فنی و مدیران بایرن مونیخ همراه شد.

اعتراض این هواداران به مالکیت دتمار هوپ بر باشگاه هوفنهایم است که اتفاقی کم نظیر در فوتبال آلمان محسوب می شود. براساس قانون 50+1 در فوتبال آلمان، هیچ فردی نمی تواند مالکیت یک باشگاه را به طور کامل به عهده بگیرد و هواداران از قدرت زیادی در تصمیم گیری های باشگاه برخوردارند؛ موضوعی که به عنوان یکی از سنت‌های پذیرفته شده فوتبال آلمان، از اهمیت زیادی برخوردار است. اما هوپ با استفاده از تبصره ای که اجازه می دهد یک نفر بعد از 20 سال حمایت مالی از یک باشگاه، مالکیت آن را برعهده بگیرد، در سال2015 به مالک اصلی باشگاه هوفنهایم تبدیل شد و توانست این باشگاه کوچک را به لیگ قهرمانان برساند.

همین مسئله باعث شد تا هواداران سایر تیم ها، هوفنهایم را باشگاه مصنوعی توصیف کنند که باعث به حاشیه رانده شدن تعدادی از قدرت های سنتی فوتبال آلمان شده است.

 

1482470

 

اعتراضات به او در چند فصل اخیر شدت گرفت و بعد از اینکه طرفداران کلن و دورتموند علیه او شعارهای تندی دادند، اکنون این اعتراضات گسترش قابل ملاحظه ای پیدا کرده است. در واقع شکایت او از هواداران دورتموند و محروم شدن آنها از بازی های خارج از خانه مقابل هوفنهایم در دو فصل آینده، این تقابل را وارد فاز تازه ای کرد و البته حالا هواداران فوتبال آلمان به کسانی که از هوب حمایت کردند، از جمله کارل هاینس رومینیگه، مدیر باشگاه بایرن مونیخ و فریتز کلر، رئیس فدراسیون فوتبال آلمان نیز حمله کردند.

 

1483980

در بنرهایی که پیش از این علیه هوپ در ورزشگاه ها به نمایش گذاشته می شد، بارها از لفظ "حرامزاده" برای او استفاده شده بود و باشگاه هوفنهایم نیز به "زن بدکاره" تشبیه شده بود. اما امروز هواداران شالکه در دیدار با هوفنهایم، بنر طعنه آمیزی به نمایش گذاشتند که روی آن نوشته شده بود:" از همه بدکاره‌ها که آنها را به آقای هوپ منتسب کردیم، عذرخواهی می کنیم."

 

1483981

1483982

1483983

همچنین هواداران در دیدار فرایبورگ و یونیون برلین، دیداری که فریتز کلر، رئیس فدراسیون، برای تماشای آن به ورزشگاه رفته بود، با اشاره به نام مخفف فدراسیون فوتبال آلمان، DFB، بنری به نمایش گذاشتند که روی آن نوشته بود:" فدراسیون فوتبالِ دتمار"

فریتز کلر بعد از دیدار هفته گذشته، رفتار طرفداران بایرن را محکوم کرده بود و از بازیکنان این تیم به خاطر اینکه به حرکت هواداران تیم شان واکنش نشان داده بودند، تشکر کرده بود. در مقابل،  طرفداران هرتابرلین با این بنر، به صحبت ها واکنش نشان دادند:" رشوه، تنبیه دسته جمعی، مرگ در قطر- مشخص است چه کسانی چهره زشت فوتبال هستند." طرفداران لورکوزن هم در بنری مشابه، مدیران فدراسیون را "دشمنان فوتبال" توصیف کردند.

 

1483984

 

اعتراضات هواداران به بوندس لیگای 1 محدود نشد و طرفداران تیم های دسته دوم و سوم نیز علیه هوپ و حامیان او شعار دادند و بنرهایی را به نمایش گذاشتند.

بعد از هوپ، شدیدترین حملات امروز به رومینیگه، مدیر باشگاه بایرن، بود که بعد از حمایت از هوپ، علیه گروه شیکریا، گروه الترای هوادار بایرن، اظهارنظر تندی کرد. واکنش به او در دیدار هانوفر و نورنبرگ اتفاق افتاد که هواداران هانوفر این بنر را به نمایش گذاشتند:" دتمار هوپ تو تنها نیستی. رومینیگه می تواند برادرت باشد!" و روی بنر دیگری اینطور آمده بود:" مادر هوپ، مادر همه مشکلات!"

 

 

1483977

 

حتی در دیدار بین کارل زایس ینا و مونیخ 1860، بازی تا مرز تعطیلی رفت و داور حتی برای 15 دقیقه بازی را متوقف کرد اما در نهایت با جمع کردن بنرها از روی سکوها، بازی دنبال شد.

در دیدار هامبورگ هم هواداران این تیم نوشتند:" حرف های فدراسیون دیگر اهمیتی ندارد اگر یکی از حامیان مالی مهم شکایت کند"

 

1483979

 

در دسته سوم هم در دیدار کایزرسلاترن و مِپِن، چنین بنری به نمایش گذاشته شد:" نژادپرستی در ورزشگاه؟ هیچ وقت شنیده نشد! فساد بین شماها؟ هیچ وقت اتفاق نیفتاد! توهین به یکی از شرکای شما؟ محرومیت هواداران، توقف بازی."

دیدگاه‌ها