کد خبر : 1673287 | 21 اسفند 1398 ساعت 11:43 | 5.2K بازدید | 0 دیدگاه

ادعای خبرساز یکی از اعضای کمیته اجرایی المپیک؛

احتمال تعویق یک یا دو ساله توکیو ۲۰۲۰ وجود دارد!

به گفته یکی از اعضای کمیته اجرایی المپیک توکیو احتمال تعویق یک یا دو ساله این رویداد وجود دارد.

احتمال تعویق یک یا دو ساله توکیو ۲۰۲۰ وجود دارد!

به گزارش "ورزش سه"، «لغو بازی‌های المپیک توکیو۲۰۲۰ به دلیل شیوع گسترده و جهانی ویروس کرونا؛ حداقل با یک تا دو سال تعویق برای برگزاری مجدد آن همراه خواهد بود.»


این سخنان یکی از اعضای هیات رییسه کمیته اجرایی توکیو۲۰۲۰ می‌باشد که البته با واکنش‌های زیادی مواجه شده است. 


"هاروکی تاکاهاشی" که به صورت تلفنی با خبرگزاری کیودو صحبت می کرد، ضمن اعلام این خبر گفت: ما باید با بحران روبرو شویم و بر اساس حقیقت تصمیم بگیریم. زمان به سرعت در حال سپری است. فکر نمی کنم بازی ها لغو شود، اما این احتمال وجود دارد که تاخیر در مسابقات اتفاق بیفتد. 


وی نظر نهایی کمیته برگزاری را هنوز قطعی ندانسته است هرچند بر طبق پیش بینی وی؛ در صورت لغو رویداد، برگزاری مجدد آن به یک تا دو سال زمان نیازمند است. 


خسارات ناشی از لغو بازی‌های المپیک و یا برگزاری رویدادها بدون حضور تماشاگر ضررهای هنگفتی برای میزبان به بار خواهد آورد و از سوی دیگر، وقفه‌ای کمتر از یک تا دو سال می‌تواند تداخل تقویمی زیادی با سایر رویدادهای بزرگ ورزشی در جهان داشته باشد.


مسائلی مثل حق پخش تلویزیونی و هزینه های صرف شده برای برگزاری المپیک در حدی است که لغو این مسابقات حتی به ذهن سازمان دهندگان و برگزار کنندگان خطور هم نمی کند. 


این معمای فعلی ژاپنی‌ها و کمیته بین المللی المپیک برای برگزاری رویداد المپیک و پارالمپیک توکیو، چالشی تازه برای اهالی ورزش در سراسر جهان شده است.

دیدگاه‌ها