کد خبر : 1674360 | 27 اسفند 1398 ساعت 15:47 | 30.2K بازدید | 0 دیدگاه

حبیب و گرشاسبی آمدند اما استقلال و پرسپولیس مدیر ندارند

خانه تکانی بزرگ در چهار باشگاه تهرانی

در کنار تغییرات پررنگ در بخش فنی تیم‌‎های تهرانی در این فصل، نکته جالب دیگر تغییرات هر چهار تیم در بخش مدیریتی بود.

خانه تکانی بزرگ در چهار باشگاه تهرانی

به گزارش "ورزش سه"، استقلال و پرسپولیس به تغییرات زودهنگام طی سالیان اخیر در صندلی مدیریتی خود عادت کرده‌اند و کمتر دیده شده که ثبات مدیریتی را در یک فصل شاهد باشند، اما پیکان و سایپا هم در این فصل دست به تغییرات روی صندلی مدیریتی خود زدند تا فوتبال تهران در این فصل شاهد اتفاق ویژه‌ای باشد.


پرسپولیس؛ از عرب تا انتظار برای تجویز دندانپزشک


پرسپولیس این فصل را با سه تغییر در راس مدیریت خود دنبال کرد. بعد از اینکه عرب نتوانست مقابل هجمه‌های جدایی برانکو ایوانکوویچ تاب بیاورد و جای خود را به محمدحسن انصاریفرد داد، این مدیر ورزشی نیز در میانه فصل ترجیح داد به دلیل به آنچه که خود و نزدیکانش اختلاف سلیقه و مشکل با هیات مدیره می‌نامند استعفایش را اعلام کند. جدایی انصاریفرد باعث شد تا یکی از عجیب‌ترین اعضای هیات مدیره در شرایط فعلی که باشگاه درگیر مشکلات مالی است به عنوان سرپرست کار را دنبال کند. رسول پناه که از زمان حضور در هیات مدیره با واکنش‌های منفی با توجه به سبقه خود مواجه بود، اکنون بیشتر از سرپرست پرسپولیس با همان توصیف قدیمی و رشته کاری‌اش از سوی رسانه و البته هواداران شناخته می‌شود. باید دید دندانپزشکی که اکنون کار در راس باشگاه را قبول کرده چه تجویزی برای عبور از چالش مالی و پرونده‌های مالی علیه باشگاه خواهد داشت.

 

استقلال؛ سریال مدیریتی پایان نیافتنی 


استقلال از ابتدای فصل با مدیریت امیرحسین فتحی کارش را شروع کرد که در فصل قبل و به جای افتخاری روی کار آمده بود و پس از رفتن شفر و جدایی مجیدی، استراماچونی را به استقلال آورد. اتفاقات استقلال در زمان فتحی باعث شد او مقبولیتی میان هواداران این تیم نداشته باشد و ماجرای جدایی بازیکنان کلیدی این تیم از جمله تیام و بعد از آن پاتوسی در حالی که قول ماندنشان را داده بود، موجب شد سکوهای آبی حتی در روزهای درخشش با استراماچونی و صدرنشینی، یک صدا رفتن او را فریاد بزند. اگر چه وزارت ورزش مقابل این خواسته هواداران استقلال مقاومت می‌کرد ولی خروج استراماچونی از ایران و عدم بازگشتش فضا را به قدری تنگ کرد که دیگر جایی برای ماندن فتحی نبود. او در نهایت استعفا داد و بعد از مدتی از هیات مدیره هم رفت. استقلال در زمان پسا فتحی مدتی با سرپرستی ریاست هیات مدیره باشگاه یعنی خلیل‌زاده کار را پیش برد که شکست در پروژه بازگرداندن استراماچونی و استخدام فرهاد مجیدی ثمرات دوران سرپرستی خلیل زاده بود. پس از آن به خواست هواداران این فتح‌الله‌زاده بود که به هیات مدیره باشگاه وارد شد و بعد از مدتی سرپرست مدیرعاملی شد. حالا عمر فتح الله زاده هم در این سمت کوتاه بوده و وی به گفته خودش به خاطر شرایط جسمی و بیماری نمی‌تواند ادامه دهد و از سمتش استعفا داده. در حال حاضر باشگاه به دنبال معرفی مدیرعامل جدید است.

 

پیکان؛ پایان دوران شیعی


نام پیکان و محمود شیعی طی چند سال اخیر با یکدیگر عجین شده بود. او در سال 63 با شکل دهی شرکتی در ایرانخودرو وارد این هولدینگ شد و بعد از آن نیز در کنار دادرس و طاهری در سال 80 به عضویت هیات مدیره باشگاه پیکان درآمد. شیعی از سال 88 به عنوان مدیرعامل باشگاه انتخاب شد و طی این سال‌ها به عنوان فردی پرنفوذ در این مجموعه شناخته می‌شد که در نهایت اواسط این فصل با توجه به بازنشستگی جای خود را به حمیدرضا گرشاسبی داد. گرشاسبی 13 ماه مدیرعامل پرسپولیس بود و بعد از آن به دلیل قانون منع به کارگیری بازنشستگان از کار برکنار شد. با این حال او در اقدامی جالب بار دیگر به فوتبال بازگشت و با عضویت در هیات مدیره پیکان در ادامه جایگزین شیعی در راس مدیریت باشگاه حضور یافته است.

 

سایپا؛ مدیر جنجالی رفت، بازگشت حاج حبیب


یکی از جنجالی‌ترین تغییرات در راس مدیریت باشگاه سایپا انجام شد. جایی که مدبر با حضور در بخش مدیریت پارس خودرو، صندلی مدیرعاملی نارنجی‌پوشان را تحویل حبیب کاشانی داد. مدبر فصل گذشته در بطن یکی از پررنگ‌ترین حواشی فوتبال ایران قرار داشت، جایی که بعد از اخراج علی دایی مورد نقد تند او قرار گرفت و البته ترکش‌های این صحبت‌های بی پرده از سوی شهریار تا همین چند وقت پیش ادامه داشت و باعث شد تا عدم مربیگری دایی نیز به همین موضوع ربط داده شود. با جدایی مدبر اما این حبیب کاشانی بود که صندلی مدیرعاملی سایپا را از آن خود کرده است. مدیرعامل سابق پرسپولیس که همین چند وقت پیش برای ریاست فدراسیون ثبت نام کرده بود اکنون این شانس را به دست آورده تا به عنوان مدیرعامل سایپا بازگشت دوباره‌ای به فوتبال داشته باشد.

 

 

دیدگاه‌ها