کد خبر : 1673888 | 24 اسفند 1398 ساعت 18:33 | 13.6K بازدید | 0 دیدگاه

ادامه مسابقات در کشور واحد؟

فرمول‌های جدید برای برگزاری لیگ قهرمانان آسیا

به نظر می‌رسد دو راه حل نهایی برای ادامه برگزاری مسابقات لیگ قهرمانان آسیا مورد توجه کنفدراسیون فوتبال آسیا قرارگرفته است.

فرمول‌های جدید برای برگزاری لیگ قهرمانان آسیا

به گزارش “ورزش سه”، لیگ قهرمانان آسیا، اولین تورنمنت مهمی بود که به علت شیوع ویروس کرونا لغو شد. بعد از آن گمانه‌زنی‌های زیادی در خصوص نحوه اجرای باقی مسابقات مطرح شد و حتی شایعاتی در خصوص لغو کامل لیگ امسال به وجود آمد. حالا الاتحاد امارات در گزارشی از دو پیشنهاد جدی برای ادامه مسابقات لیگ قهرمانان رونمایی کرده است.

 

پیشنهاد اول که طبق گفته الاتحاد نظر فدراسیون فوتبال امارات بوده به این شرح است: برگزاری ادامه بازی‌ها به‌صورت رفت و برگشت از ماه می (اردیبهشت) است که با توجه به غیرقابل پیش‌بینی بودن شرایط شیوع بیماری کرونا در جهان نمی‌توان درباره این طرح تصمیم‌گیری لازم و دقیقی داشت.

 

 

اما پیشنهاد دوم جالب توجه است و سه پیشنهاد دیگر را در دل خود می‌بیند. برگزاری مسابقات به حالت متمرکز که به صورت یکی از سه شکل زیر خواهد بود:

۱- برگزاری بازی‌های عقب‌افتاده هر چهار گروه غرب به‌صورت متمرکز در یک کشور و به‌شکل فشرده که در زمانی کوتاه می‌توان بازی‌ها را برگزار کرد.

۲- بازی‌های هر گروه به‌میزبانی یک کشور برگزار شود.

۳- گروه‌های یک و دو در یک کشور و گروه‌های سه و چهار در کشور دیگر مسابقات خود را ادامه دهند.

 

انجام بازی‌ها به این شکل می‌تواند مشکل کمبود وقت را حل کند.

تمامی این پیشنهاد در جلسه آخری که کنفدراسیون فوتبال آسیا در شهر دبی داشته مطرح شده است. حالا باید کمیته مسابقات کنفدراسیون فوتبال آسیا تصمیم آخر را گرفته و با انتخاب یکی از این دو راه لیگ قهرمانان را ادامه دهد. در مورد بازی‌های حذفی نیز تصمیم بر این است که کما فی السابق مسابقات به صورت رفت و برگشت انجام شود.

دیدگاه‌ها