کد خبر : 1675915 | 11 فروردين 1399 ساعت 16:08 | 11.9K بازدید | 0 دیدگاه

حالا فهمیدیم فوتبال چقدر برای تلویزیون ملی مهم است؛ 

دقیقی: تغییر شکوری در این شرایط عجیب بود !

سعید دقیقی مسئول پروژه های عمرانی فدراسیون فوتبال می گوید که حفظ مدیران جوان و فوتبالی می تواند به پویایی فدراسیون و در نهایت فوتبال ملی کمک کند.

دقیقی: تغییر شکوری در این شرایط عجیب بود ! 

به گزارش "ورزش سه"، سعید دقیقی عضو شورای شهر قزوین یکی از نفرات جوان و البته یکی از فوتبالی هایی بود که در دوران مهدی تاج با حکم رئیس سابق فدراسیون فوتبال به عنوان مشاور او و البته مسئول پروژه های عمرانی فدراسیون فوتبال منصوب شد. 


پس از اینکه ابراهیم شکوری که او هم یکی از بازیکنانی بود که به بدنه فدراسیون رسید و چند ماه پس از استعفای تاج از سمت سرپرستی دبیرکلی کنار گذاشته شد و این مسئولیت به نبی سپرده شد، با سعید دقیقی در این رابطه صحبت کردیم که در ادامه حرف های او را در مورد این تغییر ناگهانی و دلیل آن می خوانید.

 

قبلا خیلی سخت به چهره های ورزشی اعتماد می شد


 شاید در تاریخ فوتبال کشورمان به تعداد انگشتان دست چهره هایی را داشتیم که هم از نظر ورزشی در سطح ملی بوده اند و هم از نظر تحصیلات در سطح بالایی بوده اند. خیلی هم سخت به چهره های ورزشی برای حضور در مسندهای مدیریتی اعتماد می شده است.

 

اضافه شدن چهره های ورزشی حرکت شایانی بود 


حرکت قابل ستایشی که حدود یک و نیم سال در فدراسیون فوتبال با اعتماد آقای تاج و مجموعه مدیریتی فدراسیون فوتبال دیده شد، حضور چهره های ورزشی بود؛ مثل بنده حقیر، آقای شکوری، آقای نکیسا و آقای ماجدی؛ چهره های که در سطح ملی و در سطح کشور مطرح بودند. این اتفاق شایانی بود که در کنار تمام کمبودها و ضعف ها قابل ستایش بود.

 

در این بین به من و آقای شکوری هم اعتماد شد


در این بین اعتمادی شد به آقای دکتر ابراهیم شکوری و بنده حقیر؛ که البته من با توجه به اینکه در شورای شهر قزوین مسئولیت دارم و نمی توانستم تمام وقت در فدراسیون باشم به عنوان مسئول پروژه های عمرانی و مشاور ریاست معرفی شدم و آقای شکوری هم ابتدا به عنوان معاونت دبیر کل و بعد به عنوان سرپرست دبیر کلی فدراسیون فوتبال معرفی شدند.

 

شکوری با تمام کمبودها عملکرد خوبی داشت


فکر می کنم ابراهیم شکوری جوان با تمام کمبودها و کاستی ها عملکرد خوبی داشت. باید به این هم توجه داشت که کشور ما به طبع تحریم ها، در جایگاه های مدیریتی، صنعتی و تولیدی در بدترین شرایط است و فوتبال هم از این شرایط جدا نیست. الان ما پول هنگفتی در فیفا داریم و نمی توانیم به ایران بیاوریم و کنفدراسیون فوتبال آسیا هم ما را تحریم کرده است. در شرایطی که هزینه های فدراسیون فوتبال و تیم های ملی چند برابر شده، ورودی منابع مالی به سیستم فدراسیون فوتبال بسیار محدود شده است.

 

شکوری نشان داد مدیر توانمندی است


در زمانی آقای شکوری جایگاه های اصلی و اجرایی را در فدراسیون مدیریت کرد که کمبودها به شدت دیده می شوند. فکر می کنم در این یک و نیم سال کسانی که با آقای شکوری کار کرده اند، تایید می کنند که او مدیری توانمند است و هر روز در مسیر رشد است. خدا را شکر امروز که او در فدراسیون مسئولیتی ندارد، باید قبول کنیم که او مدیری توانمند در سطح ملی و به خصوص ملی فوتبال است و این موضوع قابل ستایش است.

