کد خبر : 1674451 | 28 اسفند 1398 ساعت 11:35 | 16.2K بازدید | 0 دیدگاه

یکی از دلایل خداحافظی ام مسائل مالی بود

کمیل قاسمی: احساس کردم نباشم بهتر است

دارنده 2 مدال طلا و نقره المپیک در سنگین وزن کشتی آزاد گفت: در تمرینات ضربان قلب ما به جایی می رسد که تا 240، 250 می رفت.

کمیل قاسمی: احساس کردم نباشم بهتر است

به گزارش "ورزش سه"، کمیل قاسمی شب گذشته مهمان برنامه شبکه یک سیما بود و درباره مسائل مختلف و ماجرای خداحافظی خود از دنیای قهرمانی صحبت کرد.


قاسمی در ابتدا درباره اضافه وزن خود گفت: 6 ماه است که از کشتی خداحافظی کردم و قدری دچار اضافه وزن شده ام. این روزها دیگر ورزش را برای حفظ سلامت انجام می دهم.

 

1486302


وی افزود: کشتی از اول خیلی سخت بود و تمرینات سختی را در دوره قهرمانی پشت سر گذاشتم و این روزها دارم استراحت می کنم. هر شغلی سختی خودش را دارد اما ورزشی که ما در آن کار می کردیم به خاطر اینکه باید بدنمان را به حدی می رساندیم که برای مسابقات جهانی و المپیک به نتایج مدنظر برسیم سخت تر بود.


قاسمی یادآور شد: در تمرینات ضربات قلب ما به جایی می رسد که تا 240، 250 می رفت. ضربان قلب آدمهای عادی 100، 125 است و در ورزش هم تا 160 بالا می رود و آدم به نفس نفس زدن می افتد ولی ما باید این فشار بالا را تحمل کنیم تا بتوانیم 6 دقیقه در تشک مبارزه کنیم.

 

1486298


وی درباره دلیل خداحافظی اش توضیح داد: ورزش قهرمانی از یک جایی شروع می شود و جایی هم باید تمام شود من شرایط را به گونه ای دیدم که نباشم بهتر است و باید میدان را برای جوان تر ها باز کنم.


این کشتی گیر سابق درباره درآمدهایش در زمان قهرمانی گفت: دست روی دلم گذاشتید. بحث مالی مفصل است. در ورزش های انفرادی ورزشکاران زحمت زیادی می کشند اما مسئولان آنطور که باید حمایت نمی کنند و در چند سال گذشته حمایت به گونه ای نبوده که ورزشکار برای ادامه مسیر انگیزه داشته باشد و کسانی که ادامه می دهد به خاطر عشقشان است.

 

1486300


قاسمی اذعان کرد: یکی از دلایل خداحافظی کردنم شاید همین باشد. من مسیر حرفه ای را رفتم و دو المپیک را سپری کردم و میدانم مسیر افتخارآفرینی چقدر سخت است. بالاترین افتخار برای ما طلای المپیک است و ورزشکار باید سختی زیادی تحمل کند.


وی درباره همکاری اش با رسول خادم گفت: یک سالی می شود که به روستاهای محروم کشورمان خدمت رسانی می کنیم. از سیل گلستان شروع شد و مسیر ادامه دار بوده است. در این مسیر چند تن از هنرمندان موسیقی هم ما را حمایت می کنند و به استانهای سیستان و بلوچستان، خوزستان و خراسان رضوی و روستاهای مرزی رفتیم و خدماتی را انجام دادیم.


قهرمان المپیک ۲۰۱۲ لندن درباره کرونا نیز گفت: موسسه ما به چند استان که پیک ویروس در آنها است از جمله استان گیلان که به خاطر نبود امکانات بهداشتی بسیار از کادر درمان هم به این ویروس مبتلا شدند، کمک کرد. ما شماره حسابی را اعلام کردیم و 500 میلیون کمک مردمی جمع شد و اجناسی چون دستکش لاتکس، ماسک N95، مایع ضدعفونی کننده، عینک های مخصوص و گان های پزشکی را به سختی با قیمت های چند برابر در بازار تهیه کردیم و به نظام پزشکی 4 شهرستان گیلان بردیم و به روستاهای مختلف بسته های بهداشتی را رساندیم.


قاسمی در پایان گفت: ما با هزینه مردم این مسیر را رفتیم و اردهای تیم ملی ومسابقات اینگونه بوده است و وظیفه خود می دانیم در مشکلات هم کنار مردم باشیم.

دیدگاه‌ها