کد خبر : 1674590 | 29 اسفند 1398 ساعت 14:51 | 69.2K بازدید | 21 دیدگاه

ترکیبی از تاریخ سازان و موفق ترین های ورزش ایران

برترین ورزشکار زن و مرد سال 98 را انتخاب کنید

مخاطبان "ورزش سه" می توانند با شرکت در نظرسنجی می توانند برترین ورزشکار زن و مرد سال 98 را انتخاب کنند.

برترین ورزشکار زن و مرد سال 98 را انتخاب کنید

به گزارش "ورزش سه"، در سال قبل از المپیک 2020 بیشتر اتفاقات در ورزش ایران هم حول همین رویداد بزرگ قرار داشت و اکثر ورزشکاران برای المپیکی شدن می جنگیدند. در بخش زنان ستاره هایی که اولین ها و موفقیت های بزرگی را در رشته خود رقم زدند، در لیست 5 نفره برترین ورزشکاران سال قرار گرفتند؛ اگرچه نفرات دیگری هم بودند که چنین شانسی داشتند.


در بخش زنان هم ستاره های رشته های انفرادی و تیمی که همگی صاحب نام و شناخته شده در بین مردم هستند، رقابت جذابی را خواهند داشت.


شما هم می توانید در نظرسنجی "ورزش سه" برای انتخاب برترین ورزشکاران زن و مرد سال 98 شرکت کنید. مخاطبان می توانند نظر خود درباره برترین ورزشکار سال 98 را در بخش زنان و مردان زیر همین مطلب کامنت کنند. همچنین این نظرسنجی در صفحات رسمی "ورزش سه" در شبکه های اجتماعی نیز با مخاطبان به اشتراک گذاشته خواهد شد.

 

در ادامه به معرفی ورزشکاران برتر سال و موفقیت هایی که در سال 98 کسب کردند، می پردازیم.

 

***پنج ورزشکار برتر زن سال 98

 

نجمه خدمتی


این دختر تیرانداز ایرانی که در توکیو دومین المپیک خود را تجربه می کند، در سال 98 دست به کار بزرگی زد و چراغ اول را برای کاروان ایران در راه المپیک توکیو روشن کرد. نجمه خدمتی در جام جهانی چین توانست با راهیابی به فینال و قرار گرفتن در رده پنجم سهمیه المپیک خود را قطعی کند. او اولین المپیکی ورزش ایران در مسیر توکیو 2020 بود و حتی می توانست روی سکوی جام جهانی هم برود. با این حال نجمه خدمتی حالا یکی از شانس های کسب مدال برای ورزش زنان ایران در المپیک خواهد بود.

 

1486495

 

حمیده عباسعلی


حمیده عباسعلی که در ابتدای سال 98 می دانست یکی از مهمترین سال های زندگی ورزشی خود را در پیش دارد، حالا در آخرین روزهای این سال به هدف بزرگ خود یعنی گرفتن مجوز حضور در المپیک 2020 دست پیدا کرده است. این دختر کاراته کای ایرانی که با مدال های جهانی و آسیایی پیش از این نامش را بر سر زبان ها انداخته بود و از محبوبیت خوبی هم در ورزش ایران برخوردار بود، با درخشش فوق العاده در سال 2020 در نهایت توانست در اتریش با یک قهرمانی دشوار حضور خود در المپیک را قطعی کند. او که به همراه دیگر ملی پوشان کاراته در سال 98 چند هفته یک بار یک مسابقه بین المللی را سپری کرد، با مدال های رنگارنگ در لیگ برتر کاراته به نخستین دختر المپیکی کاراته ایران تبدیل شد.

 

1486332

 

فرزانه فصیحی


شاید‌ سال گذشته در چنین مقطعی کمتر کسی با نام فرزانه فصیحی آشنا بود. سریع‌ترین دختر ایران که تا پاییز ‏امسال هم با رکوردهای جهانی فاصله زیادی داشت، وقتی توسط باشگاه مطرح صربستانی یعنی پارتیزان بلگراد ‏جذب شد و به این کشور سفر کرد، رکوردهای فوق‌العاده‌ای از خود ثبت کرد. او در فاصله یک ماه توانست سه بار ‏رکورد ملی دوی سرعت ایران را ارتقا دهد و از آن مهم‌تر نخستین دختر ایرانی باشد که به مسابقات جهانی ‏دوومیدانی داخل سالن راه پیدا می‌کند. حالا هم دختر باد به دنبال یک اتفاق بزرگ‌تر یعنی کسب سهمیه المپیک ‏است‎.

 

1486496

 

الهه منصوریان


با اینکه الهه منصوریان یکی از 3 طلایی تیم ملی ووشوی زنان ایران در مسابقات جهانی شانگهای بود، اما او امسال در چین موفقیت های بیشتری هم کسب کرد. این ملی پوش ووشوی ایران که با شکست تمامی رقبای خود در وزن 65 کیلوگرم، در کنار خواهرش شهربانو و مریم هاشمی توانست یکی از طلایی مسابقات جهانی باشد و در قهرمانی تیمی ایران هم نقش بسزایی ایفا کند، در لیگ چین نیز رقیب بزرگ و دشوار خود یعنی «ژانگ» قهرمان سال 2015 جهان و دارنده مدال طلای بازی های آسیایی اینچئون را شکست داد.

