کد خبر : 1675459 | 08 فروردين 1399 ساعت 09:30 | 116.4K بازدید | 2 دیدگاه

ستاره هلندی آژاکس مرگ را شکست داد

پایان دو سال اغما؛ نوری به دنیا بازگشت

عبدالحق نوری بازیکن آژاکس که دو سال پیش در جریان یک بازی از هوش رفته و به مدت دو سال در اغما بود به هوش آمده و وضعیت سلامت خوبی دارد.

پایان دو سال اغما؛ نوری به دنیا بازگشت

به گزارش "ورزش سه"، عبد‌الحق نوری، بازیکن 22ساله آژاکس آمستردام که پیش از شروع فصل 2017 در جریان یک بازی دوستانه با پیراهن آژاکس در میانه میدان از هوش رفته و بعد از آن پزشکان مجبور شدند او را در حالت اغما نگه دارند، بعد از دو سال در حالت اغما ماندن، حالا به هوش آمده و خانواده او می‌گویند در وضعیت خوبی به سر می‌برد و حتی با تماشای فوتبال می‌تواند نسبت به آنچه در تلویزیون می‌بیند واکنش نشان دهد.

 

1487534

 

عبدالحق نوری در ژوئیه 2017 و پیش از شروع فصل در جریان یک بازی دوستانه آژاکس مقابل وردربرمن در زمین فوتبال دچار حمله قلبی شده و این اتفاق باعث شد مغز او دچار ضایعه شدید دائمی شود. نوری از آن زمان به حالت کما فرو رفته و پزشکان تشخیص داده بودند که برای حفظ جانش باید در حالت کما نگه داشته شود. ولی بر اساس گزارش رسانه‌های هلندی، عبدالحق حالا بعد از نزدیک به دو سال هوشیاری خود را بدست آورده و می‌تواند بخوابد، غذا بخورد و برخی کارهای دیگر خود را انجام دهد هر چند هنوز به شدت به اطرافیانش وابسته است.

 

برادر نوری، عبدالرحیم می‌گوید با استفاده از حرکات ابرو با برادرش ارتباط برقرار می‌کند. او همچنین گفت عبدالحق در زمان تماشای فوتبال از تلویزیون بیمارستان نسبت به آنچه می‌بیند واکنش فیزیکی نشان می‌دهد.

 

1487532

 

پدر عبدالحق هم در این باره به رسانه‌های هلندی گفت:" ما تمام تلاش‌مان را خواهیم کرد که به او رسیدگی کنیم تا حالش از این هم بهتر شود".

 

1487528

هواداران از همه گروه های سنی با پوشیدن پیراهن شماره 34 نوری به یاد او جمع شده و برای سلامتی اش دعا می کنند

 

1487527

برادر نوری، محمد، کمی بعد از حادثه برای او از صدها هواداری که مقابل خانه اش جمع شده اند تشکر می کند

 

در عین حال، فرانکی دی‌یونگ، هم‌تیمی سابق نوری در آژاکس و ستاره امروز بارسلونا می‌گوید نوری نقش مهمی در انتقال او به بارسلونا داشته. دی‌یونگ در این باره گفت:" نوری در آن تابستان با من خیلی صحبت می‌کرد. یک دفعه که کنارش نشسته بودم مادرش آمدم و گفت پسرم، فرانکی کجا باید برود؟ بارسلونا؟ به محض اینکه مادرش این کلمه را گفت، نوری ابرویش را بالا برد و این حرکت او برای من خیلی باارزش بود".

 

1487531

 

بعد از حمله قلبی و ضایعه مغزی نوری بسیاری از فوتبالیست‌های اروپایی به روش‌های مختلف به او ادای دین کرده بودند. جاستین کلایورت، هم‌تیمی سابق و دوست عبدالحق زمانی که به  تیم آ اس رم ملحق شد شماره پیراهن نوری در آژاکس، شماره 34 را به تن کرد و زمانی که در لیگ قهرمانان مقابل ویکتوریا پلزن گلزنی کرد، پیراهن نوری را در مقابل دوربین‌ها گرفت و به این ترتیب به او ادای احترام کرد.

 

1487533

 

عثمان دمبله، ستاره بارسلونا هم با حک کردن نام عبدالحق نوری و شماره پیراهن او بر روی کفش‌های خود و حضور در زمین فوتبال به ستاره بیمار آژاکس اشاره کرده و نشان داد که به یاد او است.

 

1487526

 

در ماه مه 2019 هم زمانی که آژاکس قهرمانی خود در لیگ هلند را قطعی کرد زمانی که بازیکنان این تیم در مقابل هواداران خود ایستادند تا جشن قهرمانی را در حضور آنها برگزار کنند، پدر و برادر نوری به سکوی قهرمانی آژاکس دعوت شدند و در حالی که پارچه‌ای منقوش به تصویر او را در دست داشتند در این جشن شرکت کردند.

 

1487530

 

دیدگاه‌ها