کد خبر : 1675373 | 07 فروردين 1399 ساعت 13:06 | 61.8K بازدید | 1 دیدگاه

سرمربی صرب در گفت و گو با "ورزش سه" تایید کرد؛

اخراج محترمانه ایگور کولاکوویچ از تیم ملی والیبال

به نظر می رسد فدراسیون والیبال بعد از تعویق المپیک توکیو تمایلی برای تمدید قرارداد کولاکوویچ ندارد.

اخراج محترمانه ایگور کولاکوویچ از تیم ملی والیبال

به گزارش "ورزش سه"، ایگور کولاکوویچ که بعد از المپیک ریو و با کش و قوس های فراوان سرمربیگری تیم ملی والیبال ایران را برعهده گرفت، در دوره قبلی ریاست محمدرضا داورزنی قراردادی با فدراسیون ایران امضا کرد که مدت آن 2+2 عنوان شده بود. 


بعد از روی کار آمدن دوباره داورزنی در ماههای پایانی سال 98، رییس فدراسیون بار دیگر روی ادامه همکاری با این مربی مونته نگرویی تاکید کرد. قرار بود در روزهای پایانی سال کولاکوویچ وارد تهران شود و مرحله پلی آف لیگ برتر را هم از نزدیک تماشا کند، اما شیوع ویروس کرونا در ایران باعث شد تا لیگ برتر به تعطیلی کشانده شود. 


چند روز بعد خبر رسید که لیگ ملت های والیبال 2020 هم به تعویق افتاده و طبق اعلام فدراسیون جهانی بعد از رقابت های المپیک برگزار می شود. خوش خبر سرپرست تیم ملی از استارت تمرینات کولاکوویچ و شاگردانش از اواسط اردیبهشت ماه خبر داده بود، اما در اولین روزهای سال 99 در نهایت تعویق یک ساله مسابقات رسمی شد. 


همانطور که دیروز در مطلبی نوشتیم فدراسیون والیبال به خاطر این تعویق یک ساله دچار دردسر شد چون کولاکوویچ تا پایان قراردادش در هیچ مسابقه دیگری روی نیمکت ایران نخواهد نشست. حالا نکته اینجاست که فدراسیون می خواهد به همکاری با مربی مونته نگرویی ادامه دهد یا خیر.


امروز خبرگزاری مهر در خبری مدعی شده که فدراسیون نامه ای به کولاکوویچ ارسال کرده که به همکاری اش با ایران پایان دهد و قرارداد او قابل تمدید نیست. 

 

1487379


برای اطلاع از صحت و سقم این خبر ابتدا با مسئولان فدراسیون تماس گرفتیم. خوش خبر، سرپرست تیم ملی برخلاف همیشه پاسخگو نبود، اما اژدر شهابی، مسئول کمیته ارتباطات فدراسیون والیبال در پیامی کوتاه به "ورزش سه" این ادعا را رد کرد. 


از سوی دیگر خبرنگار "ورزش سه" با کولاکوویچ ارتباط برقرار کرد. سرمربی تیم ملی والیبال در پاسخ به این سوال که نامه ای از فدراسیون مبنی بر فسخ قرارداد دریافت کرده، به پاسخی کوتاه بسنده کرد. 


کولاکوویچ ضمن تایید دریافت نامه از سوی فدراسیون والیبال ایران به "ورزش سه" گفت: من نمی توانم در این باره صحبت کنم. این درخواست از سوی فدراسیون مطرح شده و بهتر است با آن ها تماس بگیرید و در این باره صحبت کنید.»


در ادامه خبرنگار "ورزش سه" از کولاکوویچ خواست به صورت شفاف تر در این باره توضیح دهد چون فدراسیون ارسال چنین نامه ای را تایید نکرده است. سرمربی تیم ملی ایران در 3 سال اخیر در پایان افزود: «من کنجکاوی شما و هواداران را درک می کنم، اما من هنوز با فدراسیون قرارداد دارم و مجبورم با درخواست آن ها موافقت کنم.»


بدین ترتیب به نظر می رسد ایگور کولاکوویچ که از ابتدای سال 2017 همکاری خود با فدراسیون ایران را آغاز کرده بود، دیگر به ایران بازنخواهد گشت و فدراسیون قصد دارد از سرمربی دیگری برای هدایت تیم ملی در المپیک توکیو که تابستان سال آینده برگزار می شود، استفاده کند.

دیدگاه‌ها