 

1444954

 

مهلا مومن زاده


بدون شک مدال نقره تکواندوی جهان برای یک نوجوان 17 ساله اتفاقی بزرگ و تاریخی به حساب می آید که توسط مهلا مومن زاده این اتفاق در منچستر رقم خورد. این دختر نوجوان در اولین تجربه حضور در مسابقات جهانی بزرگسالان، با درخششی خیره کننده پدیده مسابقات لقب گرفت و توانست تا فینال پیش برود تا بعد از کیمیا علیزاده دومین تکواندوکار زن ایران در تاریخ باشد که مدال نقره جهان را به دست آورده است. شاید تا قبل از این اتفاق مهلا مومن زاده با توجه به سن و سال پایینی داشت، حتی بین علاقه مندان به تکواندو هم شناخته شده بود، اما حالا نامش در تاریخ ثبت شده است.

 

1406811

 

*** پنج ورزشکار برتر مرد سال 98


حامد حدادی


سنتر 218 سانتی بسکتبال ایران که در یک دهه اخیر یکی از تاثیرگذارترین بازیکنان تیم ملی بوده، این بار هم توانست در صعود آسمان خراش های ایرانی به المپیک توکیو نقش کلیدی ایفا کند. حامد حدادی که پیش از جام جهانی با کادرفنی تیم ملی دچار اختلاف شده بود، با پادرمیانی کمیته ملی المپیک به تیم ملی برگشت و با تمام وجود برای رقم زدن یک اتفاق بزرگ در ترکیب تیم ملی تلاش کرد. شاید در بازی هایی که حامد حدادی برای تیم ملی قبل از جام جهانی به میدان نرفت، می شد تفاوت تیم ملی با حدادی و بدون تیم حدادی را متوجه شد. حامد حدادی برابر بزرگانی همچون گسول از تیم ملی اسپانیا ایستاد تا زمینه المپیکی شدن بسکتبال ایران بعد از 12 سال را فراهم کند.

 

1486498

 

مجتبی عابدینی


مجتبی عابدینی به واسطه درخشش در المپیک ریو و کسب عنوان چهارمی در این مسابقات خیلی بیشتر از قبل ‏بین مردم شناخته شد، اما در‌سال 98 توانست در شرایطی که برخی اعتقاد داشتند به شدت افت کرده، دست به ‏کار بزرگی بزند. کاپیتان تیم‌ملی شمشیربازی نخستین مدال تاریخ این رشته را در مسابقات جهانی 2019 کسب کرد ‏و برنزی شد. او البته در کنار هم‌تیمی‌هایش برای نخستین بار هم به سهمیه تیمی شمشیربازی برای المپیک ‏توکیو رسید تا حالا برای تحقق یک رویای بزرگ‌تر یعنی مدال المپیک دورخیز کند‎.

 

1486499

 

بهمن عسکری


می توان گفت بهمن عسکری در ادامه موفقیت هایی که در سال 97 رقم زد، در سال 98 به اوج موفقیت رسید. اوج درخشش این کاراته کای ایرانی که نخستین سهمیه المپیک تاریخ این رشته را به نام خود زده، در ماههای اخیر و بعد از شروع سال 2020 بود؛ اتفاقی که باعث شد کارنامه او حتی با ورزشکاری همچون نواک جوکوویچ مقایسه شود. طلایی شدن در مسابقات شیلی، پاریس و سالزبورگ و کسب مدال برنز در امارات که همگی در بالاترین سطح کاراته جهان برگزار می شدند، نشان از آمادگی فوق العاده بهمن عسکری داشت. حالا او بدون شک یکی از شانس های کسب مدال طلا در المپیک 2020 برای کاروان ایران هم هست.

 

1486500

 

سعید معروف


با اینکه کاپیتان تیم ملی والیبال به خاطر شیوع ویروس کرونا در چین با بدشانسی مواجه شد و در سال 2020 در هیچ مسابقه باشگاهی به میدان نرفت، اما مثل همیشه در بازی های ملی، مغز متفکر والیبال ایران بود. سعید معروف که حالا به اوج پختگی رسیده و نگاه همه علاقه مندان و بازیکنان والیبال به پنجه های طلایی اوست، با پشتکار بالا توانست زمینه ساز حضور تیم ملی در فینال لیگ ملت های 2019 برای دومین بار در تاریخ باشد. البته بزرگترین موفقیت تیم ملی والیبال با نقش آفرینی سعید معروف به مسابقات انتخابی المپیک در چین برمی گردد که به ویژه در دیدار نیمه نهایی با زیرکی کاپیتان تیم ملی همراه بود و باعث شد ایران برای دومین بار راهی المپیک شود.

 

1486501

 

حسن یزدانی


شاید حسن یزدانی دیگر نیازی به تعریف و تمجید نداشته باشد. این نابغه کشتی ایران که در سال 97 نتوانست روی سکوی اول مسابقات جهانی قرار بگیرد و برابر تیلور آمریکایی شکست خورد، امسال در غیاب این رقیب آمریکایی مثل آب خوردن دومین طلای جهانی خود را به دست آورد. حسن یزدانی که با این قهرمانی سهمیه المپیک 2020 خود را قطعی کرد، در لیگ برتر کشتی هم حسابی درخشید و رقبای خود را یکی پس از دیگری شکست داد، اما او پیش از جام باشگاههای کشتی جهان با مصدومیتی نسبتا شدید مواجه شد. این مصدومیت کار یزدانی را به اتاق عمل کشاند، اما او با پشتکار بالا در روزهای پایانی سال 98 توانست خودش را به تشک کشتی بازگرداند.

 

1486502

دیدگاه‌ها