 

امسال می تواند سال جهش مدیران جوان باشد


سال گذشته کشور ما توسط مقام معظم رهبری سال تولید نامیده شد. تولید فقط در عرصه های خدماتی، تجاری و .. نیست. تولید در همه مباحث است و فکر می کنم ما سال گذشته چند مدیر ورزشی خوب تولید کردیم و این سرمایه ای برای کشور است. من خودم را نمی گویم ولی آقای شکوری و افراد دیگر تولیدی بوده که مجموعه مدیریت فوتبال ایجاد کرده اند. کسی که کاملا به فوتبال و اساس ورزش اشراف دارد، مدیری شده که در سال اول ثمره اش نشسته و با توجه به اینکه امسال هم توسط رهبر سال تولید جهش نامگذاری شده است، امسال می توانست سال جهش آنها باشد. این می توانست نقطه پرتابی برای مدیران جوان باشد و ثمره اش را در فوتبال یا هر جای دیگر ببینیم.

 

تغییر شکوری آن هم در این شرایط خاص برایم عجیب بود


به طبع وقتی خبر تغییر آقای شکوری را شنیدم؛ آن هم در شرایطی که کشور به خاطر بیماری کرونا، در حالت ثبات قرار ندارد، برایم یک مقدار عجیب بود. حالا مدیران ارشد فدراسیون فوتبال جناب آقای بهاروند عزیز و دوستان دیگر چه نگاهی به این موضوع داشته اند را نمی دانم و در جریان نیستم و به نظر آنها احترام می گذارم. شاید شرایطی بوده که باید این اتفاق می افتاده است.


حالا فهمیدیم فوتبال چقدر برای تلویزیون مهم است


در این میان از همه چیز مهم تر فوتبال ملی و فدراسیون ما است. اگر در همین شرایط سخت قرنطینه توجه کنید، تلویزیون ملی ما به جز چند برنامه وقتی پخش مسابقات فوتبال نیست، حوصله اش سر می رود و این عظمت فوتبال را نشان می دهد و نشان می دهد که چقدر تاثیرگذار بوده روی تلویزیون ملی ما. امیدوارم بساط این ویروس منحوس برچیده شود و درآینده نگاه ویژه ای به فوتبال و به خصوص حق پخش تلویزیونی و موارد مرتبط داشت تا فوتبال به حقی که دارد برسد.

 

امیدوارم با برنامه ریزی درست رئیسی مناسب انتخاب شود


چیزی که الان مهم است، اینکه کشور با رعایت اصول بهداشتی و تصمیماتی که مقامات بالادستی اتخاذ می کنند، کشور به حالت طبیعی بازگردد. بعد از این، فدراسیون باید توجه داشته باشد و برنامه ریزی کند که اولا سرمایه سوزی نکند و حفظ نیروهای شایسته ای مثل آقای شکوری را در برنامه داشته باشند و در ادامه با برنامه ریزی خوب انتخابات را برگزار کنند. آقای نبی هم فرد باتجربه ای هستند و امیدواریم با برگزاری انتخابات در بهترین شرایط و تغییر اساسنامه، فردی شایسته و توانمند به عنوان رئیس فدراسیون انتخاب شود و دوباره حال فوتبال خوب شود.

 

امیدوارم فوتبال در جایگاه ایده آلش قرار بگیرد


امیدوارم مسائل مرتبط با تحریم هم برداشته شود و وزارت ورزش هم حمایت کند. امیدوارم بعد از این مشکلات مربوط به بیماری، فضای کشور هم با حل مشکلات تحریم و بهبود مشکلات اقتصادی، با یک فوتبال پویا و با شرایطی ایده آل، اول تیم ملی ما در مسیر جام جهانی موفق باشد و بعد هم لیگی پویا داشته باشیم و نمایندگان ایران در آسیا نتایج خوبی بگیرند. امیدوارم فوتبال که همیشه در روزهای ناراحتی در کنار مردم بوده و دل مردم را شاد کرده، دوباره در جایگاه ایده آلش قرار بگیرد و دل مردم را شاد کنم.

 

انسان های شایسته جایگاه خودشان را پیدا می کنند


بنده هم اگر در ادامه فعالیتم در فدراسیون فوتبال بودم، تلاش می کنم بتوانم خدمتگذار خوبی برای جامعه فوتبال باشم و اگر نه هم این را مطمئن باشید که آدم های توانمند بالاخره جایگاه شایسته خودشان را به دست می آورند و در جایگاهی که بتوانند خدمتگذار باشند و توانمندی های خودشان را نشان دهند، قرار می گیرند.

دیدگاه‌ها